anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy musze zwracać koszty wysyłki gdy klient nie użył darmowego zwrotu smart tylko wysłał inaczej?

Camper_Voyager
#9 Pomysłodawca#

Czy musze zwracać koszty wysyłki gdy klient nie użył darmowego zwrotu smart tylko wysłał inaczej?


Pierwszy raz zdarzyło się coś takiego, że klient mając darmowy zwrot smartem wysłał mi zwrot pocztą za 19 zł.

Czy w takim wypadku muszę zwracać te 19 zł za odesłanie paczki?

Towar był uszkodzony, więc to nie zwrot bez podania przyczyny czyli teoretycznie powinienem zwrócić koszty odesłania ale klient miał możliwość wysłania za darmo. 

oznacz moderatorów
52 ODPOWIEDZI 52

xyz96
#21 Demiurg#

Poplątanie z pomieszaniem i kompletne niezrozumienie tematu poruszonego w wątku.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderator
Moderator

@Camper_Voyager skonsultowałam Twoje zapytanie. Przykro mi, ale otrzymałam odpowiedź, że jeżeli Kupujący zrezygnował, ponieważ otrzymał uszkodzony towar, to Sprzedawca powinien mu zwrócić wszystkie rzeczywiste koszty które poniósł.  Kupujący nie ma obowiązku korzystania z darmowego zwrotu. 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

PromykSB
#11 Animator#

@la_nika 

Znowu potwierdzacie beznadziejną jakość swojego supportu.

Jak to się ma do ustawy?

Przeklejam po raz kolejny

Art. 33. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest
zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.


Akt prawny (sejm.gov.pl)

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

NIE O TO CHODZI. Tu chodzi o zwrot kosztu odesłania przy reklamacji, a nie o zwrot kosztu dostawy do klienta przy odstąpieniu od umowy.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@PromykSB A jak nie miał możliwości odesłania reklamowanego towaru w inny sposób?

x.y.z "ja się nie mylę nigdy, zapamiętaj " 😄 i to nie jest prawda
oznacz moderatorów

PromykSB
#11 Animator#

@LEW433 

Odpowiem pytaniem na pytanie: Skoro nie miał możliwości odesłania tą metodą to jak udało mu się skorzystać z tej samej metody w celu odbioru przesyłki?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@PromykSB Nie wiem, znam wypowiedź jednej strony, sprzedającego.

x.y.z "ja się nie mylę nigdy, zapamiętaj " 😄 i to nie jest prawda
oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

lew433 A jak nie miał możliwości odesłania reklamowanego towaru w inny sposób niż kurier dedykowany ?😃  https://www.3dbinpacking.com/pl/blog/dedykowany-kurier/

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@la_nika Monika, spytaj dział prawny o to :

Kupujacy CELOWO nabija koszty Sprzedającemu wiedząc że może zwrócic za 0 PN a zwraca za 19 PLN?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#20 Guru#

@pinsplash Może nie celowo, tylko nie potrafi nadać w paczkomacie. Tu są też kupujący 70+ i ledwie wszystko ogarniają. Dwa dni temu 38 minut wisiałam na telefonie, żeby krok po kroku poprowadzić kupującą, bo sobie nie radziła.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@WREDZIA-W1  A jaka to różnica dla Sprzedającego? Jest w plecy 19PLN tak czy siak. Bo Kupujacy NIE-chce lub NIE-potrafi....

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#20 Guru#

@pinsplash Wiem, że różnica żadna, ale taki zakichany los sprzedawców.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

maxr01
#15 Entuzjasta#

A ja myślę, że sytuacja nie jest tak zbyt skomplikowana.

xyz96 - "Tak, musisz przy reklamacji. Klient nie po to płaci za Smart, abyś Ty nie musiał zwracać kosztów odesłania. On nie ma obowiązku korzystania ze Smart." - odpowiedź co najmniej niezrozumiała. Przecież założyciel wątku wyraźnie napisał, że kupujący dokonał zwrotu, a nie reklamacji. Więc kupujący miał opcję zwrotu na koszt sprzedającego. Jednak z niewiadomych przyczyn wybrał opcję zwrotu na swój koszt.

Nigdzie w wątku nie ma informacji, że kupujący złożył reklamację z tytułu niezgodności otrzymanego towaru z umową. (Pomijam fakt, że również w tym przypadku można było odesłać towar za darmo do reklamacji).

Inne są procedury przy zwrocie, inne przy reklamacji. Teraz pytanie - dlaczego tylko Oficjalny Sklep Allegro ma taką możliwość? Dlaczego żaden inny sprzedający nie ma możliwości rozgraniczenia tych kwestii - reklamacja-zwrot?

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

😄 😄 😄 😄 😄 nie chce mi się więcej wklejać, a przydałoby się 🙂

oznacz moderatorów

TOPe-commerce
#13 Ambasador#

@WREDZIA-W1 @pinsplash 

mimo tego że działam jako "sprzedawca" to jednak muszę tu zauważyć jeszcze jedną kwestię.

Sprzedawca ma zawsze prawo po otrzymaniu reklamacji wysłać swojego kuriera i przy pozytywnym rozpatrzeniu pokryć koszty a przy negatywnym obciążyć klienta, oczywiście sytuacja się nie tyczy momentu kiedy reklamacja jest składana i wysyłana razem z towarem a sprzedawca nie wie że taka sytuacja ma miejsce do momentu otrzymania i otworzenia przesyłki 

oznacz moderatorów

RED
#17 Koryfeusz#

@Camper_Voyager mieszasz pojęcia jak to napisał  tutaj poniżej @xyz96 

dowiedz się najpierw czy Kupujący reklamuje sprzęt czy odstępuje od umowy

to 2 różne sprawy 2 różne żądania i itp

jak odstępuje od umowy to ponosi koszt odesłania przesyłki

 

jak reklamuje to reklamacja wg uokików powinna być dla Kupującego bezpłatna - ale tu możesz

naprawić mu sprzęt lub wymienić - a nie oddawać pieniądze

i należy się zastanowić przy reklamacji czy użycie innego niż zwyczajowego środka odesłania towaru przekraczającego znacznie zwyczajowy zerowy koszt tego zwrotu należy oddawać pieniądze tym bardziej że regulamin usługi smart, który zaakceptował Kupujący mówi wyraźnie

Usługa pozwala na korzystanie przez Nabywców na warunkach określonych w Regulaminie:

 

b. z bezpłatnego zwrotu Towarów, na zasadach określonych w art. III ust. 4 Regulaminu, w ramach Ofert, w których:

  • udostępnione zostały metody dostawy, o których mowa pod lit. a powyżej oraz
  • w przypadku gdy Sprzedający określił wartość metody dostawy przy płatnościach z góry na kwotę 0 zł oraz przy założeniu, że dostawa Towarów w ramach tych Ofert była realizowana do automatu paczkowego (w tym paczkomatu) albo punktu odbioru a Sprzedający sam nie zagwarantował darmowego zwrotu.

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ja mam dzisiaj lepszy przypadek - Kupujący naczytał się zapewne wypowiedzi @xyz86 na tym forum

stwierdził, że używał towar przez 4 dni to go odsyła przez allegro by dostać zwrot całych wpłaconych pieniędzy

bo mu coś tam nie pasuje

i co z takim zrobić?

z ustawy konsumenckiej to nawet tytułu nie przeczytał nie mówiąc o jej treści

a jak przeczytał to jeszcze gorzej bo robi to z premedytacją

oznacz moderatorów

la_nika
Moderator
Moderator

@Camper_Voyager @pinsplash @PromykSB dopytałam jeszcze dział prawny. Cytowany zapis (art. 33) pochodzi z Ustawy o prawach konsumenta i dotyczy odstąpienia od umowy bez podania przyczyny na podstawie art. 27 w/w Ustawy. Nie dotyczy kosztów odesłania tylko pierwotnej wysyłki. W przypadku reklamacji (Camper_Voyager napisał, że produkt był uszkodzony) wg. Kodeksu Cywilnego: 
Art. 561[2] . § 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie – do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu. 
oraz
Art. 561[3] . Z zastrzeżeniem art. 561[1] § 2 i 3 koszty wymiany lub naprawy ponosi sprzedawca. W szczególności obejmuje to koszty demontażu i dostarczenia rzeczy, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

Kupujący może skorzystać z darmowego zwrotu (jeśli ma taką możliwość) ale nie musi.

@pinsplash w sprawie Twojego zapytania, nie jesteśmy w stanie stwierdzić dlaczego Kupujący wybrał taką metodę dostawy, nie możemy zakładać, że zrobił to celowo, w celu narażenia Sprzedającego na większe koszty. 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

PromykSB
#11 Animator#

@la_nika 

Idąc dalej tym tokiem rozumowania - jedyna metoda dostawy jaką jestem w stanie nadać to poczta lotnicza przez chiny. A dlaczego tak? Nie jest nikt w stanie stwierdzić. Przecież nie robię tego celowo by kogokolwiek narazić na koszty!

I co? Sprzedawca też ma płacić? Gdzie jest granica? I jak powinna być ta granica ustalana? Do wartości produktu? Przecież to kpina.

Kwotowo? To ile?10zł? 50 zł?

Procentowo względem najtańszej? (tutaj wychodzi w tej metodzie nieskończoność)

Jeżeli nie jest określone bezpośrednio - należy odnosić się do innych przepisów dotyczących podobnych zagadnień.

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#20 Guru#

@PromykSB Zadzwoniłam do rzecznika konsumenta i powiedział mi, że przy zwrocie jak i przy reklamacji zwracam klientowi koszt najtańszej przesyłki jaki miałam na aukcji.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@WREDZIA-W1 Czy ten rzecznik powołał się na jakieś przepisy prawa? 

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów