anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot kosztów przesyłki a nieodebrana przesyłka

isprzedam
#7 Wielbiciel#

Czytałam inne tematy ale nigdzie nie ma jednoznacznej odpowiedzi na mój problem.

Czy ktoś się orientuje jak sprawa się ma ze zwrotem pieniędzy za przesyłkę w takiej sytuacji.

Kupujący kupił rzecz i zapłacił za przesyłkę następnie jej nie odbiera i przesyłka wraca do mnie. Dodam, że za zwrot nie zapłaciłam ale czy w takim razie jeżeli jej nie odebrał powinnam mu zwrócić również za koszty przesyłki czy tylko za sam produkt?

Będę wdzięczna za pomoc.

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

kostas11
#21 Demiurg#

@isprzedam jesteś firmą czy osobą prywatną ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

@kostas11 a jakie to ma znaczenie? A nie interesuje cie czy kupila firma czy prywatna persona?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@exoryna bardzo duże 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@isprzedam Jeśli wyśle rezygnację z zakupu, odstąpi od umowy, to zwróć cenę towaru + koszt wysyłki.

oznacz moderatorów

isprzedam
#7 Wielbiciel#

Jestem firmą i akurat to o co pytam kupiła firma i nie odebrała.

Ale miałam też sytuację że kupiła osoba prywatna i też nie odebrała.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@isprzedam to jak firma - firma to poproś o dopłatę - tu odstąpienie nie działa 🙂 lub korekta faktury i oddajesz kasę pomniejszoną o koszty wysyłki i ewentualnie zwrotu 🙂

Jak kupiła osoba prywatna i odstąpiła ma 14 dni od zawarcia umowy to oddajesz za towar i wysyłkę - a odliczasz za zwrot paczko bo to po stronie kupującego

Jak nie odstąpiła i minęło 14 dni prosisz o wpłatę za ponowną przesyłkę a potem naliczasz za magazynowanie, lub oddajesz za towar minus wysyłki 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Źle - osoba prywatna ma 14 dni od odebrania towaru, a nie od zawarcia umowy. To są podstawy.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@isprzedam Najlepiej oddaj pieniądze z przesyłką, potraktuj to jak normalny zwrot, zaoszczędzisz sobie negatywa 🙂

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@xyz96 a jak sprzedawca osoba prywatna to nie musi nić przyjmować żadnego odstąpienia 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kostas11 Taaak, jasne, nikt nic nie musi, nikomu niczego nie zwracać, żadnych kosztów 🙂 Tutaj kupiła firma od firmy, to w ogóle nie może nie przyjąć paczki, trzeba teraz składowanie liczyć i protokołem towar wziąć sobie, niczego nie oddawać. Poszukaj paragrafów 🙂

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@xyz96  mowa tu oczywiście o konsumencie który nie odstąpił od umowy lub zakupie B2B

Koszty nieodebranej przesyłki i zwrotu towaru powinien ponosić kupujący , pod warunkiem, że przesyłka została wysłana pod prawidłowy adres, ustalony w umowie, a kupujący nie odebrał jej z powodu niezachowania należytej staranności. Powyższe stanowisko ma oparcie w tym, że przy umowie sprzedaży jednym z podstawowych obowiązków kupującego jest odebranie rzeczy, która już po dojściu do porozumienia ze sprzedającym stanowi jego własność. Niewykonanie tego obowiązku powoduje, że kupujący znajduje się w zwłoce. Sprzedający w takiej sytuacji może domagać się odebrania rzeczy oraz naprawienia szkody wynikłej z nieodebrania rzeczy w terminie, na podstawie ogólnych przepisów kodeksu cywilnego dotyczących odpowiedzialności kontraktowej. Przy ustalaniu odszkodowania za szkodę powstałą w wyniku nieodebrania rzeczy, wchodzą w grę m. in. koszty nieodebranej przesyłki oraz koszty jej zwrotu, koszty magazynowania itd. Co więcej przepisy dotyczące umowy sprzedaży przyznają sprzedawcy dodatkowe uprawnienia w przypadku, gdy kupujący dopuszcza się zwłoki przy odbiorze. Zgodnie z art. 551 kodeksu cywilnego jeżeli kupujący dopuścił się zwłoki z odebraniem rzeczy sprzedanej, sprzedawca może oddać rzecz na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo kupującego . Sprzedawca może również sprzedać rzecz na rachunek kupującego , powinien jednak uprzednio wyznaczyć kupującemu dodatkowy termin do odebrania, chyba że wyznaczenie terminu nie jest możliwe albo że rzecz jest narażona na zepsucie, albo że z innych względów groziłaby szkoda. O dokonaniu sprzedaży sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić kupującego. Podstawa prawna: Kodeks cywilny, ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Dz. U. z 1964 r. nr 16 poz. 93 ze zmianami. PR.

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/obciążenie-klienta-kosztami-powrotu-nieode...

________
Κώστας
oznacz moderatorów