anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Błąd w cenie i awantura z klientem

Zamia1993
#9 Pomysłodawca#

Cześć, mamy sklep na Allegro od kwietnia. Obecnie zmieniamy ceny na droższe produkty ze względu na prowizje... 

Zmienialiśmy cenę drogiego produktu (Niania) z około 349 (lub coś takiego) na 400. Musieliśmy coś przeoczyć, bo okazało się że cena to 40 PLN zamiast 400... mimo, że cena 40 pln była ustawiona dosłownie przez chwile, to już dwie osoby zdążyły kupić przedmiot... nie chcemy sprzedawać za 40 PLN bo będziemy bardzo mocno stratni a jesteśmy "świeżym sklepem" i nie mamy tak dużego budżetu żeby rozdawać "za darmo" drogie produkty... Klient nas straszy, że łamiemy prawo konsumenckie, że jesteśmy oszustami i musimy to sprzedać z 40 PLN choć i tak wystawią nam negatywy. Zaproponowaliśmy rabat lub sprzedaż sprzętu w cenie hurtowej - nic to nie zmienia, awantura w Niedzielę rano trwa w najlepsze. 

Byliście w podobnej sytuacji ? Jak z tego wybrnąć żeby wilk był syty i owca cała ? 

Kurde swoją drogą klienci są na tej platformie mocno wkręceni. 

oznacz moderatorów
28 ODPOWIEDZI 28

xyz96
#21 Demiurg#

@Zamia1993  Możecie powołać się na art. 84 Kc i odmówić wydania rzeczy. Klient może w takiej sytuacji dochodzić swych racji w sądzie. Tylko sąd może orzec, czy uchylenie się od wydania rzeczy będzie skuteczne.

należy złożyć klientowi oświadczenie o uchyleniu się od skutków prawnych oświadczenia (oferty sprzedaży) złożonej pod wpływem błędu co do ceny;

błąd co do ceny musi być istotny - uzasadniający przypuszczenie, że gdyby nie błąd w cenie, to oceniający sprawę rozsądnie przedsiębiorca nie wystawiłby towaru w sklepie po tej cenie;

klient sklepu wiedział o błędzie lub mógł z łatwością błąd w cenie zauważyć (bo np. sprzedano za 1 zł towar wart 1.000 zł); problem pojawia się, gdy błąd był tej wielkości, że mógł zostać uznany za przecenę lub wyprzedaż - powołanie się na błąd może wtedy nie być skuteczne;

przedsiębiorca musi złożyć na piśmie klientowi oświadczenie o uchyleniu się od skutków prawnych oświadczenia (oferty sprzedaży) złożonego pod wpływem błędu (powód - błąd w cenie);

oświadczenie o uchyleniu się musi zostać złożone w terminie 1 roku od wykrycia błędu; nie ma możliwości przedłużenia czy przywrócenia tego terminu.

https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-blad-w-cenie-towaru-w-sklepie-internetowym-poradnik-z-wzorami

 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Jest taki przepis, że sprzedawca nie musi sprzedać przedmiotu powołując się na rażący błąd, poszukaj 🙂 w sądzie nie wygrają, bo różnica między ceną rynkową a wpisaną na allegro była zbyt duża.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

O, już mamy orzeczenie, wyrok 🙂

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Tak! A ciebie skazuję na 20 dni stukania młotkiem w amerykańskim sądzie,
zostałeś M Ł O T K O W Y M - $50/h - przecież za darmo nikt by nie stukał 😄

Gdyby ktoś pytał, to tak - można przynieść mięso na obiad - +20 do kucharzenia!

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@konto zamknięte  Sąd sądami a sprawiedliwość po naszej stronie.⚰️

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

i młotek! 😄

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@konto zamknięte A tłuczek może być?

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

jest, too check 😛

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

O, mamy już następne "mądre", "rzeczowe", "merytoryczne" odpowiedzi forumowych bliźniaków. Jeden wart drugiego 🙂

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

nie wszystko musi być dorosłe i poważne jak "analfabeta" 🙂

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A ty co ? Na każdym swoim koncie piszesz inne sugestie, więc jak to się nazywa wg prawa(lekarza) Pisałaś kilka dni temu żebym się odczepił i staram się nie zaczepiać więc napiszę po Polsku -odwal się.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Nie ma na to reguły, różnie to bywa z tymi wyrokami sądów (wiele przykładów można znaleźć w Sieci).

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

tu sądowania nie będzie i tak, skończy się na negatywie i po sprawie 🙂

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Zamia1993  Tak jak napisał @xyz96  powołaj się na rażący błąd w cenie/oczywistą pomyłkę ( a takim jest 40PLN zamiast 400PLN) i ZWRÓĆ pieniądze ( przez Allegro Finanse aby allegro to "widziało") Kupującemu. Jeżeli otworzy dyskusję, wyjaśnij pracownikowi Allegro sytuację. W Twoim wypadku jest dosyć oczywista 40 vs 400. Byłby problem gdybyś wystawiła 350 a nie 400 - wtedy nie wygląda to na oczywistą pomyłkę. Tak może iść do sądu. Ale raczej to mało prawdopodobne i raczej się wybronisz. Pamiętaj o zwrocie pieniędzy!

Ps Gdzieś kiedyś czytałem artykuł że są osoby które z czegoś takiego uczyniły biznes - wyłapują z reguły pomyłki , Kup Teraz i potem "walka i straszenie sprzedającego". Czasem się udaje.

ps2. Przy takim podejściu kupujacego od negatywa raczej nie uciekniesz 😞  ( ale spróbuj potem ew. przez kontakt allegro prosic o usunięcie)

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Zamia1993
#9 Pomysłodawca#

Cześć, dzięki za odpowiedź. Od razu jak to zauważyłam to zleciłam zwrot środków na konto. Już tam pal licho ten negatyw 🙂 dzięki wielkie za podpowiedzi 🙂 

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@Zamia1993

Jeśli utrata kwoty rzędu 720 zł (2 x (400-40)) miałaby zachwiać płynnością finansową Waszej firmy, to może powinniście przemyśleć swój model biznesowy.

"Kurde swoją drogą klienci są na tej platformie mocno wkręceni. "

Bo oczekują, że sprzedawca wywiąże się z zawartej umowy?

 

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

Zamia1993
#9 Pomysłodawca#

No coz, cieszę się ze zakładając sklep miałeś na to tak duży budżet i rozdanie towaru za 800 pln nie wzruszyłoby twojej kieszeni 🙂 Pomijając fakt ze dzięki wspaniałemu pakietowi smart sprzedaż na Allegro i tak niesie pewne startu, to po co je zwiększać ? mówiąc ze klienci są wkręceni miałam na myśli gro osób, które próbują wyłudzać pieniądze w różny sposób - przynajmniej w moim "sektorze" np zwracając używane przedmioty które są przedmiotami hig. Ale takie są już zasady "tutaj". Pozdrawiam Cie 🙂 

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@Zamia1993 Nie przejmuj się @Client:79179573 bo on jest tu znany z tego, że jedzie po sprzedających (szczególnie prywatnych, bo firmy wg niego są super i tylko one powinny zostać na allegro, a prywaciarzy najlepiej wymordować nocą😁), jednocześnie gloryfikując kupujących (do których sam należy, tylko i wyłącznie)😏

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@Zamia1993

Na Twoim miejscu potraktowałbym te 800 zł jak wydatek na reklamę. Nie tylko wysłałbym tym 2 (słownie: dwóm) klientom zamówiony towar, ale jeszcze dorzuciłbym jakieś dobre słowo i pozwoliłbym, żeby oni się dobrym słowem odwdzięczyli. Wspomnij o SWOJEJ pomyłce i woli załatwienia sprawy honorowo, a kto wie, może jakaś dobra zielonka napisze o tym na wykop.pl i klienci zaczną walić do Ciebie drzwiami i oknami?

Ja też Cię pozdrawiam. 🙂

PS: Nie przejmuj się @Knowhere On jest tu znany z tego, że wypisuje kocopoły o kupujących - hienach, żerujących na Uczciwych i Prawych Prywatnych Sprzedawcach. Dla niego każdy, kto szuka towarów po okazyjnej cenie to cwaniaczek i oszust, więc jeśli kiedykolwiek kupiłaś cokolwiek na wyprzedaży, to już wiesz, kim dla niego jesteś.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów