anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nie otrzymałem przedmiotu, a Allegro chroni Sprzedającego

Client:87869341
#7 Wielbiciel#
Dzień dobry, mam pewną zagwozdkę, dlaczego moim zdaniem Allegro chroni osoby, które próbują niezgodnie z regulaminem sprzedawać poza Allegro nawet po sprzedazy przedmiotu.
28lipca 2021otworzyłem dyskusje zgłaszając jako powód: „
nie otrzymałem towaru po wpłacie” oraz napisałem:
„WEZWANIE DO WYDANIA RZECZY
W WYZNACZONYM TERMINIE”. Napisałem to pismo już po otrzymanej informacji od Sprzedawcy, że mimo zapłaty na konto nie sprzeda mi tej rzeczy (był to prezent dla żony i bardzo mi żal, że muszę walczyć o swoje).
29 lipca 2021 22:42 dostałem odpowiedź:
Szanowny Panie,
Bardzo mi przykro z powodu zaistniałej sytuacji oraz tego, iż nie doszliśmy do porozumienia na neutralnym gruncie. W związku z tym, iż nie wyraził Pan woli anulacji zamówienia, musiałam zgłosić ten problem do działu wsparcia Allegro (nr zgłoszenia 16680270). Pani xxx (imię i nazwisko pracownika Allegro) z którą konsultowałam sprawę, poleciła mi, abym zwróciła pełną kwotę otrzymanej wpłaty na rachunek operatora PayU. Po zaksięgowaniu pieniądze te zostaną przez Allegro przekazane na Pana konto. W załączniku przesyłam potwierdzenie dokonania zwrotu środków. Rozumiem, iż sytuacja ta jest dla Pana problematyczna, zapewniam jednak, iż wydam wszystko, co za tę rzecz otrzymałam.

Ładnie to brzmi, jak się nie zna całej sprawy, więc w następnej wiadomości wyjaśniłem okoliczności:

1 sierpnia 2021
Dzień dobry. Przedstawię sytuację pracownikom platformy Allegro, by mieli pełny pogląd sprawy:
Jeden dzień po zakupie dostałem telefon, czy mogę anulować zakup, ponieważ użytkownik nie chce zapłacić prowizji dla Allegro. Zostałem również zapytany, czy mogę zrobić transakcję przez inną znaną nam w Polsce platformę na literę O (nie można napisać całej nazwy). De facto nie było to pytanie, ponieważ po odmowie i wyrażeniu swojej opinii, że POK chroni mnie w razie nie dostarczenia przedmiotu po zapłacie, dostałem informację, że nie dojdzie do wysyłki. Zapytałem o powód - Pani powtórzyła, że nie chce od zysku płacić 10% platformie. Zaproponowałem dopłatę po tym, jak towar dojdzie, by nie była stratna, ponieważ zakupiony towar miał być prezentem dla żony z okazji urodzenia pierwszego potomka i już się nim "pochwaliłem".
Do porozumienia nie doszło, a pod koniec rozmowy były wymyślane powody, że może książki nie są jej albo że może są uszkodzone i nie może ich wysłać. Można stwierdzić, że Pani była zaskoczona, że jestem w stanie dopłacić i szukała innego (na bieżąco) podczas rozmowy powodu do odmowy sprzedaży. Wystawiony przedmiot na aukcji posiadał znamiona oferty i nią był, więc żądam, zgodnie z wyżej przedstawionym pismem dostarczenie towaru pod adres wskazany do wysyłki po zakupie na Allegro. Chciałbym również poinformować, że nie interesuje mnie zwrot pieniędzy, Sprzedawca anulował transakcję bez mojej wiedzy, a tym bardziej bez mojej zgody. Chciałbym również poinformować, że pieniądze w ogóle nie dotarły na moje konto. 
1 sierpnia 2021
 
Kupujący poprosił nas o pomoc. Odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.

Na co Allegro odpisuje:
2 sierpnia 2021 
Przykro mi, że sprzedająca nie zrealizowała Pana zamówienia. Widzę jednak, że zwrot środków został zlecony przez sprzedającą 30-07-2021 za pośrednictwem Allegro Finanse. Proszę kupującego o cierpliwość, zwrot środków może trwać do kilku dni roboczych i zależy już bezpośrednio od procedur banków lub organizacji kartowych. Po otrzymaniu pieniędzy zachęcam kupującego do oznaczenia dyskusji jako rozwiązana.
 
2 sierpnia 2021 13:22
Dobra wiadomość - sprzedający zwrócił wpłatę w kwocie 508,99 zł. Pieniądze w ciągu 2-3 dni roboczych trafią na rachunek, z którego kupujący wykonał przelew lub na rachunek karty, którą opłacił zamówienie. Zachęcam do oznaczenia dyskusji jako rozwiązanej.
 
To koniec dyskusji. 
Dyskusja absolutnie nie jest rozwiązana.
Jak to możliwe, że mimo zgłoszenia, że użytkownik sprzedaje poza Allegro rzeczy, które tutaj wystawia (i ktoś je kupuje, a potem nie dostaje) nie ponosi za to żadnej odpowiedzialności oraz że pracownik Allegro się w ogóle do tego nie odnosi i nie nakazuje wydania towaru? Przecież to była oferta i od tak Sprzedawca nie może sobie jednostronnie anulować transakcji. Ja nawet nie znam powodu. A poza dyskusją pracownik platformy wyjaśnia Pani, co ma zrobić, żeby wszystko anulować. 
oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:87869341 Napisz to samo w skrócie. Jeśli nie otrzymałeś przedmiotu i sprzedawca nie oddał Ci pieniędzy, a Dyskusja nie pomogła, wystąp o zwrot środków z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia Wtedy sprzedawca szybko pieniądze odda lub odda Ci je Allegro.

oznacz moderatorów

Client:87869341
#7 Wielbiciel#

Nie da się napisać tego w skrócie. 
Nie chce zwrotu pieniędzy tylko przedmiot, a sprzedający jakimś cudem poza mną dogadał się z pracownikiem Allegro i anulował sprzedaż bez mojej zgody. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Client:87869341 Nie dogadał się, co ma zrobić Allegro? zmusić do wysłania, jak? Zasada jest zwrot środków, możesz tylko pójść do sądu. Allegro co najwyżej blokuje konto, w ostateczności.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Client:87869341 Możesz i powinieneś ocenić sprzedającego w kometarzu. Ale że ustalenia były na telefon to raczej innych konsekwencji poza brakiem zwrotu prowizji nie bedzie.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

PromykSB
#11 Animator#

Allegro nie jest sądem, a co za tym idzie nie może wpływać na sprzedającego. 

Nie mogą też wpływać na decyzje sprzedających ani nawet ich interpretować. Nie mogą nakazać czegokolwiek - bo nie mają takich uprawnień. Allegro to zwykłe korpo bez uprawnień policji, sądu czy komornika.

Te całe dyskusje są tylko po to by sprzedający odpowiadał w terminie (może być nawet z autorespondera - byleby odpowiedź była).

Poza tym - ma się kupującemu błędnie wydawać, że trzymają rękę na pulsie i cokolwiek robią.

A faktyczne ich zadanie tam - to zmusić sprzedającego do odpowiadania w 24h i "mieć nadzieję, że strony się dogadają".

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Client:87869341 Coś tu nie pasuje, zwrócił przez AF po zakupie na AL, tam sprzedający zwraca kasę na twoje konto bankowe. Niestety często tak bywa na AL albo skarżą się sprzedający że kupujący kupuje i nie płaci albo kupujący że sprzedający nie wyśle towaru, nagminne to jest. Dyskusję zamoknąłeś? więc wg są tylko 2 wyjścia, gorsze-sąd, albo wniosek do POK, towaru raczej nie zobaczysz, pieniądze z pewnością ALL gwarantuje bezpieczne zakupy: https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index

oznacz moderatorów