anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odpowiedzialność za uszkodzony towar po odbiorze

szybkaszybka
#8 Zapaleniec#

Witam. Zajmujemy się sprzedażą szyb do maszyn i aut. Mam problem ponieważ często zdarza się tak że wysyłamy przesyłki firmą kurierską DPD i problem polega na tym że kurier zostawia przesyłki które później okazują się uszkodzone. Na paczce widnieje informacja aby zaznajomić się ze stanem przesyłki przy kurierze i w razie uszkodzeń nie odbierać przesyłki. Ale problem jest wtedy kiedy klient odbierze przesyłkę a później stwierdza że jest uszkodzona. Co w tym przypadku? Mamy coraz więcej takich przypadków i coraz większe straty z tym związane. Czy podczas rozpatrywania reklamacji mogę odmówić wymiany towaru na nowy ponieważ mam podstawy twierdzić że towar został odebrany wolny od wad i nie uszkodzony od kuriera? Pozdrawiam

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

LEW433
#21 Demiurg#

Jak masz niezbite dowody że kupujący odebrał towar wolny od wat, odrzuć ale jak Sam napisałeś kurier zostawia i odjeżdża a wówczas zostaje sporządzenie protokołu (nie musi tego robić kupujący ale może), poproś kupującego o sporządzenie takiego protokołu i składaj reklamacje do przewoźnika.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@szybkaszybka na paczce to sobie możesz pisać co chcesz i nie niesie za sobą żadnych skutków prawnych, właściwe w takiej sytuacji jest opłacenie dodatkowej opcji ,, weryfikacja zawartości paczki w obecności kuriera ,, i wówczas masz podstawę do reklamacji jeśli kurier nie dopełni obowiązku . Za towar do momentu doręczenia odpowiadasz Ty i nie masz w w/w przypadku żadnych podstaw do odrzucenia reklamacji .

oznacz moderatorów

szybkaszybka
#8 Zapaleniec#

No i właśnie do momentu doręczenia to ja odpowiadam za przesyłkę. Ale ja pisze o sytuacji gdy klient odebrał przesyłkę i później stwierdza jej uszkodzenie

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@szybkaszybka tylko jeszcze jedno pytanie - czy opłacasz opcję dostawy , którą wcześniej opisałem ?

oznacz moderatorów

szybkaszybka
#8 Zapaleniec#

Na chwile obecną nie bo też nie wiedziałem o takiej opcji

oznacz moderatorów

www_bokken_pl
#11 Animator#

Twoje stanowisko jest niezgodne z prawem, nie możesz wymagać sprawdzania przy kurierze i kurier i klient nie ma obowiązku tego robić.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@www_bokken_pl możesz jeśli uprzednio poinformujesz o tym obowiązku odbiorcę , a kurier ma obowiązek poinformować o tym klienta jeśli paczka ma opłaconą w/ opisaną opcję 

oznacz moderatorów

szybkaszybka
#8 Zapaleniec#

Moje stanowisko niezgodne z prawem? To nie jest moje stanowisko lecz informacja. Lecz tak jak napisałem widnieje taka informacja dla klienta po to aby zaoszczędzić mu czasu i nerwów gdy po jakimś czasie zorientuje się że przesyłka jest uszkodzona. 

oznacz moderatorów

www_bokken_pl
#11 Animator#

Przecież są klauzule, że wymaganie sprawdzania zawartości i wymaganie tego od klienta jest niezgodne.
Dlatego sam piszesz że jest to informacja a skoro to tylko informacja to nie ma co wymagać, że klient tego nie sprawdził bo go nie było np przy odbiorze paczki a ta informacja nie jest na pewno częścią waszej umowy... A gdyby nawet była to i tak nie zmusisz go to zapoznania się nią.

Zmieć kuriera i pakowanie.

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#16 Inspirator#

@szybkaszybka  napisał(a):

Moje stanowisko niezgodne z prawem? 


Jeżeli reklamację uzależniasz od sprawdzenia przesyłki przy kurierze / spisania protokołu szkody - to tak Twoje stanowisko jest niezgodne z prawem. 

Co do samej informacji np w regulaminie/treści oferty etc to zdanie polskich sądów jest podzielone. 

oznacz moderatorów

kaliszaneczka-x
#15 Entuzjasta#

Niestety ale z doświadczenia wiem, że nawet jak klient chce sprawdzić paczkę przy kurierze to kurier na to nie zezwala o ile sprzedający za te opcje nie zapłacił. No chyba, że paczka ma na zewnątrz uszkodzenia. A co do DPD to niestety prawda, że zostawia paczki nawet uszkodzone na progu i sobie idzie. Ja często o tym, że coś odebrałam dowiaduje się z maila... Przykład z zeszłego tygodnia. Bluza w foliopaku, foliopak z jednej strony rozcięty przez cały środek, foliowy woreczek w którym była bluza również uszkodzony. Bluza na szczęście cała. A ja o tym, że ją odebrałam dowiedziałam się z maila...

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@kaliszaneczka-x płacisz dodatkowa kasę za udostępnienie tej opcji przy doręczeniu  ,kurier łachy nie robi .

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#16 Inspirator#

@szybkaszybka  napisał(a):
Czy podczas rozpatrywania reklamacji mogę odmówić wymiany towaru na nowy ponieważ mam podstawy twierdzić że towar został odebrany wolny od wad i nie uszkodzony od kuriera?

Jeżeli posiadasz dowód, że zawartość była cała w momencie doręczenia to możesz odrzucić taką reklamację, ale z racji, że nie masz takiego dowodu to sobie możesz 😉 
Krucha sprawa 

oznacz moderatorów

szybkaszybka
#8 Zapaleniec#

Dowodów nie mam ale szkoda że często z lenistwa osób trzecich ponosimy niepotrzebne koszty. Temat do zamknięcia. Jedyna opcja to dopłacać do opcji "weryfikacja zawartości paczki w obecności kuriera" Pozdrawiam

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

Zacznij od zmiany kuriera. Polecam Pocztex. Tam opcja ostrożnie/towary kruche rzeczywiście działa. I mają też opcję sprawdzenia przesyłki przy odbiorze. Obie oczywiście dodatkowo płatne, ale się to zwraca. Większe telewizory odkąd zaczęliśmy wysyłać Pocztexem skończyły się problemy. Nieźle działa też opcja NST w DHL-u. Tylko jest drobna różnica, "Ostrożnie" w Pocztexie działa również u końcowych kurierów, "NST" w DHL-u dotyczy specjalnego traktowania na sortowni i w przewozie między oddziałami. U kuriera końcowego to w zależności od miejsca na jego aucie.

oznacz moderatorów