anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja bielizny uszkodzonej przez kupującego

CzarnY__2000
#7 Wielbiciel#

Witam

jestem początkującym sprzedawcą z zarejestrowana Działalnością Gospodarczą.

i mam problem z kupującym, mianowicie 28 września otrzymał zakupioną bieliznę i w dniu 4 października dostałem od niego wiadomość email odnoście reklamacji że majtki (męskie koronkowe) nie rozciągają się przez co podarły się.

Polecilem wysłanie bielizny w celu rozpatrzenia reklamacji,

Jednak nie jestem pewien jak powinienem ją rozpatrzyć, ponieważ bielizna posiada jeszcze nie oderwaną metkę od nich, ale jest wielkie rozdarcie w kroku tak jak by kupujący kupil za mały rozmiar i na silę chciał się w nie zmieścić. Lub też specjalnie je podarł.

Według mnie reklamacja powinna zostać odrzucona, ale wolę poradzić się na forum.

Pozdrawiam

a.jpg

oznacz moderatorów
26 ODPOWIEDZI 26

LEW433
#21 Demiurg#

@CzarnY__2000 Rozpatrzyć reklamację musisz, tak zrobiłeś, możesz ją uznać albo nie, możesz zaproponować częściowy zwrot, kupujący się zgodzi albo nie, ma wówczas prawo do odwołania.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Nie może proponować częściowego zwrotu. O obniżenie ceny, zgodnie z prawem, może wnioskować kupujący 🙂

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@CzarnY__2000 Możesz reklamację uznać lub odrzucić. Po uznaniu towar powinieneś wymienić na swój koszt lub oddać kupującemu wszystkie koszty. Jeśli ją odrzucisz, kupujący może wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących i jeśli ją otrzyma, Allegro może wymagać od Ciebie zwrotu kosztów. Były tu opisywane przypadki, gdy w podobnych sytuacjach, po zwrocie pieniędzy z POK, sprzedawcom blokowano konta.

oznacz moderatorów

CzarnY__2000
#7 Wielbiciel#


Według mnie wina leży ewidentnie po stronie kupującego który kupił za mały rozmiar przez co podczas przemierzania podarły się. i dla większego efektu mógł potargać je bardziej. dlatego jest to uszkodzenie mechaniczne.