anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący nie zapłacił za wylicytowany towar. Co mogę zrobić?

moraw1987
#1 Nowicjusz#

Witam,

nr oferty: 10755129683
Licytant mimo wygrania aukcji  do tej pory jej nie opłacił. Nie  odpowiedział równiez na mój mail.
Proszę o kontakt i wyjaśnienie tej sprawy z kupującym.

pozdrawiam,

Damian Morawski

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

Client:91979282
#8 Zapaleniec#

Jeśli sprzedałeś towar jako firma, to kupujący niestety może zrezygnować :(. U nas często się to zdarza.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@moraw1987 Zwykłe Allegro? Na wpłatę ma 7 dni, po tym czasie, jeśli nie zapłaci, wyślij mu mailem info, że nie dotrzymał warunków umowy, w związku z czym wpłaty w późniejszym terminie będą zwracane. Potem wystąp o zwrot prowizji i wystaw przedmiot ponownie.

Allegro Lokalnie? Kupujący ma 5 dni na wpłatę, po tym czasie, jeśli nie zapłaci, transakcja jest uznana za niebyłą, prowizja nie zostaje naliczona, a oferta odnawia się automatycznie.

oznacz moderatorów

Client:91979282
#8 Zapaleniec#

Ale teraz widzę, że wystawiłeś przedmiot jako osoba prywatna, więc teoretycznie prawo jest po Twojej stronie, tylko czy chce Ci się w to bawić.

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

@moraw1987 Masz rację, to Allegro pośredniczy w transakcji i pobiera za to sowitą prowizję. Wobec czego to Allegro powinno kontaktować się z kupującym. Nie wiem jak to jest praktykowane na świecie, ale chyba to domy aukcyjne są zobligowane do realizacji umów.

 

Gdybyś miał swój własny sklep to pozywasz o nakaz zapłaty bezpośrednio kupującego, a jeśli zleciłeś to pośrednikowi to chyba pozywasz bezpośrednio Allegro.

oznacz moderatorów