Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
NAKAZ PODAWANIA NUMERÓW KATALOGOWYCH.
Dlaczego coś takiego istnieje przy ofertach używanych oraz ofertach z działu motoryzacji. Nie każda część ma swój numer katalogowy, a każda taka część jest sprzedawana.
Muszę wpisywać byle co przy numerze katalogowym.
np. chce wystawić kierownice, która nie ma oryginalnie swojego numery -a taki numer na allegro jest wymagany.
Proszę zróbcie z tym porządek. Kierownice, wycieraczki, skrzynie, wały, zbiorniczki... nie wszytko ma swój numer katalogowy, tym bardziej części używane gdzie numer się starł.
co mam w tym przypadku wpisywać, aby pózniej nie mieć problemu i poprawiać aukcji?
Jako firma posiadająca w swojej ofercie tysiące produktów (obecnie około 7 000), sprzedająca w 99% części używane, codziennie borykamy się z problemami związanymi z katalogiem produktów na Allegro. Podobne trudności zgłaszają inni sprzedawcy używanych części samochodowych, zwłaszcza na Śląsku.
Katalog Allegro, zamiast ułatwiać pracę, wprowadza chaos. Każdy sprzedawca wpisuje tam przypadkowe liczby, ponieważ system wymusza podanie numeru katalogowego, nawet jeśli fizycznie nie da się go ustalić. Efekt? Przy wystawianiu np. lampy system automatycznie przypisuje ofertę do zupełnie innego produktu, np. błotnika.
Allegro sugeruje poprawianie błędów w katalogu, jednak osoby tworzące te zalecenia najwyraźniej nie rozumieją realiów naszej pracy. Poprawianie katalogu co 3-4 aukcje jest ogromnie czasochłonne i generuje dodatkowe koszty – pracownik odpowiedzialny za obsługę Allegro musiałby poświęcać na to znaczną część swojego czasu.
Jeśli numer części nie jest dostępny, system nadal wymusza jego wpisanie, co sprawia, że wielu sprzedawców wprowadza losowe cyfry, np. "1234567890", aby tylko móc wystawić ofertę. To absurdalne rozwiązanie, które jeszcze bardziej pogłębia problem.
Gdyby Allegro nie zmuszało sprzedawców do uzupełniania tego pola, nie wprowadzalibyśmy przypadkowych danych do katalogu. Teraz jednak panuje w nim taki bałagan, że nie sposób znaleźć właściwy produkt czy prawidłowo przypisać go do oferty.
Problem ten dotyczy szczególnie złożonych części, takich jak deski rozdzielcze, kompletne drzwi czy inne elementy składające się z wielu komponentów, z których każdy może mieć swój własny numer katalogowy. To nie jest prosta część, jak np. ślizg zderzaka – tutaj nie da się jednoznacznie określić jednego numeru części.
Cały system wymaga gruntownej przebudowy i przede wszystkim weryfikacji, czy wpisywany numer faktycznie jest numerem części, a nie np. numerem ogłoszenia z innej platformy sprzedażowej. Obecna forma katalogu nie tylko utrudnia sprzedawcom życie, ale również wprowadza klientów w błąd, co ostatecznie negatywnie wpływa na jakość sprzedaży na platformie.
W tej sprawie kontaktowaliśmy się z Allegro, ale żaden z konsultantów nie potrafił odpowiedzieć na nasze pytania. Ostatecznie temat został przekazany do osób odpowiedzialnych za katalog produktów i parametry obowiązkowe. Nawet pracownicy Allegro przyznają tym, że w ich wymaganiach występują sprzeczności, przez co nie są w stanie jasno wytłumaczyć sprzedawcom, jak poprawnie i zgodnie z regulaminem wystawiać oferty na platformie.
Aktualnie Allegro robi wszystko, żeby wykończyć dział używanych części samochodowych. Produktyzacja to jedno, ale jak dziś zobaczyłem obowiązkowy numer katalogowy części to po prostu padłem na ziemię. Tak jakby dodał to człowiek, który w ogóle nie jest w branży. Bardzo dużo części nie ma numerów i co wtedy? Proponuję dodatkowo podwyższyć prowizję, dodać kolejną prowizję od prowizji kosztów sprzedaży i kosztów wysyłki, na pewno zyskacie więcej klientów. 🙂
Allegro bez najmniejszego problemu zrobiło dużo wyższą prowizję od sprzedaży części używanych, ale nie potrafi wyłączyć z obowiązkowości numeru katalogowego dla dych części. Części używane, uszkodzone, nowe wszystko wymieszane i w jeden katalog. Swoją drogą ciekawe jest też dlaczego prowizja od wysyłki części używanej jest dużo wyższa niż od części nowej?
W dalszym ciągu nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi, a jest już po godzinie 13. Nie możemy technicznie wystawić nowej aukcji, aby była ona zgodna z wymogami. Chyba, że samo Allegro zmusi nas do pisania nieprawdziwych informacji w numerach katalogowych, tak jak robi to obecnie większość sprzedawców części używanych. Dlatego obecnie ten katalog w tej kategorii wygląda w ten sposób.
@trentpol Jeśli numer katalogowy się sprał, jak podałeś jako przykład, nie sprawia to, że produkt przestaje mieć dany numer - wciąż możesz go znaleźć na stronie producenta. Jeżeli jakiś produkt nie ma numeru EAN, możesz zwrócić się bezpośrednio do producenta z prośbą o nadanie takowego. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
NADAL NIE PADAŁ ODPOWIEDŹ CO W PRZYPADKU GDY COŚ NIE MA NUMERU KATALOGOWEGO.... O TO CHODZI.
+CZASEM COŚ MIAŁO NUME RKATALOGOWY ALE SIE "SPRAŁ", ALE NIE MA NIGDZIE NA INTERNECIE INFORMACJI O TAKIEJ CZĘŚĆI.....
ROZUMIEM, ŻE NIE MAMY WYSTAWIAĆ CZĘŚCI UŻYWANYCH, KTÓRE NIE MJAĄ NUMERU KATALOGOWEGO?
CZAS PRZEJŚĆ NA INNĄ STRONĘ INTERNETOWA. NIE DOŚĆ, ŻE WYSOKIE PROWIZJE OD UŻYWKI TO JESCZE TE KATALOGI I ŁĄCZENIE OFERT W JEDNO PRZY WYSZUKIWANIU, KTÓRE UTRUDNIAJĄ FUNKCJONOWANIE KUPUJĄCEGO ORAZ SPRZEDAJĄCEGO...
@julienail Odkręcam np nadkole od samochodu. Nadkole jest filcowe, numer katalogowy był naklejony i oczywiście odpadł. Znam rocznik auta i model. Pani zdaniem mam napisać do firmy np Volvo z prośbą o podanie numeru EAN tego nadkola?
Jeśli numer katalogowy danej części, na przykład półosi, uległ starciu i nie posiadamy numeru VIN, jego identyfikacja (numeru katalogowego) staje się praktycznie niemożliwa. Kontakt z producentem nie rozwiązuje problemu, ponieważ konsultanci wymagają podania numeru VIN pojazdu.
Dodatkowo, trudno oczekiwać, aby sprzedawcy na Allegro każdorazowo, przy wystawianiu ofert na elementy takie jak deski rozdzielcze, drzwi, kompletny pas przedni czy półosie, kontaktowali się z serwisem lub producentem w celu uzyskania numeru katalogowego. Właśnie dlatego wielu sprzedawców pomija ten parametr, a wprowadzenie obowiązku jego podawania sprawi jedynie, że zacznie się tam wpisywać losowe ciągi cyfr – wyłącznie po to, aby móc wystawić aukcję.
@BOCIAN_B-B moje kilkaset aukcji posiada w każdej numer części, gdyż importujemy je sami i tylko nowe. W przypadki Iveco zawsze chętnie pomogę.
Co do samego Allegro, oni tu naprawdę chcą nas wykończyć, wygonić, polikwidować i zniechęcić.
MÓJ ELEMENT CIĘTY NIE NUMERU KATALOGOWEGO,DZWONIŁEM DO DEALERA CZĘĆI DANEJ MARKI NIE SĄ W STANIE MI UDOSTĘPNIĆ NUMERU KATALOGOWEGO,CO DALEJ // /////???
Ciesz się, że nie musisz wykupować numerów EAN za kilkaset złotych. Numer części jest łatwy do zdobycia. Znajdziesz szybko na google. Jak zmuszą nas do kupowania bazy danych w GS1 to dopiero 90% motoryzacji ucieknie z tego przedszkolnego portlaliku.
Niestety, wbrew wszelkim oczekiwaniom, numer katalogowy często okazuje się niemożliwy do zdobycia. Wprowadzanie błędnych danych lub wpisywanie numeru "na czuja" mija się z celem i może wprowadzać kupujących w błąd, zamiast ułatwiać im znalezienie właściwej części.
Jako firma posiadająca w swojej ofercie tysiące produktów (obecnie około 7 000), sprzedająca w 99% części używane, codziennie borykamy się z problemami związanymi z katalogiem produktów na Allegro. Podobne trudności zgłaszają inni sprzedawcy używanych części samochodowych, zwłaszcza na Śląsku.
Katalog Allegro, zamiast ułatwiać pracę, wprowadza chaos. Każdy sprzedawca wpisuje tam przypadkowe liczby, ponieważ system wymusza podanie numeru katalogowego, nawet jeśli fizycznie nie da się go ustalić. Efekt? Przy wystawianiu np. lampy system automatycznie przypisuje ofertę do zupełnie innego produktu, np. błotnika.
Allegro sugeruje poprawianie błędów w katalogu, jednak osoby tworzące te zalecenia najwyraźniej nie rozumieją realiów naszej pracy. Poprawianie katalogu co 3-4 aukcje jest ogromnie czasochłonne i generuje dodatkowe koszty – pracownik odpowiedzialny za obsługę Allegro musiałby poświęcać na to znaczną część swojego czasu.
Jeśli numer części nie jest dostępny, system nadal wymusza jego wpisanie, co sprawia, że wielu sprzedawców wprowadza losowe cyfry, np. "1234567890", aby tylko móc wystawić ofertę. To absurdalne rozwiązanie, które jeszcze bardziej pogłębia problem.
Gdyby Allegro nie zmuszało sprzedawców do uzupełniania tego pola, nie wprowadzalibyśmy przypadkowych danych do katalogu. Teraz jednak panuje w nim taki bałagan, że nie sposób znaleźć właściwy produkt czy prawidłowo przypisać go do oferty.
Problem ten dotyczy szczególnie złożonych części, takich jak deski rozdzielcze, kompletne drzwi czy inne elementy składające się z wielu komponentów, z których każdy może mieć swój własny numer katalogowy. To nie jest prosta część, jak np. ślizg zderzaka – tutaj nie da się jednoznacznie określić jednego numeru części.
Cały system wymaga gruntownej przebudowy i przede wszystkim weryfikacji, czy wpisywany numer faktycznie jest numerem części, a nie np. numerem ogłoszenia z innej platformy sprzedażowej. Obecna forma katalogu nie tylko utrudnia sprzedawcom życie, ale również wprowadza klientów w błąd, co ostatecznie negatywnie wpływa na jakość sprzedaży na platformie.
W tej sprawie kontaktowaliśmy się z Allegro, ale żaden z konsultantów nie potrafił odpowiedzieć na nasze pytania. Ostatecznie temat został przekazany do osób odpowiedzialnych za katalog produktów i parametry obowiązkowe, ale do dnia dzisiejszego nie otrzymaliśmy informacji zwrotnej (po blisko tygodniu). Nawet pracownicy Allegro przyznają tym, że w ich wymaganiach występują sprzeczności, przez co nie są w stanie jasno wytłumaczyć sprzedawcom, jak poprawnie i zgodnie z regulaminem wystawiać oferty na platformie.
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zgłoś-swój-pomysł/numer-katalogowy-części-znów-opcjonalny/idi-p/96...
Zachęcamy do poparcia tej propozycji i zamieszczenia komentarza w sprawie.