anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

reklamacja

Damianf1271
#7 Wielbiciel#

Witam, mam problem z kupującym. \

Kupujący wylicytował laptopa za 720zł,  po aukcji kupujący pisze, że myslał ze laptop ma dwa dyski a w rzeczywistości ma jeden, i chciał, żebym obniżył cenę o 50zł, po krótkiej rozmowie sie zgodziłem. Spakowałem wysłałem laptop

Następnego dnia kupujący mówi ze niby coś odstaje i że dźwięku nie ma, u mnie wszystko działa dobrze.

Zgodziłem sie na reklamację, żeby sprawdzić co mu jest.

Paczka przyszła, sprawdzam folie karton wszystko ok. Ale jest problem bo laptop się nie uruchamia, ani pod zasilaczem ani pod baterią. 

Skontaktowałem się z kupującym, i on twierdzi ze wszystko zdziałało i żąda zwrotu pieniędzy. Zaproponowałem ze zaniosę laptop do serwisu i odejmę mu od sumy laptopa koszt naprawy, ale kupujący nie chcę sie zgodzić. 

 

Co zrobić dalej? Jestem na allegro 10 lat pierwszy raz takie coś sie zdarzyło

oznacz moderatorów
2 ODPOWIEDZI 2

xyz96
#21 Demiurg#

@Damianf1271 Kupujący złożył reklamację z rękojmi, do której ma prawo i do której nie potrzebował Twojej zgody. Odpowiadasz za towar z rękojmi przez 2 lata, czyli sprzęt ma działać nie tylko w chwili wysyłki, ale także później. Jeżeli towar jest wadliwy, nie możesz obciążać kupującego kosztami naprawy. Jego reklamację możesz uznać lub odrzucić. Nie masz obowiązku uznania reklamacji. Nie znamy tu zdania kupującego w tej sprawie, tylko Twoje, być może zgłosił też inne wady. Jeżeli reklamację uznasz, powinieneś odesłać mu sprzęt w pełni sprawny i oddać koszt odesłania do reklamacji, albo, jeżeli nie możesz sprzętu naprawić,  oddać wszystkie koszty, także koszt odesłania. Jeżeli uważasz, że kupujący uszkodził laptopa, możesz reklamację odrzucić. Weź tylko pod uwagę, że w takiej sytuacji kupujący może otworzyć Dyskusję, w niej złożyć reklamację i poprosić tam o pomoc Allegro. Może też, jeśli już odesłał towar, złożyć wniosek o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a wtedy Allegro może, o ile rekompensatę wypłaci, żądać od Ciebie zwrotu kosztów, może też (nie musi) nałożyć ograniczenia na konto. Wiele zależy od przebiegu Dyskusji, dowodów itp.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Damianf1271 Jeżeli uważasz że masz rację, masz prawo reklamacji nie uznać, możesz naprawić, możesz zaproponować inne rozwiązanie, po otwarciu dyskusji musisz rzeczowo odpowiadać, nawet jeżeli dostanie zwrot z POK, nie musi oznaczać blokady konta(może).

oznacz moderatorów