Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, mam pytanie odnośnie katalogu allegro, jak wiadomo, te same produkty wystawiane przez różnych sprzedawców są grupowane i na aukcjach wyświetlają się podpowiedzi o najtańszym produkcie oraz najszybszej dostawie.
I teraz pytanie, czy mogę znaleźć wizualnie taki sam produkt, który jest już wypromowany przez kogoś i podłączyć się pod niego, ustawiając trochę niższą cenę ? tak abym na wypromowanej już ofercie (ktoś zapewne płaci też za wyróżnienie itp) z wizualnie podobnym moim towarem, mógł skorzystać oferując te parę zł mniej 🙂 ?
Zasadnicze pytanie jest takie, czy podobny wizualnie produkt można traktować jako ten sam ?
Zamawiając produkty u producenta płacę dodatkowo za opakowanie z logiem swojej marki, płacę za zakup kodów ean, zapłaciłem za rejestracje marki, płacę za zrobienie zdjęć 🙂 a ktoś z swoim podobnym produktem "podpina się pod moją ofertę" Co śmieszne, wchodząc na aukcje danego podpinacza, można znaleźć ten sam przedmiot wystawiony przez niego na aukcji z swoją marką oraz drugą aukcji pod moją :). Oczywiście takie sytuacje zdarzają się jedynie w przypadku moich ofert gdzie mam kilkadziesiąt-kilkaset kliknięć. Oczywiście allegro po weryfikacji takich zgłoszeń nie widzi żadnego problemu, nawet z produktami, które może wyglądają podobnie ale mają np. inny zakres parametrów co widnieje np. na tabliczce znamionowej.
Proszę o wyjaśnienie, czy to tak ma działać ? bo z mojego punktu widzenia, jest to promowanie patologii i cwaniactwa ... nie wspomnę o polityce zdjęć produktów, gdzie efekt jest taki, iż skutecznie zniechęca to sprzedawcę do robienia lepszych i dokładniejszych zdjęć .. na czym chyba traci allegro, bo nikt nie będzie się starał pod tym względem, bo jaki to ma sens..
@powerr w większości przypadków nie jest to działanie sprzedawców z premedytacją , a koło ratunkowe na wymyślony bubel jakim jest chory katalog . Sam często się spotykam z tak poważnymi błędami w katalogu ,że połączenie staje się nie możliwe ze wzgląedu na tytuł oraz parametry zupełnie nie pokrywające się z oferowanym produktem o EAN zgodnym z tym z katoalogu . Szukam w takim przypadku produktu , którego parametry oraz tytuł będą / nie będą wprowadzały klieta w błąd i nie patrzę na EAN , obowiązek 100% połączenia nasilił ten proceder .
" w większości przypadków nie jest to działanie sprzedawców z premedytacją ," Serio ? dziwne, że takie rzeczy dzieją się tylko przy ofertach na, których mam najwięcej sprzedanych... na tych mniej popularnych nie widzę takich przypadkowych źle powiązanych produktów. No i najlepsze, że ktoś taki ma wystawione 2 identyczne aukcje, jedna z swoją marką a druga z moją :). No nic, skoro tak to ma wyglądać, to trzeba będzie się dostosować do tej patologii.
@powerr łączę się z Tobą w bulu , a teraz na serio , tak masz oczywiście rację , ale nie możesz wszystkich wrzucać do jedniego wora , z pewnością w wielu przypadkach jest to zamierzone działa nie , ale klient widzać 2 rózne / może podobne / oferty wnikliwiej zagłębi się w ich opisy , jest to korzystne również dla Ciebie . Część sprzedawców szuka jednak wyjścia tak jak to robię ja stanąwszy przed wyborem pomiędzy wyborem oferty z katalogu , której błędnie przez kogoś wprowadzone parametry permanentnie wprowadzą w błąd klienta , a za tym idą .. no wiesz co prawda ? Mam do wyboru w katalogu inny produkt o innym EAN , ale parametry tak jkby prawie identyczne i tytuł nie bije po oczach . Teraz krótkie pytanie ,, co Ty byś zrobił w taki przypadku ,,
przyznam, że ciekawe spojrzenie na temat .. 🙂 czyli samemu trzeba tak kombinować, bo przecież klient i tak zweryfikuje sprzedawcę i jego produkt 🙂 i tutaj mały przykład, znajdę kogoś kto sprzedaje wizualnie coś podobnego i wyróżnia aukcję, podepnę się pod niego, zaoferuję niższą cenę (no bo oszczędzam na niższej prowizji i koszcie wyróżnienia). Rozumiem więc że, klient zweryfikuje uczciwego sprzedawcę od cwaniaka 🙂 i kupi tam gdzie ma wizualnie ten sam produkt ale te 10% drożej 🙂 sory ale nie przekonałeś mnie, dobrze wiemy jak większość ludzi kupuje, tam gdzie jest najtaniej i największa popularność, to że produkt minimalnie czymś sie różni, ma może znaczenie dla marginalnej części klientów.
@powerr ja doskonale wiem co chcesz przekazać , możesz zgłaszać takie oferty ,ale jest to walka z wiatrakami . Jedyna nadzieja w tym ,że z czasem katalog będzie bardziej funcjonalnym narzędziem , ale na razie jest totalnym bublem i na dodatek obowiązek łączenia doprowadził do tego co aktualnie jest .