anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jakość sprzedaży - absurdalny spadek mimo pozytywnej oceny

Tallum
#7 Wielbiciel#

Witam szanowne grono.

Otóż spotkała mnie "nieprzyjemność" otrzymania pierwszego pozytywnego komentarza, w którym to klient ocenił koszt przesyłki na poziomie 3/5. Średnia 4,33 i pojawiły się **piiip**yliardy minusowych punktów do jakości sprzedaży. Pierwsze co przychodzi na myśl, to Janusz Biznesu chciał dorobić i co nie co wrzucił w koszty wysyłki, a klient swoją oceną podziękował mu za to. Sęk w tym, że klient wybrał opcję Allegro Paczkomat za 8,99 (Nie dorobiłem się jeszcze Smarta, więc jest to najtańsza opcja wysyłki jaką jestem w stanie zaoferować na chwilę obecną). Rodzi się pytanie o logikę takiego rozwiązania, że mimo oferowania wysyłki w cenie z Pakietu Allegro, klient może oceniać jej koszt. Jest to absurdalna sytuacja kiedy pozytywny komentarz może przynieść więcej szkody niż pożytku. Poziom jakości sprzedaży nie może opierać się na subiektywnej ocenie Kupującego, a na faktycznym przebiegu transakcji. Jeżeli klient ocenia koszt wysyłki poniżej 5 powinien to uzasadnić, natomiast Sprzedający powinien mieć możliwość odwołania od takiej oceny. Moim skromnym zdaniem koszty dostawy oferowane z Pakietu Allegro z automatu powinny otrzymywać ocenę 5. Klient nie został naciągnięty na koszty, zapłacił realną stawkę jaką ponosi Sprzedający przy realizacji zamówienia. Efekt - jakość sprzedaży wymaga poprawy. Pozdrawiam 🙂

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

mdrogeria
#21 Demiurg#

Tallum niestety tak to działa i nic na to nie zrobisz poza ew. kontaktem z klientem .... może pójdzie Ci na rękę . Możesz systemowo poprosić klienta o usunięcie oceny , ale sugerowałbym wcześniejszy grzeczny kontakt telefoniczny 

oznacz moderatorów

artur198613
#11 Animator#

Nic z tym niestety nie zrobisz, co jakiś czas dostaje oceny na poziomie 3, 4, a nawet 1 za koszt wysyłki paczkomatem wynoszący 8,99. Jedyne co faktycznie można to podziękować takiej osobie za dalsze zakupy u Ciebie i przestrzec innych.

oznacz moderatorów

insekt2
#9 Pomysłodawca#

Warto skontaktować się z klientem. Czasem wystarczy poprosić o usunięcie oceny przez formularz, uzasadniając to w skrócie tym co napisałeś. Klienci nie łapią mocy tych gwiazdek, ja staram się ich zawsze edukować, że te gwiazdki mają duże znaczenie i przyznam, że jeszcze chyba nikt mi nigdy nie odmówił usunięcia takiej oceny, z powodu 8,99 za paczkomat. Taka sytuacja jest winą allegro, ponieważ przy samym wystawianiu gwiazdek, sugerują żeby obniżać gwiazdki za jakiekolwiek odstępstwa od "normy" - w tym wypadku ich SMARTA. Klienci nie są tacy straszni, oni po prostu tego nie wiedzą, ale allegro w tej sytuacji nie pomaga.

oznacz moderatorów