anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy mam prawo nie przyjąć towru zakupionego na firmę (faktura vat)?

GaabyGSM
#9 Pomysłodawca#

Witajcie,

Klienta kupiła towar i poprosiła o fakturę Vat. Czyli zakup na firmę. Czy mogę nie przyjąć zwrotu takiego towaru? Czy wystarczy mail do klienta z informacją że towar nie podlega zwrotowi? Co mam zrobić jeżeli Klilentka odeśle towar?

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

pinsplash
#21 Demiurg#

@GaabyGSM Od tego roku, prawo "konsumenta" mają też jednoosobowe działalności. Czyli taki zakup podlega zwrotowi pod warnkiem że nie jest to przedmiot działalności danej firmy. Czyli jak np malarz kupi farbę to nie może jej zwrócić, ale jak kupi myszkę do komputera to tak. Przy czym ustawodawca wspaniałomyslnie nie podał żadnych wytycznych jako to sprawdzać. Musisz sam zabawić się w detektywa. A jak to jest jakaś spółka = nie musisz przyjmować zwrotu bez podania przyczyny.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

RED
#18 Luminarz#

zwrotów nie mogą robić spółki z o.o. i spółki jawne

czy mogą robić spółki cywilne tego nie wiem

firmy jednoosobowe sprawdza się po pkd

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@GaabyGSM Ja dodam, że w praktyce lepiej nie bawić się w detektywa i takie zwroty przyjmować. W przypadku odmowy klient może poprosić o pomoc Allegro, a to już może oznaczać spore kłopoty.

oznacz moderatorów

RED
#18 Luminarz#

@xyz96 ustawa nie mówi że to sprzedawca ma się bawić w detektywa, firma jak chce zwrot to powinna raczej wykazać, że ma do niego prawo

 

ja już przyjmowałem zwrot, trafiłem na ludzi na poziomie, którzy doskonale wiedzieli ile z tym roboty, pytali się jak to zgodnie z prawem przeprowadzić, napisali odpowiednie pismo i potwierdzili korektę

 

oznacz moderatorów

maxr01
#16 Inspirator#

Osobiście nigdy nie utrudniałem takich zwrotów, od wielu lat.

Korekta, potwierdzenie i sprawa załatwiona - raptem 2-3 w ciągu roku, żaden problem.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

RED
#18 Luminarz#

@maxr01 

a ja miałem w ubiegłym roku kilkadziesiąt prób zwrotów przy zakupach na firmę

także przy zakupach hurtowych

najpierw jest ponaglanie że musi być towar na wczoraj

a potem płacz że pomyłka bo nie sprawdzono czy taki towar jest potrzebny

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

oznacz moderatorów

myslenie-szkodzi
#12 Orędownik#

@GaabyGSM generalnie jest tutaj poważny błąd po stronie Allegro, do którego niestety nikt z serwisu nie chce się odnieść 😡 Nasza opiekunka kolejny raz olewa moje ponaglenia i nie raczy nawet odpowiedzieć, kiedy to zostanie naprawione.

O co chodzi? Przy każdym zakupie na fakturę z NIP kupujący zaznacza, że zakupu dokonuje w związku z prowadzoną działalnością (druga opcja - zakup bez NIP "kupuję na potrzeby prywatne") - zrzut ekranu w załączniku. 

Moim zdaniem przy takim zakupie nie powinno być opcji automatycznego wygenerowania zwrotu - bo to od firmy-sprzedawcy zależy, czy przyjmie zwrot od firmy-kupującego, zwłaszcza, że skoro kupujący zaznaczył zakup na potrzeby działalności gospodarczej, to nawet nie trzeba rozstrzygać charakteru zakupu. 

To bardzo ważne, bo już się zaczynają straszaki pt. "wystawię wam negatyw", "nie zamknę dyskusji", itd.

Kupujący na firmę sami nie wiedzą, jakie przepisy ich dotyczą i jakie mają uprawnienia, a potem jest płacz.

oznacz moderatorów

RED
#18 Luminarz#

@myslenie-szkodzi gdzie jest taka opcja na allegro?

oznacz moderatorów

musicsklep_pl
#11 Animator#

nie ma....! właśnie o to chodzi

oznacz moderatorów

myslenie-szkodzi
#12 Orędownik#

Podczas podawania danych odbiorcy zaznaczasz "chcę otrzymać fakturę" i wówczas masz tylko dwie opcje: FIRMA (Kupuję na potrzeby działalności gospodarczej) lub OSOBA PRYWATNA (Kupuję na potrzeby prywatne)

Wrzucam zrzut ekranu:

danedofaktury.png

oznacz moderatorów

musicsklep_pl
#11 Animator#

Ok, to czemu ma potem możliwość kliknięcia zwrotu towaru, powinno być to automatycznie zablokowane, lub opcja ze kupuje na fv ale nie jest to związane z jego dzialanoscia.

oznacz moderatorów

musicsklep_pl
#11 Animator#

Dokładnie. Właśnie koleś nam wystawił negatyw na złość, bo nie chcieliśmy przyjąć zwrotu.

oznacz moderatorów

maxr01
#16 Inspirator#

No i teraz dochodzi do głosu zwykła kalkulacja. Może raczej trzeba było przyjąć zwrot?

 Ja nigdy nie robiłem problemów ze zwrotami od firm - raptem kilka w ciągu 10 lat. To nie tak wiele.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

myslenie-szkodzi
#12 Orędownik#

@maxr01 to ja się wypowiem - często idziemy firmom na rękę i przyjmujemy zwrot. Niestety, wielu naszych kupujących bierze towar do dalszej odsprzedaży i wtedy niech się skichają, ale nie przyjmiemy zwrotu. Wiele firm prowadzi też swoisty "dziki dropshipping" i zamawiają u nas towar dla swojego klienta końcowego, takim również odmawiamy zwrotu. Niestety, łatwo wyrwać negatywa 😡

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@musicsklep_pl mikrofon to przedmiot intymny😂🤣

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

musicsklep_pl
#11 Animator#

Nie pisz bzdur jak nie masz pojęcia. Myślisz ze wokaliści śpiewają do mikrofonów po sobie. Każdy ma swój indywidualny. Bo pluje w główkę mikrofonu podczas użytkowania. I nikt nie chce używać mikrofonu po kimś. Tak jak nikt nie użyje łyżki oblizanej przez kogoś. A koleś ma firmę eventową i konferencyjna, użył mikrofonu w weekend i oddaje. Proste.

Druga rzecz oddaje produkt kupiony zgodnie z jego dzialalnoscia. Więc zwrot mu nie przysługuje. Jakby wszyscy sprzedawcy tego przestrzegali, to by ludzie nie kupowali przedmiotów do zabawy przez weekend i oddawali. Pomyśleli by zanim kupią.

oznacz moderatorów