anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący odesłał niepełnowartościowy produkt - postępowanie ALLEGRO ?

moto-factory
#8 Zapaleniec#

Kupujący zakupił w usłudze smart szybę motocyklowa, następnie ją zwrócił korzystając z darmowego zwrotu, szyba przyjechała pozbawiona oznaczeń producenta wraz ze śladami kontaktu/użytkowania.
Klient nie skontaktował się ze sklepem natomiast domaga się zwrotu poprzez Allegro dyskusję.
Co powinien zrobić sklep ? Czy istnieje program ochrony sprzedających ? Prosimy o komentarze.

oznacz moderatorów
32 ODPOWIEDZI 32

konto zamknięte
Nie dotyczy

jeśli ma prawo zwrotu, to mu zwróć kasę, pomniejszoną o wartość zmian (po kontakcie z producentem) 🙂

 

@moto-factory: Czy istnieje program ochrony sprzedających ?

niestety nie, ale powinien 😐 do zgłaszania zachowania, kombinacji i krętactwa kupujących..

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Konsument ma prawo do zwrotu i nie musi się kontaktować. Wysyła oświadczenie o odstąpieniu od umowy lub korzysta z formularza zwrotu na Allegro. Zwracaną kwotę możesz odpowiednio pomniejszyć, jeśli faktycznie doszło do zmniejszenia wartości towaru, ale nie możesz nie oddać pieniędzy.

oznacz moderatorów

moto-factory
#8 Zapaleniec#

chcesz powiedzieć ze kupujący przez internet może kupić produkt A nowy, a zwrócić produkt B używany i sprzedający musi to przyjąć ?????

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@moto-factory Owszem. Takie są zapisy ustawy i nic na to nie poradzisz. Jeśli  zużył/pozbawił wartości - masz za to prawo do odliczenia tychże strat i zwrotu kwoty pomniejszonej o w/w.

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

moto-factory
#8 Zapaleniec#

jasne, rozumiem i tak zrobimy, ale zaskoczony jestem podejściem ochrony kupujących.. wprowadzamy iście złodziejskie regulacje
piszecie tak jakby kupujący mógł kupić nowe buty i odesłać swoje stare i proszę mu cokolwiek zwrócić bo nie można odmówić zwrotu..

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@moto-factory Jestem na All prawie od początku jego istnienia. I o ile kiedyś kupujący miał jakąkolwiek ochronę, to dziś Allegro go jej skutecznie pozbawiło. Tutaj liczy się wyłącznie kupujący i ma on status nietykalnego, sprzedawca zaś ma się podporządkować, co często oznacza wchodzenie kupującym w de, albo szukać sobie innego kanału sprzedaży. I jak piszę od zawsze - jest to wina braku realnej konkurencji i faktycznego monopolu. Na Twoje miejsce przyjdzie tu dziesięciu innych; allegro nie przejmuje się losem jednostkowych sprzedających i patrzy globalnie. Co oznacza, że nic dla nich nie znaczysz. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

katna38
#9 Pomysłodawca#

prawda my jako sprzedajacy jestesmy zerem

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Tak. Widać, że nie znasz przepisów.

oznacz moderatorów

moto-factory
#8 Zapaleniec#

a gdzie są przepisy które pozwalają odsyłać inne produkty niż zakupiłeś ?
może faktycznie nie znam przepisów jak wyłudzać nowe produkty od sprzedających

oznacz moderatorów

moto-factory
#8 Zapaleniec#

kierował ktoś sprawę do sądu przeciwko takim zagrywką
w firmie proces pakowania oraz wysyłka jest monitorowana, to co przychodzi również, widać czarno na białym ze klient odesłał coś innego niż dostał, ile trwa zabawa z takimi wyłudzaczami ?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Skieruj sprawę do sądu, to oprócz kosztu przedmiotu zwracanego kupującemu poniesiesz jeszcze koszty sądowe.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@xyz96 Zauważ że tu piszą takie rzeczy że kupujący kupuje towar a oddaje inny !!!Raczej to nie jest możliwe !

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Ustawa konsumencka i Kodeks cywilny. Poczytaj też o odstąpieniach od umowy na stronie UOKiK. Nie ma co tego kwestionować, powinieneś to wiedzieć prowadząc firmę.

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

Jeśli to inny towar - po prostu poinformuj kupującego, że zgłaszasz wyłudzenie, a potem - choćby dla zasady - idź na Policję i to zrób. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

akcesoria-net-pl
#15 Entuzjasta#

@moto-factory przepisy nie pozwalają odsyłać innych produktów niż zakupione, ale pozwalają konsumentowi użyć przedmiotu, bezpłatnie lub za wynagrodzeniem.

Bezpłatnie klient może zapoznać się z produktem w takim stopniu w jakim mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym. 

oznacz moderatorów

moto-factory
#8 Zapaleniec#

dzięki, zamykamy temat, klient przyznał się ze coś "pomylił"
przykre jest to ze są nawet na tej stornie osoby które uważają ze prawo pozwala na złodziejstwo i wyłudzenia..
domyślam ze niektóre opinie to kupujący.. ale dlaczego prawo i taki portal allegro miałoby wspierać takie patologie..
Dziś wszystko trzeba nagrywać 🙂

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@moto-factory, trzeba nagrywać, tak samo na ulicy, bo ludzie kłamią byle uzyskać coś za darmo, bo wiedzą, że nich im nie da oklepu za to, a takim się należy, tak by wiedzieli że są karani, skoro prawo pozwala na krętactwa a przy słowo przeciwko słowu staną po stronie klienta-kłamcy. A dzieciom w tych czasach pozwala się na darcie ryjów, bo to tylko dzieci, zamiast uczyć ich od małego jak powinny się zachowywać.

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@xyz96 

Kupujący usunął oryginalne oznaczenia producenta, a szyba nosi ślady użytkowania. Takiej szyby @moto-factory może już nie sprzedać, nawet, gdy potrąci od kupującego konkretną kwotę. Ogólnie śliski temat, bo ustawodawca nie precyzuje, co jest "badaniem", a co "eksploatowaniem" danego przedmiotu.

Wiola
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@moto-factory Nie dziwię się, że robisz problem ze zwrotem, gdy spojrzeć w Twoje warunki zwrotów, to widać, że łamiesz prawo albo świadomie, albo z niewiedzy. Taka "firma" i co mamy?

.1. Następnie w terminie 14dni od powiadomienia o zwrocie towar musi zostać dostarczony do sklepu.
Przesyłki można nadawać za pośrednictwem dowolnego przewoźnika w tym Poczty Polskiej na adres:
MotoFactory ul. Piłsudskiego 8, 05-805 Otrębusy
Przesyłki nadawane za pobraniem pieniężnym nie będą przyjmowane !

1.2. Zwrot towaru  dotyczy wyłącznie towarów nowych, nie używanych, w oryginalnych  nienaruszonych opakowaniach, w przypadku odzieży/kasków dochodzi warunek  niezerwanych metek, foli ochronnych itp.

   -  Weryfikacja przyjęcia jest bardzo dokładna i surowa, aby zapewnić  państwu 100% pewności że sprzedawany towar jest zawsze nowy i  nieużywany.

1.3. Zwrotom nie  podlegają towary realizowane i sprowadzane na zamówienie klienta

1.4. Odsyłany towar  powinien być zabezpieczony przed uszkodzeniem podczas transportu wraz z  dołączonym rachunkiem/paragonem zakupu lub kopią faktury. ZA USZKODZENIA  W TRANSPORCIE ODPOWIADA JEJ NADAWCA !

1.5. Zwrotom nie podlegają:
- Artykuły elektryczne:
  (żarówki, akumulatory, przewody zapłonowe, cewki, regulatory napięcia, ładowarki akumulatorów)
- Przewody paliwowe których długość jest realizowana zgodnie z zamówieniem
- Przewody hamulcowe wykonane według preferencji klienta
- Bielizna termoaktywna
- Rury nośne amortyzatorów
- Normalia (śruby,podkładki,uszczelki gumowe oraz papierowe)

oznacz moderatorów