anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Anulowanie zakupu - zwrot środków

atechnik_sklep
#13 Ambasador#

Klient kupił u mnie produkt. Zaraz po zakupie sprawdziłem i okazało się, że u produkt nie jest dostępny u mnie na stanie i nawet u dystrybutora już w tym sezonie go nie będzie. Poprosiłem o anulowanie zakupu, na co klient przystał bez problemu. Odpisał, że "anuluje zakup" no ale do tej pory nie anulował zakupu (kliknął odpowiedniego linku - wysłałem mu link do strony z objaśnieniami), transakcja nie jest jeszcze w realizacji.
Chcę mu zwrócić wpłacone środki i anulować zakup.

Kiedy mogę mu zwrócić wpłacone pieniądze, dopiero kiedy fizycznie kliknie anuluj? Przy płatności jest "zwróć wpłatę" ale nie wiem jak to działa :).

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@atechnik_sklep, jeśli dysponujesz potwierdzeniem kupującego, że zgadza się na anulowanie zakupu, możesz zwrócić mu środki. 🙂 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

atechnik_sklep
#13 Ambasador#

Mam od klienta w korespondencji via Allegro
"Dzień dobry,
anuluję zamówienie."

Wystarczy?

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@atechnik_sklep, jako że forma odstąpienia jest dowolna, nie widzę podstaw, by poddawać takie odstąpienie w wątpliwość. 🙂 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

atechnik_sklep
#13 Ambasador#

Klient zwrot środków już otrzymał. A teraz dokonał zwrotu (a nie anulowania zakupu) i mam cały wianuszek w zwrotach - 

  1. Zwrot zgłoszony

  2. W drodze

  3. Doręczony

  4. Zwrot wpłaty

  5. Zwrot prowizji (rabat transakcyjny)

Nic do niego nie poszło to jak wróci?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@atechnik_sklep Nie wystarczy. Klient nie odstąpił od umowy, zapowiedział tylko, że anuluje zamówienie. Zamówienie to nie zakup. Zakupu nie anulował. 

oznacz moderatorów

tagoga17
#10 Popularyzator#

Co Pani pier.. przecież moderator  mr_oma powyżej potwierdził, że forma odstąpienia od umowy jest dobrowolna i " anuluję zamówienie" jest jednoznaczne z anulowaniem zakupu czyli inaczej umowy, zamówienia. Po co to komplikowanie. Widać kto chce mieszać i zawsze z robi pod górkę sprzedającym

oznacz moderatorów

PHUABIB2
#12 Orędownik#

Możesz odesłać mu wpłatę i nie wysyłać zamówienia, bo poinformował Cię mailowo że anuluje zakup i go nie chce, ale musisz przy odesłaniu zaznaczyć jakiś powód odesłania wpłaty. Natomiast żeby to było zgodne z logiką Allegro, kupujący powinien samodzielnie anulować zakup i zwracasz mu wpłatę.

Różnica prawie żadna, jednak ma to wpływ na zwrot prowizji od Allegro, jeśli sam anuluje to zwrot masz z automatu, jeśli odsyłasz wpłatę od tak, bo napisał maila że anuluje Allegro tego nie widzi i musisz mądrze wybrać, jaki jest powód zwrotu, bo nie do każdego otrzymasz zwrot prowizji 🙂

Podpowiem, nie zaznaczaj opcji "towar niedostępny"

oznacz moderatorów

atechnik_sklep
#13 Ambasador#

Powód, brak powodu czyli: "Powód zwrotu: odstąpienie bez podania przyczyny"

 

oznacz moderatorów

PHUABIB2
#12 Orędownik#

Nie masz takiej, jeśli nie anulował zakupu poprzez Allegro. Masz tylko do wyboru:

 
Wybierz cokolwiek oprócz towar niedostępny.
oznacz moderatorów