anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja bielizny uszkodzonej przez kupującego

CzarnY__2000
#7 Wielbiciel#

Witam

jestem początkującym sprzedawcą z zarejestrowana Działalnością Gospodarczą.

i mam problem z kupującym, mianowicie 28 września otrzymał zakupioną bieliznę i w dniu 4 października dostałem od niego wiadomość email odnoście reklamacji że majtki (męskie koronkowe) nie rozciągają się przez co podarły się.

Polecilem wysłanie bielizny w celu rozpatrzenia reklamacji,

Jednak nie jestem pewien jak powinienem ją rozpatrzyć, ponieważ bielizna posiada jeszcze nie oderwaną metkę od nich, ale jest wielkie rozdarcie w kroku tak jak by kupujący kupil za mały rozmiar i na silę chciał się w nie zmieścić. Lub też specjalnie je podarł.

Według mnie reklamacja powinna zostać odrzucona, ale wolę poradzić się na forum.

Pozdrawiam

a.jpg

oznacz moderatorów
26 ODPOWIEDZI 26

LEW433
#21 Demiurg#

@CzarnY__2000 Rozpatrzyć reklamację musisz, tak zrobiłeś, możesz ją uznać albo nie, możesz zaproponować częściowy zwrot, kupujący się zgodzi albo nie, ma wówczas prawo do odwołania.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Nie może proponować częściowego zwrotu. O obniżenie ceny, zgodnie z prawem, może wnioskować kupujący 🙂

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@CzarnY__2000 Możesz reklamację uznać lub odrzucić. Po uznaniu towar powinieneś wymienić na swój koszt lub oddać kupującemu wszystkie koszty. Jeśli ją odrzucisz, kupujący może wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących i jeśli ją otrzyma, Allegro może wymagać od Ciebie zwrotu kosztów. Były tu opisywane przypadki, gdy w podobnych sytuacjach, po zwrocie pieniędzy z POK, sprzedawcom blokowano konta.

oznacz moderatorów

CzarnY__2000
#7 Wielbiciel#


Według mnie wina leży ewidentnie po stronie kupującego który kupił za mały rozmiar przez co podczas przemierzania podarły się. i dla większego efektu mógł potargać je bardziej. dlatego jest to uszkodzenie mechaniczne.

 

Tylko dlaczego sprzedawca musi ponosić konsekwencje i też koszty czegoś co kupujący sam spowodował?

 

W przypadku uznania reklamacji to sprzedawca jest stratny wartość sprzedanej bielizny, koszt jej wysyłki do kupującego jak i również koszt odesłania bielizny do reklamacji.

 

Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale nie otrzymałem żadnego pisma w przesyłce odnośnie reklamacji, i też pytanie czy jest jakaś różnica pomiędzy reklamacją rękojmią?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@CzarnY__2000 Gwarancja(producent), rękojmia (sprzedawca).https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Nie, gwarancja  - producent, importer, dystrybutor, sprzedawca, czyli gwarant. Rękojmia zawsze sprzedawca.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Rękojmia daje prawo do reklamacji. W przypadku przedmiotów nowych rękojmia trwa dwa lata. Jeśli nie otrzymałeś pisma reklamacyjnego, to zażądaj jego dosłania. Przyjmuje się, że wada wykryta w ciągu pierwszego roku istniała w produkcie od początku, będziesz więc musiał udowodnić kupującemu, że kupił za mały rozmiar i wciskał majtki na siłę. Poczytaj o rękojmi na stronie UOKiK.

oznacz moderatorów

CzarnY__2000
#7 Wielbiciel#

Dlaczego to ja muszę domagać się dosłania pisma reklamacyjnego?

Czy nie powinno być tak że to kupujący zgłasza reklamację i przy odesłaniu towaru powinien przesłać pismo chociażby z zainstnialym problemem, uszkodzeniem, W tym przypadku uszkodzenie jest widoczne, ale w innym przypadku mogloby już nie być takie widoczne.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

No więc nie domagaj się pisma, odrzuć reklamację i czekaj na rozwój wydarzeń.

Zobacz jeszcze, co napisałeś wcześniej; w dniu 4 października dostałem od niego wiadomość email odnoście reklamacji że majtki (męskie koronkowe) nie rozciągają się przez co podarły się.

 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@CzarnY__2000  Podsumujmy : Reklamacja - jest? jest = musisz ją rozpatrzyć. I odpowiedzieć bo inaczej bedzie automatycznie uznana! Ty podejmujesz decyzję czy oddasz czy nie.

Moje zdanie : uszkodzenie mechaniczne - rozerwanie. Nawet jeżeli nie były rozciągliwe, mógł nie "wciskać " się w nie na siłę :). A tak - podarł. I przekracza to według mnie zakres działań potrzebny do sprawdzenia przedmiotu.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

O! I już @pinsplash  rozpatrzył reklamację, oczywiście na niekorzyść kupującego 🙂

 

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/odrzucona-reklamacja-a-allegro-robi-pok-i-...

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96  Chyba nie tel link ci wyszedł ( cytat z Maćka) : widzę zupełnie inny przebieg tej sytuacji. W dniu 15.09 kupująca zgłosiła reklamację w dyskusji, została poinformowana przez sprzedawcę, że reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni, a gdy po 14 dniach kupująca napisała w dyskusji, że nie otrzymała odpowiedzi, dostała 5.10 odpowiedź od sprzedawcy, że.... firma jest zawieszona od 31.08. Po tej wiadomości sprzedawca zamilkł, odezwał się dopiero po nałożeniu ograniczeń i po przyznaniu rekompensaty kupującemu.

Tu POK nie był za odrzucenie reklamacji.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@pinsplash Ten, czy nie ten - allegro po wypłacie rekompensaty może żądać zwrotu kosztów i może zablokować konto. Było tu chyba ze 150 wątków na ten temat.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96 Pokaż mi link, do artykułu że uznanie reklamacji jest ze strony sprzedawcy obowiązkowe i zagrozone karą.... Bo inaczej tylko straszysz

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@pinsplash Nie straszę, ostrzegam. Uznanie reklamacji nie jest obowiązkowe. POK na Allegro działa.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@pinsplash wypowiadali się admini ostatnio że jak jest poprawnie i w czasie rozpatrzona reklamacja to nie ma podstaw do POK nawet w pomocy i regulaminie jest kiedy przysługuje POK 🙂

@xyz96 Więc nie strasz i nie wymuszaj na sprzedawcach pozytywnego rozpatrzenia reklamacji 🙂

regulamin https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/9

  1. Allegro.pl w ramach Programu Ochrony Kupujących umożliwia Kupującemu ubieganie się o rekompensatę, w przypadku gdy:

    a) zapłacił za Towar, ale go nie otrzymał;

    b) otrzymał Towar niezgodny z zawartą umową, posiadający wartość istotnie niższą od Towaru opisanego w ofercie.

  2. W przypadkach określonych w pkt 1 ppkt a i b powyżej rekompensata obejmuje wartość doznanej przez Kupującego szkody, nie wyższej jednak niż rzeczywista wartość zakupionego Towaru, do wysokości ceny określonej w parametrach Transakcji.

  3. W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w pkt 1 ppkt a i b powyżej, gdzie płatności za Towar dokonano za pomocą opcji usług płatniczych udostępnianych w Allegro, Program Ochrony Kupujących umożliwia ponadto Kupującemu rekompensatę kosztów przesyłki, obejmującą wartość doznanej przez Kupującego szkody.

  4. Każdorazowo wysokość kwoty rekompensaty określonej w pkt 3 powyżej nie będzie wyższa niż 100 złotych.

  5. Każdorazowo, łączna wysokość kwoty rekompensaty określonej w pkt 2 i 3 Część I niniejszego Załącznika nie będzie wyższa niż 10.000 złotych.

Z pomocy Czy mogę starać się o rekompensatę z POK?

Przedmiot jest inny od tego, który był opisany w ofercie (na przykład puste opakowanie lub inny, niż zamówiony model telefonu)
tak
Opis umieszczony przez sprzedającego nie odpowiada otrzymanemu przedmiotowi (na przykład towar okazał się używany mimo, że sprzedający określił go jako nowy)
tak
Przedmiot jest nieoryginalny
tak
Przedmiot nie posiada istotnych części lub funkcji mimo, że sprzedający umieścił o nich informacje w opisie oferty
tak
________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kostas11 Cytowanie regulaminów tu nie pomoże 🙂  Wielu kupujących otrzymało rekompensaty z POK w przypadkach, których nie przewidują regulaminy. Chyba wczoraj ktoś pisał tu o przyznanej rekompensacie po zakupie przedmiotu z listy zakazanych 🙂 Allegro jest elastyczne, i bardzo dobrze 🙂

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kostas11 Poza tym widzę, że od wczoraj zacząłeś intensywnie punktować tego, który wcześniej sam się punktował z lewych kont 🙂 Punktuj dalej, lewe punkty są cenne 🙂

oznacz moderatorów

Client:87741073
#9 Pomysłodawca#

xyz96,ty chłopie to już się sam gubisz. Widać że nawet kopiuj/wklej nie potrafisz na temat znaleźć. Chyba ci się zwoje pod kopułka popalily 😁. Zluzuj majty Adminie.

oznacz moderatorów