anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy musze zwracać koszty wysyłki gdy klient nie użył darmowego zwrotu smart tylko wysłał inaczej?

Camper_Voyager
#9 Pomysłodawca#

Czy musze zwracać koszty wysyłki gdy klient nie użył darmowego zwrotu smart tylko wysłał inaczej?


Pierwszy raz zdarzyło się coś takiego, że klient mając darmowy zwrot smartem wysłał mi zwrot pocztą za 19 zł.

Czy w takim wypadku muszę zwracać te 19 zł za odesłanie paczki?

Towar był uszkodzony, więc to nie zwrot bez podania przyczyny czyli teoretycznie powinienem zwrócić koszty odesłania ale klient miał możliwość wysłania za darmo. 

oznacz moderatorów
52 ODPOWIEDZI 52

xyz96
#21 Demiurg#

Tak, musisz przy reklamacji. Klient nie po to płaci za Smart, abyś Ty nie musiał zwracać kosztów odesłania. On nie ma obowiązku korzystania ze Smart.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96 ale ma obowiązek skorzystania z najtańszeh dostępnej formy wysyłki - a to był Smart - 0PLN

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Proszę - i jeszcze punkty za post ewidentnie wprowadzający w błąd, czyli za post niezgodny z zasadami AG.

oznacz moderatorów

Client:79577720
#14 Krzewiciel#

Piecze jak ktoś ma więcej 🤣

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Już niedługo nie będziecie mogli manipulować punktacją.

oznacz moderatorów

PromykSB
#11 Animator#

@xyz96 

Masz swój "post wprowadzający w błąd".
@pinsplash 
@Camper_Voyager 

Art. 33. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest
zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.


Akt prawny (sejm.gov.pl)

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Poplątanie z pomieszaniem.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Dodam, że post powyżej wprowadza w błąd, nie ma obowiązku odsyłania najtańszą formą, wyjaśniał to msniezek i podawał tu nawet wyrok sądu.

Proszę po raz kolejny, aby TWA mnie nie wywoływało.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96 Nie obchodzi mnie Twoje TWA, ale podaj link do wypowiedzi Maćka - bo chciałbym przeczytać. I dowiedzieć się czy to oznacza :

1. Że kupujacy może oddać jakąkolwiek formą transportu ( np za 200-300 PLN)

2. Że kupujacy CELOWO nabija koszty Sprzedającemu wiedząc że może zwrócic za 0 PN a zwraca za 19 PLN? 🤔

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#20 Guru#

@pinsplash Ty też już jesteś w TWA? 😂 🤣 😂 🤣 😂 🤣 Rośnie nam koło 😀

Ula

Ula
oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

@WREDZIA-W1 Ty dobra jesteś z pisma polskiego. Proszę wytłumacz mi o co chodzi z tym TWA - nawet wygooglować takiego terminu nie mogłem, a chciałbym wiedzieć.

oznacz moderatorów

Client:79577720
#14 Krzewiciel#

@TATLOK  towarzystwo wzajemnej adoracji 

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#
oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#20 Guru#

@No, masz ci los 🙂 Towarzystwo Wzajemnej Adoracji. Też chcesz należeć? Już jesteś przyjęty 😀

Ula

Ula
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@WREDZIA-W1 Jesteście wszyscy oprócz mnie i "klienta". TWA 🤣🤣

x.y.z "ja się nie mylę nigdy, zapamiętaj " 😄 i to nie jest prawda
oznacz moderatorów

TOPe-commerce
#13 Ambasador#

@WREDZIA-W1 @pinsplash witam w klubie 😄 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Dodam jeszcze, że mój post jest przekręcany i manipulowany. Chodzi o brak obowiązku odesłania "najtańszą formą", ale niektórzy sprzedawcy nie akceptują pewnych zasad i rozwlekają wątek. Poza tym brak im kultury i nie reagują na prośby.

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/jak%C4%85-kwot%C4%99-za-koszty-wysy%C5%82k...

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96 Tak jak lubię Maćka, tak uważam że czasem po prostu nie ma racji 😊

Tym niemniej z orzecznictwa wynika, że jeżeli uznałeś reklamację, powinieneś zwrócić kupującemu rzeczywisty koszt odesłania przedmiotu (pod warunkiem oczywiście, że koszt ten jest rozsądny)  - Moje pytanie : co to jest rozsądny koszt? Bo brak definicji tego rozwala całe zdanie przed. Dla mnie 0 PLN to rozsądny koszt.

To nie byłoby zresztą w interesie sprzedawców - zazwyczaj zależy im na tym, żeby reklamowany przedmiot dotarł do nich w niezmienionym stanie, a najtańsze przesyłki mogą tego nie zapewniać. Pijemy tanie wino bo jest dobre i tanie. Nie ma ŻADNEJ gwarancji że tani koszt to zły kurier, a drogi kurier to dobry kurier.

po wywodzie. Dziękuję, dobranoc.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

PromykSB
#11 Animator#

@xyz96 

a msniezek to niby wykładnia prawa? Nawet jak pierniczy głupoty?

Wyżej masz cytat z ustawy.


oznacz moderatorów