anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Bezpodstawna reklamacja - brak wsparcia od Allegro i zawieszenie konta.

staremaszyny
#9 Pomysłodawca#

Przedstawiam absurdalną sytuacje, która doprowadziła do zrujnowania jakości sprzedaży (-10000) i pewnie zawieszenia konta dzięki bezpodstawnej reklamacji i bierności Allegro. 

Kupujący po upływie tygodnia od domniemanego doręczenia przesyłki , zgłosił brak towaru. Paczka na stronie śledzenia przesyłki ma status "doręczona".  Na infolinii firmy kurierskiej również dostaje potwierdzenie, że paczka została doręczona. W dyskusji załączam maila z działu obsługi klienta firmy kurierskiej z potwierdzeniem doręczenia paczki. Ostatecznie kupujący prosi mnie o zgłoszenie reklamacji w jego imieniu do firmy kurierskiej.

Dodam, że w trakcie dyskusji okazało się, że kupujący przebywał cały czas zagranicą i podał adres córki do wysyłki, a telefon kontaktowy jest zarejestrowany w Wlk. Brytanii. Również nie wiem dlaczego w takich okolicznościach nie skorzystał z dostawy do paczkomatu Inpost. 

Po kilku tygodniach przychodzi negatywna decyzja w sprawie reklamacji i jako uzasadnienie podano, że oczywiście przesyłka została doręczona. Znów na prośbę kupującego wysyłam odwołanie od tej decyzji, ale na odpowiedź od firmy kurierskiej na razie ciągle czekam, a czas na rozwiązanie sporu według Allegro minął.

W dyskusji od początku zabierał głos przedstawiciel Allegro który tylko i wyłącznie naciskał na jak najszybsze rozwiązanie problemu, zwrotu pieniędzy lub ponowną wysyłkę towaru. W dodatku sam sobie przecząc pisząc, że sprzedający jest odpowiedzialny za towar do momentu dostarczenia do kupującego. Od początku za całą sprawę winił tylko sprzedającego. Zero wypowiedzi w stronę kupującego.  Tak jak by w ogóle nie brał pod uwagę moich wypowiedzi oraz przesłanych dokumentów.  Kiedy przyszła negatywna odpowiedź na reklamację od firmy kurierskiej, to nagle zmienił ton swoich wypowiedzi na cytuję, "Mam nadzieję, że dojdą Państwo do porozumienia". Żadnego wsparcia dla sprzedającego. Dodam, że to jest oczywiście pierwszy i jedyny problem (dyskusja) jaki mam otwarty.  

Jak widać można zamawiać rzeczy na Allegro, żeby później bezpodstawnie zgłaszać brak dostarczenia towaru i przeciągać dyskusję jak najdłużej, aby w końcu Allegro mogło zawiesić sprzedającemu konto.  

Jestem mocno sfrustrowany całą sytuacją. Chciałem mimo wszystko jakoś pomóc i ustalić co dokładnie stało się z przesyłką. Teraz nie wiem czy nie powinienem zakończyć dyskusji, bo przecież przesyłka według kuriera została doręczona? 

oznacz moderatorów
76 ODPOWIEDZI 76

pinsplash
#21 Demiurg#

@staremaszyny  To jest jeden z tych przypadków kiedy lepiej żeby Allegro milczało. Bo:

- Nie wiadomo czy Kupujący otrzymał ( na chwile obecną zniesiony jest wymóg podpisywania )

- Sprzedajacy dostarczył ( potwierdzenie firmy przewozowej)

Słowo przeciwko słowu

ps co odpowiedziała firma kurierska ? Jaki sposób dostawy? Podanie pin?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

staremaszyny
#9 Pomysłodawca#

"@staremaszyny  To jest jeden z tych przypadków kiedy lepiej żeby Allegro milczało."

Zgadzam się, nawet im zwróciłem uwagę, że wypowiedzi administratora dyskusji są bez sensu i tylko psują atmosferę. 

"ps co odpowiedziała firma kurierska ? Jaki sposób dostawy? Podanie pin?"

I tutaj wiele niedomówień. Na stronie śledzącej paczkę jest napisane "Doręczone: Nazwisko", a w nazwisku jest błąd. Na infolinii dostałem informację, że przesyłka została doręczona do skrzynki pocztowej lub do sąsiada. Paczka według mnie nie mogła zmieścić się do skrzynki pocztowej, a kupujący twierdzi, że nie może skontaktować się z sąsiadem (przez prawie miesiąc) i w dodatku jest z nim skonfliktowany.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@staremaszyny  To możesz mieć ciepło.... Spytaj o procedury, wiem ze niektóre firmy wymagają pin ( Kupujacy dostaje pin i podaje go przy odbiorze Kurierowi). Jeżeli nie ma takiej procedury - to cienko to widzę.   Ty będziesz musiał oddać kupującemu i walczyć w sądzie z kurierem, a nie wiem co dokładnie mówi ustawa COVIDowa znoszaca podpis.....

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@pinsplash  ustawa COVIDowa znoszaca podpis  myślę że to wewnętrzne ustalenia, w sądzie pewnie firma kurierska przegra bo nie jest w stanie udowodnić dostawy 😞 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Tak, tylko że w sytuacjach spornych powinno się kupującemu pokazać jego podpis na dokumencie odbioru. Sama deklaracja kuriera, że przesyłka doręczona to może być za mało.

Jeśli kupujący nie otrzymał towaru, może wystąpić o zwrot wpłaty z POK.

oznacz moderatorów

staremaszyny
#9 Pomysłodawca#

"Tak, tylko że w sytuacjach spornych powinno się kupującemu pokazać jego podpis na dokumencie odbioru. Sama deklaracja kuriera, że przesyłka doręczona to może być za mało."

Pytałem się o taki dokument, ale firma kurierska powiedział, że nie może mi udostępnić takiego dokumentu. Dostałem jedynie oficjalny mail z działu obsługi klienta potwierdzający dostarczenie przesyłki. W dodatku, jak to zostało wspomniane wcześniej, z powodu pandemii zniesiono obowiązek podpisu.  

Tak jak napisał @pinsplash jest to słowo przeciwko słowu i jeżeli któraś ze stron nie ustąpi to zostanę z niczym bo jako sprzedający nie mam żadnych argumentów.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Obowiązek podpisów to jedno, a odpowiedzialność sprzedawcy za przesyłkę to drugie. Nowe zarządzenia nie znoszą tej odpowiedzialności, więc jeśli klientowi nie udowodni się odbioru paczki, niestety sprzedawca za jej zaginięcie względem kupującego odpowiada.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@staremaszyny Zacznę od tego, że Twoje konto nie jest przez nas ani zablokowane, ani zawieszone. Zgodnie z obowiązującymi zasadami Sprzedający odpowiada za przesyłkę do momentu jej doręczenia, a według kupującego do niego nie doszło. W tej chwili Kupujący twierdzi, że nie ma ani pieniędzy, ani zakupionego przedmiotu, stąd też po miesiącu od rozpoczęcia dyskusji poprosił Cię o zwrot środków. Jeśli chodzi o samą dyskusję to nasz pracownik kilkukrotnie poinformował Cię w niej o obowiązujących przepisach i poprosił o ustosunkowanie się do powstałego problemu i rzeczowne odniesienie się do sprawy. Kupującego również poprosiliśmy o odpowiedź na Twoje wpisy oraz stanowisko, a także wspólne ustalenie dalszych kroków, więc nie doszło tutaj do obwiniania czy zastraszenia kogokolwiek, a w szczególności jednej ze stron. Nasi pracownicy w dyskusjach są co do zasady bezstronni, a ich główną rolą jest wspieranie obu stron w znalezieniu rozwiązania zgodnego z zasadami prawa. Rozumiem, że jesteś zdenerowany całą sytuacją, ale w tym momencie kluczowa jest odpowiedź na Twoją reklamację złożoną w firmie kurierskiej. Jak sam zauważyłeś w odwołaniu "kurier dostarczający przesyłkę nie potrafił sprecyzować czy zostawił ją w skrzynce pocztowej czy u sąsiada", biorąc dodatkowo pod uwagę, że w podpisie odbiorcy jest błąd, stanowisko Kupującego, że nikt z domowników nie odbierał paczki oraz nie podpisywał żadnych dokumentów, w tym potwierdzenia odbioru przesyłki, nie jest tutaj bezzasadne. 

 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@_HolaOla_  Ola, ale tutaj Allegro jako jeden z największych w kraju "paczkomielaczy" 🙂 powinien wystąpić o jakąś wykładnię. Bo to nie pierwszy post i pewnie nie ostatni. Ja już miałem tak po obu stronach ( jako Kupujący i Jako Sprzedający) że przesyłki widniejące w systemie jako dostarczone, takie nie były. To pole do nadużyć dla kurierów i kupujących.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

staremaszyny
#9 Pomysłodawca#

"Zacznę od tego, że Twoje konto nie jest przez nas ani zablokowane, ani zawieszone."

Zacznę od Dzień dobry. Napisałem "pewnie zawieszenia" nie stwierdziłem, że aktualnie zostało zawieszone. Dostałem od Was dzisiaj wiadomość "Zgodnie z Regulaminem, sprzedający powinni utrzymywać ogólną jakość swojej sprzedaży co najmniej na neutralnym poziomie ( ...). Jeśli nie poprawisz jakości swojej sprzedaży, możemy zawiesić Twoje konto..." Aktualnie moja jakość sprzedaży wynosi -19895. Z powodu tylko tej jednej sprawy.

 

"Zgodnie z obowiązującymi zasadami Sprzedający odpowiada za przesyłkę do momentu jej doręczenia, a według kupującego do niego nie doszło."

A ja mogę stwierdzić (pokazuję to tu tylko absurd tego argumentu, a nie że aktualnie chcę tak zrobić), że została doręczona. Słowo przeciwko słowu. Ja mam dodatkowo dwa dokumenty (pismo z działu obsługi klienta oraz decyzja reklamacji) z firmy kurierskiej potwierdzający dostarczenie przesyłki. 

 

"W tej chwili Kupujący twierdzi, że nie ma ani pieniędzy, ani zakupionego przedmiotu, stąd też po miesiącu od rozpoczęcia dyskusji poprosił Cię o zwrot środków."

Na jakiej podstawie zostało to potwierdzone, że nie dostał towaru? 

 

"Kupującego również poprosiliśmy o odpowiedź na Twoje wpisy oraz stanowisko, a także wspólne ustalenie dalszych kroków"

Administrator dyskusji zabrał dopiero głos po zwróceniu mu uwagi w mailu. Nie rozumiem dlaczego kupujący posiada przycisk z prośbą o wypowiedzenie się w dyskusji, a sprzedający już takiej możliwości nie ma. 

 

"Rozumiem, że jesteś zdenerowany całą sytuacją, ale w tym momencie kluczowa jest odpowiedź na Twoją reklamację złożoną w firmie kurierskiej."

Skoro, tak jest to dlaczego czas na rozwiązanie dyskusji nie został przedłużony? Nie mam przecież, żadnego wpływu na to ile firma kurierska będzie rozpatrywać odwołanie.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@staremaszyny O zawieszeniu konta, bezpodstawnej według Ciebie reklamacji i braku wsparcia Allegro napisałeś w tytule tego wątku. Natomiast fakt, że to Sprzedający odpowiada za przesyłkę do momentu jej doręczenia, to nie mój argument, tylko obowiązujące prawo. Same ramy czasowe dyskusji są z góry określone i dokładnie takie same dla wszystkich. Po 14 dniach kupujący może oznaczyć dyskusję jako nierozwiązaną, a jeśli nie uda się dojść do porozumienia po 30 dniach dyskusja ulegnie przedawnieniu. Zwróć proszę uwagę, że my również nie mamy wpływu jak długo dana inna firma kurierska będzie rozpatrywać w takim przypadku odwołanie.

@pinsplash Wytłumacz mi proszę jaką wykładnię masz tutaj na myśli? Jakie według Ciebie mamy pole do działania w sytuacjach, w których kurier np. nie pamięta, czy zostawił paczkę w skrytce pocztowej czy u sąsiada? 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@_HolaOla_  Ola nie wykręcaj chomika ogonem... Wiesz o tym że rozporządzenia COVIDowe zniosly obowiązek poświadczania odbioru - wiesz. Wiesz o tym ( bo przecież śledzisz forum) że są watki o niedostarczonej przesyłce oznaczonej jako dostarczona - wiesz. To powiedz JAK Sprzedający mają się bronić przed nieuczciwością kurierów czy kupujących. LUB poproś dział prawny aby wystąpił do ustawodawcy z takim pytaniem. Mam nadzieję ze pomogłem 🙂

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@pinsplash Nieśmiało przypominam, że sekcja do zgłaszania pomysłów znajduje się tutaj, jeśli więc masz postulat czym według Ciebie powinniśmy się zająć, proponuję zgłoszenie sprawy właśnie tam. Wątpię jednak, że jako platforma sprzedażowa podejmiemy walkę i wystąpimy z pytaniem do ustawodawcy jak jedna ze stron transkacji ma walczyć i bronić się przed nieuczciwością zachowań drugiej. Jako serwis możemy obserwować i  komentować dane sporne zgłoszenia, ale nie mamy możliwości, aby oceniać zasady działalności firm kurierskich, które sa niezależnymi przedsiebiorcami. Naszym podstawowym zadaniem jest, żeby zakupy na Allegro byly łatwe i przyjemne, ale przede wszystkim bezpieczne i zgodne z prawem. Dlatego też na co dzień dostarczamy narzędzia zarówno Kupującym jak i Sprzedającym, aby ten cel realizować jak najlepiej. 

Jeśli chodzi o same ustawy i rozporządzenia związane z pandemią oraz fakt zniesienienia obowiązku podpisu przez odbiorcę, to pomijając fakt, że sprawa z tego wątku zupełnie tego nie dotyczy, to rozwiązania zapewne czasowe i obowiązujące w okresie pandemii. Jak długo będą one obowiązywać, tego w obecnym czasie, nie jesteśmy w stanie raczej określić. 

Oraz nie przepadam za gryzoniami, więc tym bardziej nie śmiałabym odwracać ich ogonami 😉 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@_HolaOla_  tak na szybko , dwie pomyłki w tekście :

. Naszym podstawowym zadaniem jest, żeby zakupy na Allegro byly łatwe i nieprzyjemne, ale przede wszystkim bezpieczne i zgodne z prawem. Dlatego też na co dzień dostarczamy narzędzia zarówno Kupującym jak i Sprzedającym, aby ten cel realizować jak najlepiej.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@pinsplash Dzięki, "przyjemne" poprawione, natomiast Sprzedającym jest ok. Tak właśnie miało być, chociaż pewnie się z tym nie zgadzasz. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@_HolaOla_  No....nie zgodzę się 😎

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

staremaszyny
#9 Pomysłodawca#

W zaistniałych okolicznościach można ją nazwać bezpodstawną. Nie dostałem odpowiedzi na moje pytanie:

"W tej chwili Kupujący twierdzi, że nie ma ani pieniędzy, ani zakupionego przedmiotu, stąd też po miesiącu od rozpoczęcia dyskusji poprosił Cię o zwrot środków."

Na jakiej podstawie zostało to potwierdzone, że kupujący nie dostał towaru? 

"Natomiast fakt, że to Sprzedający odpowiada za przesyłkę do momentu jej doręczenia, to nie mój argument, tylko obowiązujące prawo"

Mogę stwierdzić, że przesyłka została doręczona. Mam na to dokumenty od firmy kurierskiej. W takim razie nie jestem już za nią odpowiedzialny.

"Same ramy czasowe dyskusji są z góry określone i dokładnie takie same dla wszystkich. Po 14 dniach kupujący może oznaczyć dyskusję jako nierozwiązaną, a jeśli nie uda się dojść do porozumienia po 30 dniach dyskusja ulegnie przedawnieniu."

To może nie powinny być takie same dla wszystkich. Ponawiam pytanie dlaczego kupujący ma możliwość zwrócenia się do administratora dyskusji, a sprzedający już nie?

 

@pinsplash Wytłumacz mi proszę jaką wykładnię masz tutaj na myśli? Jakie według Ciebie mamy pole do działania w sytuacjach, w których kurier np. nie pamięta, czy zostawił paczkę w skrytce pocztowej czy u sąsiada? 

To proszę mi napisać jakie ja mam "pole do działania" jako sprzedający w tej sytuacji.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@staremaszyny 

"Na jakiej podstawie zostało to potwierdzone, że kupujący nie dostał towaru? " 

Na podstawie Twojego, własnego wpisu w dyskusji, ponieważ twierdzisz w nim, że dzwoniłeś na infolinię DPD i poinformowano Cię, że paczka jest w skrzynce lub u sąsiada pod numerem 2. Co więcej, w innym wpisie dodałeś, że z powodu rozmiaru opakowania przesyłki, jest niemożliwe, aby paczka zmieściła się do skrzynki pocztowej.

"Mogę stwierdzić, że przesyłka została doręczona. Mam na to dokumenty od firmy kurierskiej. W takim razie nie jestem już za nią odpowiedzialny"

Podobnie jak wyżej, w dyskusji przedstawiłeś coś innego. Przekazałeś nam treść odwołania, które wysłałeś do firmy kurierskiej, a w nim stwierdzenie, że jesteś zaskoczony statusem doręczenia do odbiorcy, ponieważ na stronie śledzącej przesyłkę podpis odbiorcy zawiera błąd w nazwisku adresata.

"Ponawiam pytanie dlaczego kupujący ma możliwość zwrócenia się do administratora dyskusji, a sprzedający już nie?" 

Nasz pracownik wypowiadał się kilkukrotnie zarówno po wypowiedziach Kupującego jak i Twoich, ale jeśli uważasz, że Sprzedający powinni mieć taką opcję, zachęcam do dodania tego pomysłu w sekcji "Zgłoś swój pomysł"

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@_HolaOla_  Ola, no dzisiaj nie jest Twój dzień 🙂  

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/dyskusja-mo%C5%BCliwo%C5%9B%...

Ten pomysł już jest

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów