anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro i wprowadzanie konsumenta w błąd opisem Katalogowym czy to już nieuczciwa praktyka rynkowa?

barakon
#9 Pomysłodawca#

Bedzie długooooooo,

Przez wprowadzanie Katalogu produktów Allegro, w ofertach stworzył się bałagan, opis katalogu wyświetla się kupującemu jako tytuł oferty i w większości nie jest zgodny z tytułem oferty. zgłoszenia błędów nic nie dają bo Allegro  ma swoją wizję jak ma to wyglądać.

Kupujący widzi dwa tytuły oferty i nie wie co kupuje więc sobie wybiera tytuł bez względu na opis oferty i jak się nie zgadza to składa reklamacje. Katalog produktów nie stanowi oferty handlowej a jest tylko wewnętrznym narzędziem do obsługi sklepu sprzedającego i  Allegro, klient nie ma do niego wglądu ani nie może nim zarządzać.

Ofertę handlową sprzedającego stanowi według Allegro to co poniżej, cyt.:

,,

  • Wystawiaj przedmioty sprawdzone i takie, na temat których potrafisz udzielić informacji. Unikniesz nieporozumień i wzrosną szanse, że kupujący będą zadowoleni z zakupów.
  • Obserwuj i analizuj zachowania kupujących. Jeśli zadają powtarzające się pytania o wystawiony przedmiot, zaktualizuj jego opis.
  • Zadbaj o to, aby kupujący mogli łatwo znaleźć poszczególne informacje o ofercie – umieść je we właściwych zakładkach na stronie oferty (Parametry, Opis, Dostawa i płatność, Gwarancja, Reklamacja, Zwroty i O sprzedającym).
  • Tytuł, opis, zdjęcia, kategoria, i parametry tworzą całość i nie powinny zawierać sprzecznych informacji. Opis oferty musi być spójny i konkretny, nie może wprowadzać kupujących w błąd..
  • Informuj w ofercie, w jakim czasie kupujący powinien zapłacić i kiedy wyślesz przedmiot. Nie wymagaj wcześniejszego kontaktu w sprawie dostępności przedmiotu. Jeśli wystawiasz ofertę, zgodnie z Regulaminem Allegro, musisz wywiązać się z umowy z kupującym.
  • Podaj swoją lokalizację – miejsce wysyłki, a nie adres przypisany do Twojego konta. Jeżeli umożliwiasz odbiór osobisty, koniecznie wskaż faktyczne miejsce odbioru towaru. "

Umieszczenie opisu katalogu jako tytuł główny wyświetlający się klientowi kiedy ją otworzy jest dla niego mylący i często nie spójny z tytułem oferty. Zmiany i dostosowanie produktów do nowych katalogów wiąże się także z utratą opinii na temat danego produktu który konsument wystawił. Sprzedawca korzystając z narzędzia przeznaczonego dla niego do katalogowania produktów ma prawo dowolnie je sobie opisać tak żeby  jego sklep funkcjonował prawidłowo i efektywnie,  a tytuł katalogu powinien być nie widoczny dla kupującego bo nie stanowi oferty zakupowej tylko jest opisem z narzędzia do katalogowania.

Do brzegu zatem, jeżeli przed wprowadzeniem cudownego połączenia i opisania wszystkich produktów na allegro, nie było tak dużego problemu z niezrozumieniem ofert, to teraz jest to plaga.

Patrząc na Ustawę o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, konsument ma prawo na podstawie mylnych opisów żądać zadośćuczynienia, odszkodowania itd. od sprzedającego a ja chyba jako klient Allegro od Allegro?

Wystarczyłoby ukryć opis katalogowy on i tak nic nie robi i nie przekieruje po kliknięciu w niego nigdzie konsumenta do tego służy opcja ,,Połącz te same oferty" która jest przecież oparta na odpowiednim algorytmie.

Ktoś może mnie oświecić co ja mam teraz mówić klientom, bo jak zmienię produkt w katalogu to tracę też opinie a co za tym idzie efektywność sprzedaży i nagle trzeba wypracowywać sobie statystyki i opinie od nowa

 

1.
Praktyka rynkowa stosowana przez przedsiębiorców wobec konsumentów jest nieuczciwa, jeżeli jest sprzeczna z dobrymi obyczajami i w istotny sposób zniekształca lub może zniekształcić zachowanie rynkowe przeciętnego konsumenta przed zawarciem umowy dotyczącej produktu, w trakcie jej zawierania lub po jej zawarciu.
2.
Za nieuczciwą praktykę rynkową uznaje się w szczególności praktykę rynkową wprowadzającą w błąd oraz agresywną praktykę rynkową, a także stosowanie sprzecznego z prawem kodeksu dobrych praktyk. Praktyki te nie podlegają ocenie w świetle przesłanek określonych w ust. 1.
3.
Za nieuczciwą praktykę rynkową uznaje się prowadzenie działalności w formie systemu konsorcyjnego lub organizowanie grupy z udziałem konsumentów w celu finansowania zakupu w systemie konsorcyjnym. Praktyki te nie podlegają ocenie w świetle przesłanek określonych w ust. 1.
1.
Praktykę rynkową uznaje się za działanie wprowadzające w błąd, jeżeli działanie to w jakikolwiek sposób powoduje lub może powodować podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której inaczej by nie podjął.
2.
Wprowadzającym w błąd działaniem może być w szczególności:
1)
rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji;
2)
rozpowszechnianie prawdziwych informacji w sposób mogący wprowadzać w błąd;
 
3)
działanie związane z wprowadzeniem produktu na rynek, które może wprowadzać w błąd w zakresie produktów lub ich opakowań, znaków towarowych, nazw handlowych lub innych oznaczeń indywidualizujących przedsiębiorcę lub jego produkty, w szczególności reklama porównawcza w rozumieniu art. 16 czyn nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy ust. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r. poz. 1503, z późn. zm.);
4)
nieprzestrzeganie kodeksu dobrych praktyk, do którego przedsiębiorca dobrowolnie przystąpił, jeżeli przedsiębiorca ten informuje w ramach praktyki rynkowej, że jest związany kodeksem dobrych praktyk.
 
3.
Wprowadzające w błąd działanie może w szczególności dotyczyć:
1)
istnienia produktu, jego rodzaju lub dostępności;
2)
cech produktu, w szczególności jego pochodzenia geograficznego lub handlowego, ilości, jakości, sposobu wykonania, składników, daty produkcji, przydatności, możliwości i spodziewanych wyników zastosowania produktu, wyposażenia dodatkowego, testów i wyników badań lub kontroli przeprowadzanych na produkcie, zezwoleń, nagród lub wyróżnień uzyskanych przez produkt, ryzyka i korzyści związanych z produktem;
3)
obowiązków przedsiębiorcy związanych z produktem, w tym usług serwisowych i procedury reklamacyjnej, dostawy, niezbędnych usług, części, wymiany lub naprawy;
4)
praw konsumenta, w szczególności prawa do naprawy lub wymiany produktu na nowy albo prawa do obniżenia ceny lub do odstąpienia od umowy;
5)
ceny, sposobu obliczania ceny lub istnienia szczególnej korzyści cenowej;
6)
rodzaju sprzedaży, powodów stosowania przez przedsiębiorcę praktyki rynkowej, oświadczeń i symboli dotyczących bezpośredniego lub pośredniego sponsorowania, informacji dotyczących sytuacji gospodarczej lub prawnej przedsiębiorcy lub jego przedstawiciela, w tym jego imienia i nazwiska (nazwy) i majątku, kwalifikacji, statusu, posiadanych zezwoleń, członkostwa lub powiązań oraz praw własności przemysłowej i intelektualnej lub nagród i wyróżnień.
4.
Przy ocenie, czy praktyka rynkowa wprowadza w błąd przez działanie, należy uwzględnić wszystkie jej elementy oraz okoliczności wprowadzenia produktu na rynek, w tym sposób jego prezentacji.
 
 
 
 
oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@barakon dziękuję za Twoją wiadomość. Jednak za treść ofert oraz jej poprawne połączenie z katalogiem odpowiada sprzedający. Jeśli tytuł oferty jest nieprawidłowy, możesz zgłosić błąd w produkcie. 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

barakon
#9 Pomysłodawca#

Chyba nie bardzo zostałam zrozumiana dlaczego klient widzi nazwę automatyczna katalogu produktu który nie jest tytuem oferty. Tytuł oferty nie wprowadza klienta w błąd tylko automatyczna nazwa katalogu stworzona przez Allegro. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@barakon kupujący widzi zarówno nazwę produktu z katalogu jak i tytuł oferty. Jeśli nazwa produktu, z którym jest połączona oferta wprowadza w błąd, należy zgłosić błąd w produkcie. 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@la_nika kupujący nie wie że to Wasz tytuł z katalogu 😞 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

barakon
#9 Pomysłodawca#

Ale w jakim celu widzi coś co służy do katalogowania wewnętrznego sprzedawcy i nie jest ofertą w rozumieniu przepisów prawa bo katalog produktów nie jest ofertą i nie mylmy tych dwóch pojęć 

oznacz moderatorów

archimed
#11 Animator#

 Szanowna Pani MOD-era-TOR-ko!!!!

Czy naprawdę Pani nie widzi, że wypisuje Pani STEK BZDUR???????

Przecież Pani nie potrafi odczytać ze zrozumieniem poprzedniego postu!!!

Powtarzając oklepane KOMUNA-ły szefostwa ALLE-gra kompromituje się Pani!

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@barakon szkoda czasu i tak nikt z allegro nie przyzna się do babola, zamiast zgłaszać do allegro zgłaszaj do UOKiK jako konsument że oferty wprowadzają w błąd może to coś pomoże 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

AlleMakijaz
#12 Orędownik#

jakie ja miałem ostatnio zdziwienia 

EAN  maski do twarzy miał połączenie 60 innych ofert 

nawet masła belgijskiego 😞 co mi da zgłoszenie błędu 

jak na takie zgłoszenie i jego poprawę się czeka kilka dni 

a ofertę chce wystawić teraz już 

 

oznacz moderatorów

Mac20ek00
#13 Ambasador#

Dokładnie, ale i tak zaraz będzie ze strony modów:"rozpatrujemy zgłoszenia w kolejności ich wpłynięcia" czy coś w tym stylu. Szkoda tylko, że na jakąkolwiek reakcję czeka się tygodniami. I nikt z Allegro nie przyzna się do tego, że produktyzacja w ich wykonaniu to wielki błąd i sobie z nim nie radzą i SOBIE NIE PORADZĄ.

oznacz moderatorów