anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

"Zwrotu nie przyjmujemy" Czy można uzyć zwrotu?

PATOPOLO
#8 Zapaleniec#

Sprzedaję na koncie formowym przedmioty personalizowane jak i wytwarzane dopiero po zamówieniu (często klient wybiera kolor, kształt, materiał). Wszystko jest opisane w aukcji. Zgodnie z prawem(art. 38 Praw Konsumenta) nie muszę przyjmować zwrotów, mimo to zdarza się, że kupujący wysyłają bez podania przyczyny i wcześniejszego kontaktu. Co robić w takiej sytuacji? Czy odbierać zwroty? Czy można zamieścić w treści aukcji tekst: "Przedmioty wykonywane są po zamówieniu. Zwrotu nie przyjmujemy" ?

oznacz moderatorów
23 ODPOWIEDZI 23

xyz96
#21 Demiurg#

No nie za bardzo, bo na indywidualne zamówienie można też wykonywać towary pokazane w ofercie, gdzie kupujący wybiera sobie wersję. Nie jest istotne, że towar jest wykonywany po zakupie. Jakich towarów możemy nie przyjmować określa ustawa.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

ale to jedyna opcja @xyz96, nie podepnie się pod nic innego z tych opcji 🙂

oznacz moderatorów

akcesoria-net-pl
#15 Entuzjasta#

Ja napisałem tylko o obowiązku informacyjnym, a czy jak napisał @xyz96 spełniasz warunki art.38 to już inna bajka. Nic w tej chwili nie wystawiasz, więc trudno zweryfikować. 

oznacz moderatorów

PATOPOLO
#8 Zapaleniec#

Na tym koncie nie wystawiam, ale na innym mam przedmioty i usługi w których należy wybrać kolor, czasami wzór... Z tego co czytam to wybór koloru do danego wzoru nie spełnia warunków art.38...

Ale na przykład wybór/podanie imienia? Czy mały dodatek do oferty, który jest personalizowany, np. smycz, ulotka lub naklejka z wybranym imieniem dorzucona do zamówienia i będąca jego integralną częścią (nie gratisem), Waszym zdaniem spełnia wymogi art.38 ?

oznacz moderatorów