anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro Protect - po co to wszystko?

SaQu_MartinezZ
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry,


chciałem po krótce podzielić się moim doświadczeniem z Allegro Lokalnie oraz Allegro Protect, jako kupujący.
Zakupiłem na Allegro Lokalnie przedmiot, który opisany był jako znakomity i sprawny (obiektyw). Gdy obiektyw do mnie dotarł okazało się, ze nie jest do końca sprawny i ma problemy z przesłoną. Zgłosiłem problem kupującemu, który poprosił o filmy przedstawiające problem, a następnie o ekspertyzę serwisu sprzętu fotograficznego. Tu nadmienię, ze problem jest oczywisty dla każdego kto ma elementarną wiedzę o sprzęcie foto, a sprzedający taką ma (jest zawodowym fotografem i sprzedaje sprzęt fotograficzny).


Uzyskałem ekspertyzę serwisu potwierdzającą moje przypuszczenia i zamieściłem ją w otwartej dyskusji ze sprzedającym, tak jak i linki do udostępnionych materiałów przedstawiających problem. Sprzedający zwodził mnie przez 14 dni ignorując przesłany materiał oraz powtarzając, ze obiektyw jest sprawny. Poprosiłem pracownika Allegro o pomoc w dyskusji. Otrzymałem poradę, iż ponieważ otrzymałem przedmiot niezgodny z opisem mogę ubiegać się o zwrot na podstawie rękojmi. Tak tez uczyniłem, po czym sprzedający odrzucił reklamację bez uzasadnienia.


Ponieważ dyskusja pozostawała otwarta od 14 dni, oznaczyłem ją jako nierozwiązana i wypełniłem wniosek do Allegro Protect o rekompensatę, ponieważ otrzymałem przedmiot niezgodny z opisem. Allegro Protect wypowiedziało się bardzo szybko. To co mnie zdziwiło to fakt, że w odpowiedzi, pracownik Allegro Protect napisał, iz zwrot nie może zostać uznany, rekompensata nie zostanie przyznana z uwagi na fakt, iż sprzedający odrzucił reklamację, a pracownik Allegro Protect nie ma kompetencji i uprawnień sądu, aby podważyć decyzję sprzedającego.


Jednocześnie Allegro Protect proponuje, żebym uzyskał wycenę naprawy obiektywu i wrócił do nich z tą informacją. Na razie pracownik nie napisał, po co ta wycena np: ze zostanie mi zwrócony koszt naprawy sprzętu albo uzyskam rabat 10% na naprawę zakupionego sprzętu, nie wiem. Dostałem polecenie uzyskania wyceny naprawy.


I teraz, proszę społeczność o poprawienie mnie jeśli moje rozumowanie nie jest słuszne ale to co się tutaj wydarzyło wygląda mniej więcej tak:


- sprzedający wystawia przedmiot i opisuje go, jako sprawny,
- kupujący nabywa przedmiot po czym znajduje wadę techniczną i zgłasza problem do sprzedającego,
- sprzedający prosi o dowody,
- kupujący przedstawia dowody w postaci filmów i uzyskanej ekspertyzy serwisu naprawy sprzętu fotograficznego,
- sprzedający ignoruje przedstawiony materiał,
- kupujący chce skorzystać z prawa reklamacji na zasadach rękojmi,
- sprzedający odrzuca reklamację bez uzasadnienia,
- kupujący występuje do Allegro Protect jako ostatniej deski ratunku,
- Allegro Protect przyznaje, ze kupujący otrzymał przedmiot niezgodny z opisem i niesprawny ale ponieważ sprzedający odrzucił reklamację to Allegro w prostej linii postanawia pozostawić sprzedającego w spokoju i mówi do kupującego "teraz to Twój problem, napraw obiektyw, może zwrócimy Ci koszty naprawy, a może tylko 10%, daj znać ile to wszystko mogłoby kosztować"


Czy to wszystko ma sens? Jestem zdziwiony jak to wszystko funkcjonuje. Informacje otrzymywane od Allegro Protect są szczątkowe. Wydaje się, ze wszyscy chcą zamieść problem pod dywan i pozostawić kupującego samego sobie. Tutaj dodam tylko, że każdy kupujący ma swoje preferencje zakupowe. Moje są w szczególności takie, ze kupuję tylko przedmioty sprawne i nie wymagające naprawy. Po prostu nie mam czasu na bieganie po serwisach i nie lubię tego robić. Z góry odrzucam przedmioty niesprawne, nie jestem zainteresowany ich zakupem.


Czy ktokolwiek z kupujących otrzymał pełna rekompensatę od Allegro Protect w przypadku gdy otrzymał przedmiot niezgodny z opisem?


Czy Allegro Protect może przyznać pełną rekompensatę kupującemu, a następnie poddać sprzedającego windykacji? Pracownik Allego Protect napisał, że nie ma kompetencji żeby podważyć decyzje sprzedającego.


O co w tym wszystkim chodzi, po co jest właściwie Allegro Protect?

oznacz moderatorów
30 ODPOWIEDZI 30

kostas11
#21 Demiurg#

@SaQu_MartinezZ tak bo sprzedawca może odrzucić reklamację a Ty nie musisz się z tym godzić i jak zakup od firmy to do rzecznika a jak prywatny do bierz papiery i do sądu 🙂

pracownik Allegro Protect nie ma kompetencji i uprawnień sądu, aby podważyć decyzję sprzedającego.

Wreszcie allegro robi zgodnie z prawem 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

SaQu_MartinezZ
#8 Zapaleniec#

jasne, musi być zgodne z prawem, to prawda. Ale czy w takim razie przypadkiem nie jest tak, ze powyższe punkty opisują krok po kroku jak sprzedający może poradzić sobie sprzedając przedmioty z ukrytą wadą? Oczywiście mogę się sądzić ale to jest ekonomicznie nieuzasadnione (poświęcony czas i nerwy). Wolałbym kupić sprawne i być zadowolonym kupującym. To wszystko psuje rynek na Allegro zarówno dla kupujących jak i sprzedających, bo ja osobiście zastanowię się 10 razy następnym razem przed zakupem, jeśli w ogóle do tego dojdzie. 

oznacz moderatorów

Barzy_TPI
#13 Ambasador#

Allegro Protect obecnie jest tzw. dupochronem, żeby można było w telewizji puszczać reklamy o bezpiecznych zakupach. Do niedawna Allegro Protect (jako Program Ochrony Kupujących) był notorycznie wykorzystywany do wyłudzania rekompensat przez nieuczciwych kupujących, które się absolutnie nie należały, ale allegro ochoczo rozdawało pieniądzie, a sprzedających obciążało kosztami.

Teraz przynajmniej allegro postępuje w miarę uczciwie i zgodnie z prawem.

@SaQu_MartinezZ bardzo dobrze odpowiedział Ci @kostas11, musisz zwrócić się do odpowiednich urzędów - nie odpuszczaj, niezależnie od tego ile kosztował przedmiot.

oznacz moderatorów

Halfrunt
#18 Luminarz#

Wydaję mi się że tu nie chodzi o taką niezgodność z opisem, a rzeczywistą i prawdziwą. Np. zamawiasz ekspres do kawy, a otrzymujesz maszynkę do mielenia mięsa i wówczas, gdy sprzedawca na reklamację nie reaguje to następuje wypłata z programu.

Takie tam jak ryska czy nie taki odcień jaki życzył by sobie klyent to nie jest żadna niezgodność, a naturalność, z którą trzeba się liczyć kupując sprzęt używany. 

 

oznacz moderatorów

SaQu_MartinezZ
#8 Zapaleniec#

nie do końca się z tym porównaniem zgodzę. Chodzi o niezgodność na zasadzie: w opisie stało ze jest sprawne, a kupujący otrzymał niesprawne. Dla przykładu kupujący kupuje maszynkę do mielenia mięsa, gdzie producent przewidział zamykającą się komorę, zeby mięso nie leciało na mielącego i kuchnię w trakcie mielenia. Po zakupie okazuje się, ze komora/drzwiczki do komory nie domykają się 🙂 mięso jest wszędzie na ścianach i na operatorze maszynki. Niby działa ale inaczej.. a sprzedający pisał, ze wszystko z drzwiczkami jest ok. 

oznacz moderatorów

SaQu_MartinezZ
#8 Zapaleniec#

dodatkowo niesprawność została potwierdzona ekspertyzą serwisu sprzętu fotograficznego, wada fizycznie istnieje

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Środki były wypacane tu niekiedy w ewidentnie "naciąganych" sprawach a tu jest potwierdzenie, stąd moje zdziwienie. Poczekajmy co powiedzą moderatorzy.🤔

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Powiem że  dziwne zachowanie Allegro, wiele czytałem i nawet w niektórych opisach zakupów miało się wrażenie że są "naciągane", a tu jest czarno na białym że sprzęt jest niezgodny z opisem a więc odrzucenie wniosku? zapytajmy dlaczego: @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ udaj do się do rzecznika konsumentów!

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

Wygląda na to, że autor tematu kupił na Allegro Lokalnie od prywatnego.

Uwazasz, ze Miejski Rzecznik Konsumentów się tym zajmie?

Doczytałeś, czy znowu piszesz zeby sobie popisac?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie da się tak do końca opuścić forum, co?🤣

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

Chyba ostatnio był podobny wątek od RED-a , że z marszu nie chcieli oddać tylko chcieli ekspertyz lub za naprawę zwracać.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

zostałem wywołany do tablicy więc

odpowiadam - allegro oddało mi $ z ap/pok

ale wg mnie istnieje duży rozdźwięk pomiędzy tym serwis co obiecuje w reklamach czy na stronie

https://allegro.pl/dla-kupujacych/allegro-protect

lub w regulaminie

https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/9

a praktykami opisanymi tutaj

przypominam także że w/w ekspertyza wymaga często ingerencji w sprzęt

i to bez zgody sprzedawcy

oznacz moderatorów

SaQu_MartinezZ
#8 Zapaleniec#

Dodatkowo w uzyskanej ekspertyzie jest napisane, ze jakakolwiek wycena naprawy jest uzależniona od demontażu obiektywu, trzeba zajrzeć do środka, żeby stwierdzić co jest przyczyną niesprawności np. zbyt duże tarcie zużyło elementy, które będzie trzeba wymienić. No jak już się zajrzy do środku to nie jest ten sam obiektyw, jego stan z dnia zakupu się zmienił. No moje rozumowanie w tej sytuacji jakikolwiek zwrot nie wchodzi już w grę.

Może się również okazać, ze po rozebraniu obiektywu i próbie wyceny okaże się, ze nie można naprawić bo części są niedostępne (to jest starszy obiektyw), elementy uległy zużyciu itp. Co wtedy?

oznacz moderatorów

terazauto
#13 Ambasador#

Hej. Niestety padłeś ofiarą "okazji" oraz "Allegro Lokalnie".

Kto tanio kupuje - kupuje 2 razy. Płacisz za ryzyko zakupu od osoby prywatnej - która nie musi rozpatrzyć reklamacji zgodnie z Twoim życzeniem - bolesna, ale trwała lekcja. Przykro mi jedynie że Cię to spotkało - ale kogo z nas nie ?

oznacz moderatorów

SaQu_MartinezZ
#8 Zapaleniec#

Hej @terazauto , to nie była aż taka okazja ale faktycznie coś w tym jest, obiektyw jest bardzo ładnym stanie kosmetycznym i biorąc samo to pod uwagę, mógł kosztować ok 15% więcej. Być może to był właśnie ten haczyk 🙂

Masz rację, trwała lekcja.

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@SaQu_MartinezZ 

1. Przede wszystkim kto placi za ekspertyze zleconą przez Allegro? Oni? Musisz mieć podkładkę. I obietnicę zwrotu kosztu.

2. Zalezy co chcesz osiągnąć. Czy dojechać *spszedafcę badziewia* czy odpuszczasz temat.

---------------------

Aktualnie pozostaje Ci Sąd.

1. Placisz za ekspertyzę (pamietaj o fakturze). Oczywiście wybierz (bdb) eksperta z uprawnieniami biegłego sądowego. Moim zdaniem pierwsza lepsza firma odpada. Przynajmniej ja tak zrobiłem.
2. Piszesz pozew do Sądu (skladasz w miejscu zamieszkania pacjenta)
3. Czekasz na wezwanie. Pamietaj, że zasuwasz do Sądu w miejscu zamieszkania pacjenta.
4. Pamiętaj o procedurach itp. Aktualnie nie wiem, czy zgloszenie reklamacji poprzez e-mail/wiadomosc ma moc prawną. Ostatni raz pozywałem takie indywiduum kilka lat temu i wolalem miec wszystko tradycyjnie zrobione (listy polecone (+ZPO)).

Ale ja jestem taki, ze zasady to zasady i nie odpuszczam 😉

I oczywiście: powodzenia!

oznacz moderatorów

SaQu_MartinezZ
#8 Zapaleniec#

Dziękuję @Client:104371448 za te informacje!

Allegro nie zleciło ekspertyzy tylko wysyła mnie po wycenę naprawy. Wydają się akceptować fakt, ze sprzedający umywa ręce. Sami jak piszą 'chcą pomóc' ale nie przez zwrot przedmiotu tylko 'teraz to pańska cytryna, proszę ją naprawić, ile to będzie kosztowało, może się dorzucimy?'. W mojej ocenie nie w porządku jest brak transparentności. Allegro wysyła mnie po wycenę naprawy przy czym nie informuje mnie po co. Jest to wymagane, żeby kontynuować moja sprawę. Sam już sobie dopowiadam, ze zostawiają sobie otwarte możliwości np. jeśli wycena naprawy będzie za wysoką, to zaproponują zwrot kosztów 50% itp. itd.

W Regulaminie Allegro Protect jest napisane, ze od każdej decyzji w sprawie przyznania rekompensaty przysługuje wniosek i ponowne rozpatrzenie do Senior Customer Experience Managera. Więc może spróbuję jeszcze tą drogą.

Realnie rzecz biorąc ja po prostu mam zero czasu, żeby się tym zajmować. Sprzedający daleko ode mnie, wszystkie dojazdy do sadów/serwisów/biegłych, niemożność pracowania (jestem kontraktorem, nie pracuje nie mam kasy), czas. To nie jest tego warte nawet za cenę dopięcia swego. Ostatecznie wierzę w karmę, więc to w jakiś sposób i tak wróci do sprzedającego 🙂

Dlatego tez w pierwszej kolejności kupuję coś co wydaje się być w 100% sprawne. Od czasu do czasu człowiek nadzieje się na minę. Kilka lat temu kupiłem przez Allegro inny obiektyw, miał być równie sprawny, nie był. W momencie jak do mnie dotarł sprzedający już usunął swoje konto i zniknął. Wtedy nie było jeszcze chyba POK. Obiecałem sobie wtedy, ze to był mój ostatni taki zakup na Allegro. Po latach złamałem obietnicę myśląc, ze może coś się zmieniło. I od razu na kolejną minę 🙂 moja wina, głupi jestem 🙂

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@SaQu_MartinezZ: no tak kolego... tzw. rachunek zysków i strat. Też jestem wolnym strzelcem ale...uwazam, ze dla zasady trzeba byłoby coś zrobić.

Wiesz, jesli z normalnymi firmami jest sporo problemow to strach pomyslec co jest z prywatnymi i AL.

Bede musial sobie poczytac o AP bo widze, ze sie sporo zmienilo.

I teraz tak: serwis umył rąsię, *spszedafca* umył rąsie i dlatego dalej to wszystko TAK działa i kupujący są dymani 😉

Jak płaciłeś za towar? Blik? Karta? Przelew?

oznacz moderatorów

SaQu_MartinezZ
#8 Zapaleniec#

@Client:104371448 płaciłem Blikiem, jest tam może jakieś ubezpieczenie od wtopy?

Mam spore doświadczenie jeśli chodzi o transakcje na znanym zagranicznym portalu. Tam wszystko pięknie działało. Mentalność sprzedających była inna to fakt. Nigdy nie było problemu ze zwrotem a w przypadkach gdy był to serwis brał sprawy w swoje ręce i rozsądzał wszystko po swojemu. Zwrot na konto w ciągu jednego dnia, odeślij przedmiot na następujący adres. Rozwiązane. Wszystko bardzo sprawnie. W porównaniu do warunków tu panujących to jak czarne i białe. Tu wszyscy umywają ręce. Ehh.

oznacz moderatorów