anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący zapłacił po 3 tygodniach, a w międzyczasie zmieniłem cenę, co mogę zrobić?

DrukiHD
#11 Animator#

Co w sytuacji kiedy kupujący zapłacił za produkty po 3 tygodniach w ramach opóźnionej zapłaty a my w tym czasie podnieśliśmy cenę ponieważ zdrożały półprodukty z których produkujemy sprzedany towar? Nie możemy sprzedać w tej cenie jaka obowiązuje w dniu zakupu czyli opłaty przez kupującego?  Opłacił w tej kwocie, którą mieliśmy 3 tygodnie temu. 

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

pinsplash
#21 Demiurg#

@DrukiHD Odstąpiliscie od transakcji z powodu nie wywiązania się kupujago z umowy ( 7 dni na zapłatę)? Jak nie - to dostarczcie poniżej kosztów......

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Sprzedaj mu ten towar co miałeś wystawiony 3 tygodnie temu ,podnoszeniem ceny klientowi który kupił to wcześniej możesz sobie tylko zaszkodzić bo to on ocenia ciebie i twoją transakcję.

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

Zwróć wpłatę i zaproś do ponownego zakupu oraz terminowej wpłaty. Licz się z mściwym negatywem. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@DrukiHD Jeśli nie wysłałeś klientowi informacji, że nie dotrzymał terminu zapłaty 7 dni i nie wyznaczyłeś ostatecznego terminu dodatkowego, kupujący może zapłacić później i jeśli to zrobił, może oczekiwać dostawy towaru. Została zawarta prawnie wiążąca umowa, zakup został opłacony. Sprzedawca nie ma podstawy prawnej do odstąpienia od umowy.

oznacz moderatorów

DrukiHD
#11 Animator#

OK dzięki. Co zrobić, żeby na przeszłość ustrzec się przed takimi kupującymi? Po 3 tygodniach to można mieć w plecy na takim zakupie.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@DrukiHD  po 2-4 dniach od zakupu informuj klienta o obowiązującym terminie zapłaty i anulowaniu transakcji po jego upływie . Nie ustrzeże Cię to jednak przed negatywem .

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@DrukiHD Ma na zapłatę 7 dni. Po 7 dniach pisz że czekasz dodatkowe np. 3 dni a potem odstępujesz od umowy. Odstąp i wystąp do Allegro o zwrot prowizji. Rób to przez wiadomości allegro - aby mieć ślad.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@DrukiHD Zgodnie z tym, co pisze tu moderacja, po braku wpłaty informuj klienta o przekroczeniu regulaminowego terminu 7 dni na zapłatę, wyznacz termin dodatkowy, na przykład 1 dzień i poinformuj, że po tym czasie wpłaty będą zwracane ze względu na niedotrzymanie warunków umowy.

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

@xyz96 A co w sytuacji, jeśli w warunkach oferty umieszczono zapis iż na wpłatę oczekuję do 7dni, a w przypadku jej braku zamówienie zostaje anulowane. Wówczas warunki umowy są obowiązujące.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@TATLOK Sprzedawca nie ma podstawy prawnej do anulowania zamówienia, ma ją tylko nieformalnie na Allegro, ale to bardzo wątpliwe pod względem prawnym. Przepisy nakazują wyznaczyć dodatkowy termin - moderacja wspominała już tu o tym kilkakrotnie.

Dziękuję za uwagę i życzę miłego dnia.

 

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Po 7 dniach to mogę złożyć wniosek o zwrot prowizji który jak dotąd miałem rozpatrzony natychmiast na moją korzyść a przedmiot mogłem wystawić ponownie i sprzedać innej osobie .

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

No dobrze, to pozostaje mi wysłanie kolejnego bezsensownego maila. Mimo wysyłanych 2x automatycznych przypomnień o braku wpłaty. SPAM allegro będzie coraz większy.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@TATLOK dziwna jest niechęć Allegro do udostępnienia odpowiedniego narzędzia. Jest już powiadomienie kupującego o braku płatności, można do tego dołączyć formułkę o dodatkowym, ostatecznym terminie płatności. Nie wspomnę już nawet o zablokowaniu możliwości opłacenia zamówienia po dłuższym czasie, to już dla informatyków Allegro większe wyzwanie.

oznacz moderatorów