anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zgłoszona wada fabryczna

Olenka0908
#8 Zapaleniec#

Witam, mam problem z kupującym.

Kupujący wmawia mi 15 dni od otrzymania przesyłki że sprzedałem mu telefon z wadą fabryczną ekranu. Wysyła zdjęcia ekranu z których nic nie wynika- po prostu chce wymusić na mnie zwrot pieniędzy bo pewnie potrzebował na chwilę telefon ewentualnie na wakacje do robienia zdjęć. 

Zaproponowałem żeby udał się do serwisu autoryzowanego celem weryfikacji wyświetlacza. Telefon jest oczywiście na gwarancji i rękojmi (Iphone 13 Pro). Poszedłem na rękę napisałem że jak da mi ekspertyzę z autoryzowanego serwisu i serwis stwierdzi wadę to ma go nie naprawiać tylko odesłać do mnie, a ja oddam kasę.[edycja] nie chce się oddać telefonu do serwisu bo wie [edycja] że wszystko jest sprawne, albo sam go uszkodził, zalał - nie wiem co mogło się dziać z tym sprzętem przez 16 dni. 

Powinien powstać program ochrony sprzedających, bo coraz więcej to [edycja] wymusza i wyłudza.

Dlaczego mam przyjmować telefon w 100% sprawny? Tymbardziej po 16 dniach. Tak nie może być.

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Olenka0908 kto się przezywa tak sam się nazywa. 

Nie obrażaj ludzi. Sam piszesz że telefon ma gwarancję i rękojmię. I kupujący skorzystał z prawa do reklamacji  tytułu rękojmi.

Bo reklamacje z tytułu rękojmi składasz sprzedawcy. 

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Client:106726773 @Olenka0908 żaden uczciwy sprzedawca używanej elektroniki was nie poprze > tym bardziej po nieuzasadnionych wyzwiskach na forum > zresztą wpis @Client:106726773 został już usunięty > i bardzo dobrze > a niestety @Olenka0908 Ty odpowiadzasz za telefon > klient zgłasza Tobie wadę > Ty musisz to rozpatrzeć > tylko na spokojnie > bez wyzwisk > on nie musi chodzić do żadnego serwisu, po żadne opinie > jeżeli dalej się będziesz upierał przy swoim to skończy się to dyskusją i zwrotem z POK

oznacz moderatorów

Olenka0908
#8 Zapaleniec#

Po pierwsze to jestem osobą fizyczną, więc nie mam obowiązku przyjmować zadnych zwrotów tymbardziej po 15 dniach od zakupu. Po drugie kupujący próbuje wyłudzić ode mnie zwrot i w zaden sposób nie jest w stanie udowodnić wady produktu. Po trzecie rękojmię ma ze sklepu poniewaz otrzymał fakturę za telefon. Po czwarte jest coraz częstszą praktyką wyłudzanie przez nieuczciwych kupujących. 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

/@Olenka0908 sprzedaż prywatna to pierwsze i ostatnie pytanie - czy wyłączyłaś rękojmię w ofercie ?

Sugerowane odpowiedzi

1 tak - skieruj klienta do serwisu 

2. nie - odpowiadasz z tytułu rękojmii Ty .. produkt nowy - 24 mis. , używany 12 mies . 

kropa ... kropka ... kropeczka .... kropunia 

oznacz moderatorów

Olenka0908
#8 Zapaleniec#

Oczywiście że rekojmia z mojej strony jest wyłączona z oferty. Próbuję klientowi to wytłumaczyć że ma oddać do serwisu, nie potrafi tego zrozumieć ani nie potrafi mi pokazać wady. Dlatego uważam że nie postępuje on ze mną uczciwie. Jak mnie Allegro zmusi do przyjęcia zwrotu to pierwsze co zrobie to wyślę telefon do serwisu bo ma on gwarancję. Jeśli serwis nie stwierdzi żadnych wad, a na pewno ich nie stwierdzi wyciągnę z tego konswekwencje prawno finansowe.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Olenka0908 Nie wygrasz tak, pomimo wyłączenia rękojmi odpowiadasz za ukryte wady, jeżeli takie istnieją, zażądaj odesłania telefonu i oddaj Ty go do ekspertyzy i wówczas wszystko się wyjaśni, inaczej "przegrasz" w dyskusji i nie daj boże otrzyma rekompensatę z POK, mogą Ci zawiesić konto i z pewnością zażądają zwrotu środków. Radze nie obrażać i zachować spokój i umiar, rzeczowo i stanowczo, niech odeśle telefon na reklamację, jak nie odeśle to odrzuć reklamacje.

oznacz moderatorów

Olenka0908
#8 Zapaleniec#

Temat zamknięty. Klient sam zakończył dyskusję nie dysponując dowodami, po wkroczeniu Allegro. Zaproponowalem wymiane badz naprawe klient zakończył dyskusje. Pisze to jako przestroga dla wszystkich ze coraz więcej wyłudzaczy na Allegro. Ważne że wygrała moja uczciwość.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@Olenka0908 

Podaj link do oferty.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Olenka0908, przede wszystkim proszę Cię o utrzymanie kultury wypowiedzi w stosunku do innych użytkowników. Inaczej będę zmuszona usuwać Twoje wypowiedzi. Jeśli kupujący zgłasza reklamację, należy ją rozpatrzyć bez większej zwłoki. Decyzję w tej sprawie możesz przekazać w prowadzonej Dyskusji.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

Olenka0908
#8 Zapaleniec#

Postaw się w mojej sytuacji. Sprzedajesz komuś coś co jest w 100% sprawne. Nagle ktoś po 15 dniach wmawia Ci usterkę której nie ma. Używany sprzęt 3 miesieczny w idealnym stanie. Kupujący zarzuca Tobie niezgodność z opisem ale w żaden sposób nie potrafi jej udowodnić. Ja idę na rękę nie daję żadnego czasu, zeby zweryfikował ten wyświetlacz w serwisie. Jeśli faktycznie jest to wada fabryczna proponuje odesłanie telefonu i zwrot pieniędzy choć nie muszę tego robić bo nie jestem sklepem. Kto tu jest nieuczciwy ?

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Olenka0908 Klient złożył reklamację. Poproś o odesłanie w celu weryfikacji wady - jeśli wadę potwierdzisz to reklamację musisz uznać, jeśli wady nie stwierdzisz to reklamację odrzucasz. Udokumentuj stan wyświetlacza robiąc zdjęcia i film tak abyś miała jak się bronić jeśli wady faktycznie nie ma. 
Jeśli będziesz się upierać przy obecnym stanowisku to skończy się tak, Allegro wypłaci kupującemu środki z POK i najpewniej doliczą Ci to do rachunku - zostaniesz bez telefonu i bez pieniędzy. 

oznacz moderatorów

Olenka0908
#8 Zapaleniec#

Temat zamknięty. Klient sam zakończył dyskusję nie dysponując dowodami, po wkroczeniu Allegro. #zaproponowalem wymiane badz naprawe klient zakończył dyskusje. Pisze to jako przestroga dla wszystkich ze coraz więcej wyłudzaczy na Allegro. Ważne że wygrała moja uczciwość.

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Przyzwyczaj się do standardów obowiązujących na Allegro. 

Kupujący składa reklamację - albo ją uznajesz, albo odrzucasz (w ustawowym terminie) - podajesz powody i sprawa załatwiona. Kupujący powinien Ci odesłać towar do reklamacji - niby w jaki sposób masz stwierdzić, że posiada wskazaną wadę? Nie odsyłaj klienta do serwisu - on składa reklamację do Ciebie - przyjmij towar, sprawdź go i ustosunkuj się do zgłoszenia reklamacyjnego. 

Nie wdawaj się w jakiekolwiek żadne inne dyskusje poza zgłoszoną sprawą - będą działać na Twoją niekorzyść. Tylko "suche " fakty - klient zgłasza reklamację, odsyła do Ciebie towar, reklamację uwzględniasz lub nie. I sprawa załatwiona - Allegro nic więcej do tego nie ma, pozostają ew. sprawy sądowe.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

Olenka0908
#8 Zapaleniec#

Temat zamknięty. Klient sam zakończył dyskusję nie dysponując dowodami, po wkroczeniu Allegro. Zaproponowalem wymiane badz naprawe klient zakończył dyskusje. Pisze to jako przestroga dla wszystkich ze coraz więcej wyłudzaczy na Allegro. Ważne że wygrała moja uczciwość

oznacz moderatorów