anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Anulowanie zamówienia nieopłaconego przez potencjalnego klienta

MAMY ROZWIĄZANIE!
madalew
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry. Sytuacja teoretyczna. Wystawiam przedmiot na standardowej wersji Allegro. Przedmiot zostaje "kupiony" (ktoś przeklikał cały proces zamówienia z wyborem opcji dostawy i metody płatności włącznie), jednak nie zostaje opłacony. Jako sprzedający widzę status "Płatność rozpoczęta". Z 'potencjalnym kupującym' nie ma kontaktu. Czy istnieje sposób na anulowanie tego niedokończonego zakupu i ponowne wystawienie przeze mnie przedmiotu?

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20
GREGOGK
#10 Popularyzator#

Musisz odczekać 7 dni kalendarzowych, jeśli przez ten czas klient nie dokończy płatności piszesz do klienta że ze względu na brak zapłaty zamówienie zostało anulowane, a potem wystawiasz ponownie.

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@madalew kupujący ma do 7 dni na zapłatę, może nie wie że płatność się nie powiodła lub robi przelew ? który może dojść nawet do 3 dni zależy kiedy i gdzie opłacił, musisz poczekać i anulować po 7 dniach oraz wystąpić o zwrot prowizji i wystawić nie wcześniej bo może być problem jak będzie dwóch kupców na to samo 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@madalew  żeby anulowanie zamówienia przez sprzedającego było wiążące powinieneś wysłać do kupującego maila po 5 dniach informującego o dodatkowym terminie płatności za zamówienie (2dni). Jeżeli nie będzie w tym terminie wpłaty, zamówienie będzie skutecznie anulowane i nawet jak zapłaci za 2 tygodnie, to nie musisz realizować tego zamówienia.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@madalew Jako sprzedający nie możesz anulować umowy, nie masz podstawy prawnej, może to zrobić tylko kupujący. Jeśli jednak kupujący nie zapłaci w ciągu 7 dni, co jest określone regulaminem Allegro, możesz poinformować kupującego, że warunków nie dotrzymał. Nie zmienia to faktu, że po tym czasie kupujący nadal ma możliwość zapłaty przez Allegro Finanse.

oznacz moderatorów
maxr01
#17 Koryfeusz#

Nieprawda, sprzedający może również rozwiązać umowę i ma do tego podstawę prawną. Musisz się jednak doszkolić....

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@maxr01 masz na myśli art. 492 k.c 🤔

oznacz moderatorów
pulkownik66
#19 Nestor#

@madalew  Pod górę zaczyna się robić, gdy po siedmiu dniach dostajesz /lub nie/ zwrot prowizji i jest niby cacy, a po 10-ciu dniach kupujący robi wpłatę za towar- bo może, bo Allegro jeszcze nie naprawiło tego bubla. Allegro wypłaca ci zwrot prowizji, ty dajesz do anulowanych, lub wystawiasz kolejną aukcję i robi się nieprzyjemny młyn.

@_HolaOla_  Czy nie powinno Alelgro uniemożliwiać kupującemu w tej sytuacji dokończenia transakcji po 7-miu dniach. Bo tak nie jest.

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@pulkownik66 W takich sytuacjach sam fakt braku wpłaty w terminie 7 dni nie jest jednoznaczny z unieważnieniem transakcji. Zawarta umowa pomimo braku wpłaty pozostaje wiążąca dla obu stron. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@_HolaOla_ to co napisałaś sugeruje, że już nigdy nie mogę sprzedać tego przedmiotu, bo kupujący zapłaci za 20 lat i muszę mu to dostarczyć 😁

oznacz moderatorów
pulkownik66
#19 Nestor#

@konto zamknięte  w tym momencie @_HolaOla_  wymyśliła kwadratowe koło😏

oznacz moderatorów
pulkownik66
#19 Nestor#

@_HolaOla_  Po 7-miu dniach otrzymuję zwrot prowizji.

Sprzedaję ten towar po 20 dniach i inny klient płaci, ja wysyłam.

Po 21dniach tamten klient też opłaca, ale ja już nie mam towaru- co wtedy?

Nie mam towaru- mam kurna za to negatywa.

I wcale klient nie musi czytać ode mnie maili i odbierać telefonów, żeby się wyspowiadać, kiedy zapłaci za towar.

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@pulkownik66 na to wygląda, trzymaj towar w nieskończoność bo klient może kiedyś zapłaci. Można to dopisać do listy absurdów Allegro 😁 

oznacz moderatorów
annas14-firma
#16 Inspirator#

Ja sprzedaje rzeczy, których mam wiele na stanie, ale brak możliwości skutecznego odstąpienia od umowy zawartej za pośrednictwem Allegro, może być źródłem problemów dla sprzedających pojedyncze rzeczy o większej wartości.

Jak to się "rozniesie po sieci" pojawi się mutacja "kupujących dla monet".

Elementem rozwiązania umowy jest przygotowana przez Allegro wiadomość do kupującego, wysyłana przy "regulaminowym anulowaniu" zamówienia przez sprzedającego: 

Capture.JPG

 @_HolaOla_ Czy treść tej wiadomości zatwierdzili wasi prawnicy?

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@annas14-firma Pytasz o zrzut wiadomości, którą wstawiłeś? 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
annas14-firma
#16 Inspirator#

@_HolaOla_ Tak. Pytam czy zaproponowana przez Allegro treść powiadomienia należy odczytywać tak jak jest napisana:

"Twój zakup ..... został anulowany"

, czy rozumieć tak jak to interpretujesz ty:

" Zawarta umowa pomimo braku wpłaty pozostaje wiążąca dla obu stron. "

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@pulkownik66 Zawsze chciałam zostać wynalazcą, więc wychodzi na to, że w końcu mi się udało! 😉

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@konto zamknięte To już Twoja, własna interpretacja. Wy pytacie, więc ja odpowiadam jakie stanowisko ma w tej sprawie Allegro. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@_HolaOla_ stanowisko Allegro nie zapewnia sprzedającym bezpieczeństwa prawnego. Myślę, że sprzedawcy chcieliby poznać stan prawny takiej sytuacji.

Z mojej wiedzy wynika, że należy kupującemu wyznaczyć dodatkowy termin płatności z dopiskiem, że następstwem braku płatności będzie anulowanie zamówienia.  

Miałam już taką sytuację, że kupujący zapłacił po 3 tygodniach, a ja nie miałam już tego towaru i nie planowałam go mieć 😁

oznacz moderatorów
madalew
#7 Wielbiciel#

@_HolaOla_ OK. A jak to wygląda z perspektywy kupującego? Załóżmy, że wyklikuję zakup towaru X za pewną kwotę, ale nie finalizuję operacji płatności, bo mam na to w teorii te 7 dni. Za 3 dni trafiam na identyczny towar, tylko taniej. Toteż go też wyklikuję, ale również nie finalizuję operacji płatności. Za kolejne dwa dni trafiam jeszcze lepszą ofertę, wyklikuję, opłacam już normalnie zamówienie. Czy z tych dwóch poprzednich zamówień mogę bez żadnych konsekwencji jako kupujący zrezygnować?

oznacz moderatorów