anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odmówienie zwrotu środków Kupującemu

MAMY ROZWIĄZANIE!
ollove
#8 Zapaleniec#

Witajcie. Kupujący zgłosił zwrot towaru i odesłał go. Po odbiorze paczki okazało się, że towar był użytkowany prawdopodobnie źle i zmienił barwę. Odesłano go tez bez oryginalnego opakowania. W opisie aukcji są szczegółowe informacje na temat materiałów z których jest zrobiony produkt. Kupujący powołał się na niezgodność z opisem, choć w opisie wszystko jest. Czy mogę odmówić zwrotu w takim wypadku czy mam obowiązek zwrócić mu środki?

oznacz moderatorów
29 ODPOWIEDZI 29
_Likos_
#20 Guru#

@ollove  po prostu napisz do kupującego i zapytaj czy czce zlożyć reklamacje czy chce odstąpic od umowy. Wówczas bedzie to jasne i precyzyjne.

Mając tą informacje można postepować dalej adekwatnie do oświadczenia kupującego kupujacego. 

Pamietaj tylko że w obydwu przypadkach obowiązują określone terminy

oznacz moderatorów
ollove
#8 Zapaleniec#

Czyli klient ma prawo pochodzić w czymś, zniszczyć i odesłać? Jak kupię sobie sukienkę, mogę w niej chodzić, oderwać metkę, odesłać i sklep ma obowiązek zwrócić mi środki? To super zacznę tak robić. 

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

@ollove  tak klient może zniszczyć i desłać towar . Sprzedający może obnizyc wartośc zwracanej kwoty nawet do 1 zł ( jeśli ma odpowiednie uzasadnienie). W  przypadku który opisujesz sklep zwróciłby Ci powiedzmy 1 zł i jako kupujacy pozostajesz bez pieniedzy i bez sukienki

oznacz moderatorów
Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@ollove 

O tym, z jaką czynnością prawną masz do czynienia, decyduje jej treść, a nie forma.

Tak jest w sądach i tak powinno być u Ciebie.

Jeśli nie spodoba Ci się wyrok sądu I instancji w Twojej sprawie i złożysz na ten wyrok "skargę", zostanie normalnie rozpatrzona jako apelacja. Podobnie jeśli Twój klient nazwie reklamację "zwrotem", traktuj ją wedle tego, co napisał.

oznacz moderatorów
ollove
#8 Zapaleniec#

Niestety pomimo zwrotu częściowego klient otworzył "dyskusję" i nie zgadza się z tym. Mamy słowo przeciw słowu. Ja wiem jaki towar pakowałam, wiem, jaki do mnie wrócił. Klient twierdzi, że taki towar dostał, chociaż przepakował do innego pudełka, i nie zauważył różnicy??? W dodatku odesłał mi towar bez paragonu, którego nie mam jak teraz anulować księgowo i rozliczyć. Przecież zwrot musi się odbyć z oryginalnym paragonem. Proste. No, ale chodzi o coś innego. Czy ja mam tę dyskusję kontynuować wg Was czy olać i pozwolić by mnie zaraz obsmarował przez internet gdzieś na forach? 

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

@ollove  dyskusje na pewno kontynuować inaczej allegro wypłaci POK a Ciebie może tym obciążyć a nawet zablokować konto. Kupującego i rozmowy o transakcji ni emożne unikać .Jesli masz dowody na zniszczenie towaru przez kupującego i obniżenie jego wartości ( np zdjęcia) to wklej je w dyskusje. Kupujący pewnie poprosi allegro o pomoc i Twoje decyzje musza byc poparte jak najmocniejszymi dowodami.

Kupującego mozesz zapytac że jeśli otrzymal produkt uszkodzony ( odbarwiony) to czemu nie zgłaszał teklamacji ? Bo zdaje sie tego nie robił.

oznacz moderatorów
ollove
#8 Zapaleniec#

W decyzji zwrotu napisał towar niezgodny z opisem, że jest pościerany. Sęk w tym, że zrobił to w dwa dni później. Nie wysłał zdjęć tylko odesłał towar w innym opakowaniu. Czepiam się tematu opakowania, bo jeśli przekładasz po prostu to widzisz czy coś jest nie tak. Dowody.. nie robię zdjęć przed każda wysyłka bo zdjęcia są na Allegro. Kupujący dostał nowy produkt, mam inne kamienie z tej partii co wysłałam i wszystko jest okej. On zarzuca, ze dostał używany, co jest nieprawda. Ponadto uważam, ze podstawą każdego zwrotu czy reklamacji jest oryginał zakupu czyli paragon lub faktura. Mogę z nim dyskutować kolejny miesiąc nawet tylko wciąż mamy jego słowo przeciw mojemu. Ja mam towar podobny i jest okej a on mi odesłał zmieniony. I tak dałam ciała bo z tego wszystkiego zorientowałam się, ze nie mam paragonu do ewidencji zwrotów. 

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

@ollove w dyskusji na allegro szanse kupujący sprzedający są rozlożone 90:10 na korzyść kupującego. Z reguły to sprzedajacy w czasie dyskusji musi udowadniać ze ma racje . 

Myłse że w Twojej sytaucji kupujący bedzie twierdził że : otrzymał towar, odpakował, a że był pościerany to odesłał. Moim zdaniem zakładając że produkt był poscierany kupujący powinien to udokumentować i zgłosić Tobie jako reklamacje. Jeśłi tego nie udokumentowal a po prostu zrobil zwrot należałoby przyjąć ze towar otrzymał w prawidlowym stanie.

Teraz Ty powinnas mieć dowód ( zdjęcia produktu który wrócił) na to że produkt wrócił pościerany.

Co do zwrotu paragonu to nie ma takiego obowiązku. ( tak twierdzi UOKiK) wystarczy jakikolwiek dowód zakupu. Na allegro to najczęsciej zamówienie.

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@_Likos_ 
Jeśłi tego nie udokumentowal a po prostu zrobil zwrot należałoby przyjąć ze towar otrzymał w prawidlowym stanie.

Z przedstawionych tu informacji wynika, że kupujący odesłał ("po prostu zrobił zwrot") towar w związku ze złożoną reklamacją ("napisał towar niezgodny z opisem, że jest pościerany").
W takiej sytuacji nie ma podstaw do "częściowego zwrotu środków". 
Taka reklamacja mogła być uznana - wówczas kupującemu przysługuje zwrot pełnej kwoty albo odrzucona (podając powód) - wówczas kupującemu nie należy się nic.


*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@ollove 

Nie masz prawa uzależniać dokonania przez Ciebie reklamacji czy przyjęcia zwrotu od dołączenia paragonu.

_____________
Kama
oznacz moderatorów