anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy powinienem zwrócić pieniądze??

PIOTREK-LAMPY
#7 Wielbiciel#

Witam. 

Klient zakupił u mnie lampy o wartości 2700 zł w czerwcu 2022. Zapłacił przez allegro ponieważ wysyłka szkła do Francji. Po zakupie przez klienta towaru odrazu wysłałem paczkę. 

Sprawdzając po nr Śledzenia paczka została dostarczona jednak klient twierdzi, że jej nie otrzymał. upominał się o rozwiązanie tej sprawy, zgłosiłem sprawę do punktu kurierskiego, GLS odpowiedział że potrzebuje pisemne oświadczenie od klienta który kupił towar że zamawiał to i to, nie otrzymał paczki itd. W oświadczeniu miały być wszystkie dane, typowy dokument aby móc coś dalej działać. Klient napisał sobie takie oświadczenie w podpunktach wysyłając mi na Messengerze allegro. Minął lipiec sierpień nie było żadnego odzewu ze strony klienta. Z początkiem września otworzyl dyskusje na allegro. Poprosiłem go ponownie klika razy o wysłania oświadczenia w formie pdf na emaila. Rozmawiałem telefonicznie z konsultantem allegro, (zaznaczam w statusie paczka jest dostarczona, mam dowód w postaci podpis osoby odbierającej  przesyłkę). Konsultant kazał czekać na rozwój sytuacji. Dzisiaj dostałem informacje, że allegro zwraca kwotę kupującemu a mi doliczyli tą kwotę do rachunku Allegro.  Pierwszy raz mam taką sytuację. Albo kupujący kłamie lub kurier we Francji oszukał. Co mam zrobić ? Z jakiej racji mam oddać pieniądze? Allegro nie pomoże, widzi wszystko w statusie, że paczka została dostarczona. Proszę o pomoc 

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

LEW433
#21 Demiurg#

Składał reklamacje a TY powinieneś się określonym czasie odnieś do niej rozpatrzyć, należało ją odrzucić po 14dniach uzasadniając,  a teraz ?🤔

oznacz moderatorów

PIOTREK-LAMPY
#7 Wielbiciel#

Kupujący zgłosił reklamację do GLS we Francji, GLS z Francji powiedział, że to ja mam złożyć reklamację w Polsce. Chciałem złożyć reklamację ale GLS Polska wymagało oświadczenia (w formie pdf z danymi, podpisem itp) od kupującego, że nie otrzymał paczki, kupujący natomiast wysłał mi tylko email z przebiegiem sytuacji. Po kolejnych prośbach o oświadczenie w pdf kupujący, wysłał te same informacje w dyskusjach allegro. Ostatecznie kupujący nie wysłał tego oświadczenia potrzebnego mi do reklamacji w PL i przestał się odzywać.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jak nie wysłał to należało odpisać że z powodu nie dostarczenia potrzebnego dokumentu, odrzucasz reklamację.

oznacz moderatorów

CHECINIAKI
#15 Entuzjasta#

MIAŁAM  COŚ PODOBNEGO, KURIER ZOSTAWIŁ PACZKĘ U SĄSIADA. Dopiero jak zadzwoniłam do właściwego oddziału firmy przewozowej to okazało się, że jest notatka od kuriera, że paczka jest pozostawiona u sąsiada. Kupujący odzyskał towar i wszystko dobrze się skończyło.

 

Jeżeli nie ma notatki od kuriera, to może niech osobiście sąsiadów popyta, naprawdę takie rzeczy się zdarzają. Sąsiedzi potrafią milczeć -  bo tak było u mnie.

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

Ciekawe kiedy ktoś zbierze się na odwagę i pójdzie z takim działaniem allegro do sądu. Zwracanie kupującemu pieniędzy przy statusie paczki „doręczona” i obciążanie kosztem sprzedawcę, to działanie na niekorzyść firmy. Niezależnie od tego co allegro wpisało sobie w regulaminie.

oznacz moderatorów

CHECINIAKI
#15 Entuzjasta#
Wyślij kupującemu wzór podpisu, który posiadasz, czy potwierdzi że to jest jego podpis. Jeżeli nie jego, to może rozpozna, kto się podpisał za niego. Może to rozpoznać po charakterze pisma.
oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@CHECINIAKI przesyłka ma status odebranej, jeżeli klient twierdzi, że nie odebrał to po jego stronie leży udowodnienie tego. Allegro obciążyło kosztami sprzedawcę i to jest problem. Gdyby allegro nia szastało na prawo i lewo pieniędzmi sprzedających wypłacając POK na skinienie palca kupujących, to nie dochodziłoby do tak absurdalnych sytuacji. 

oznacz moderatorów

Barzy_TPI
#13 Ambasador#

W tym właśnie tkwi problem - niestety allegro bardzo ochoczo i zarazem bardzo często bezpodstawnie rozdaje pieniądze w ramach POK. Ten przypadek nie wygląda na ewidentne wyłudzenie kupującego, jak to zwykle bywa, ale patrząc obiektywnie - jest co najmniej 50% szans na to, że kupujący nieuczciwie wykorzystał zamieszanie, czyli jakby nie patrzeć najprawdopodobniej stał się kolejnym z bardzo wielu nieuczciwych użytkowników, którzy skutecznie wyłudzili pieniądze w POKu.

oznacz moderatorów

CHECINIAKI
#15 Entuzjasta#

I jest jakaś pozytywną zmiana w sytuacji?

oznacz moderatorów

PIOTREK-LAMPY
#7 Wielbiciel#

Na ten moment udostępniłem wszystkie dowody moich działań w tej sprawie i brak ruchu klienta. Kwota zwrotu z POK  narazie jest anulowana na moim rachunku. 

oznacz moderatorów

dariuszszill
#11 Animator#

Wołaj moderatorów @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów