anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego nie mogę uzyskać zwrotu prowizji?

mrpartner
#12 Orędownik#

Witam 

tak jak w temacie 

Środki zwrócone POPRZEZ ALLEGRO a Pani [edycja] odpisała cytuję:

dziękuję za wiadomość.

Pomimo szczerych chęci, nie mogę tego dla Pana zrobić. Zachęcam do poprawy jakości sprzedaży co wpłynie na rozpatrywanie Pana wniosków 🙂 "

CO TO KURCZE MA ZNACZYĆ !!!! 

To już robi się chore ... i podchodzi chyba pod szantaż i chyba jakiś kodeks karny ? 

Bardzo proszę o wytłumaczenie PRACOWNIKA ALLEGRO CO JA MAM TERAZ ZROBIĆ, bo dla mnie to już jest KRADZIEŻ Z WASZEJ STRONY, a przypominam że zróciłem POPRZEZ ALLEGRO !!! 

oznacz moderatorów
28 ODPOWIEDZI 28

Oskarspzoo
#7 Wielbiciel#

I ja np tak się staram. I co mi po tym jesli brak jest kontaktu z kupującym - telefon podany jest nieaktywny, na maile brak odpowiedzi - dodam że paczka miała być wysłana za pobraniem. Pani zadzwoniła i powiedziała że rezygnuje chwilę po zakupie i zeby paczki nie wysyłać. Od tamtej chwili całkowity brak kontaktu a prowizja i to spora bo ponad 300 zł naliczona . W ten sposób to można wpaść na niezłą minę jak takich transakcji będzie kilka w miesiącu . 

oznacz moderatorów

WTRiker
#10 Popularyzator#

@REDCzy to nie zabawne? Oni nam nie oddają niesłusznie pobranych pieniędzy, tylko łaskawie (po spełnieniu ich wątpliwych prawnie przesłanek) udzielają jedynie rabatu ;D. Już od dłuższego czasu, funkcjonuje określenie "rabat transakcyjny" - żartobliwie zwany "zwrotem prowizji". Prawdopodobnie ich prawnicy wymyśli taka formę aby wstrzelić się w jakąś lukę prawną i z ich punktu widzenia, jest wszystko cacy. Prawo mamy jakie mamy, niektórzy staną na głowie aby osiągnąć cel - jak widać skutecznie :<

oznacz moderatorów

mrpartner
#12 Orędownik#

No ja czasem lubie sobie popić 🙂 

oznacz moderatorów

mrpartner
#12 Orędownik#

Pani Moniko, ja to wszystko rozumiem, ale wydaje mi się , że chyba źle jest interpretowany regulamin. Proszę zerknąć na to 

https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/oplaty-i-cenniki/czy-moge-odzyskac-prowizje-od-sprzedazy-...

Proszę zerknąć na punkt 1 przy zapisie 

Nie przyznamy rabatu transakcyjnego, jeśli: 

  1. Nie zwróciłeś wpłaty przez Allegro Finanse, mimo że kupujący wybrał tę drogę płatności za zakupy.

Czyli jak zwrócę komuś przez przelew to zgóry nie mam prowizji. 

A jak mam zwrócić komuś za zakup za popraniem ? Przez allegro ? 

O kurcze dałem Wam nowy pomysł, że POBRANIÓWKI będą wysyłane do allegro...

 

oznacz moderatorów

WTRiker
#10 Popularyzator#

I to jest kolejny absurd. W monnecie gdy nie mamy aktualnie "wolnych" środków na zwrot wpłaty (kasa wypłacona, brak nowych sprzedaży) to jak inaczej można "bezpiecznie" i zgodnie ze sztuką allegro, oddać pieniądze kupującemu? Czy mamy napisać, że "aktualnie nie posiadamy środków, na koncie allegro, prosimy o cierpliwość - czas oczekiwania do miesiąca"? Proszę zwyczajnie udostępnić możliwość zasilenia konta, aby móc dokonać takiego zwrotu.

Dodatkowo, bulwersuje mnie, że allegro utożsamia zwrot prowizji od opinii klienta (towar uszkodzony). Kto waszym zdaniem powinien o tym decydować? Jakim prawem pobieracie opłaty skoro umowa została ostatecznie rozwiązana?

@REDzadał Wam bardzo konkretne i proste pytanie - bardzo proszę się do tego odnieść [ @la_nika ]

Czy naprawdę allegro czeka na jakiś prawomocny wyrok sądu lub inną wiążącą interpretację prawa aby w tym temacie się coś zmieniło?

To co czytam, gwałci zwyczajnie zdrowy rozsądek. Sam dawno temu miałem podobną sytuację. Towar sprzedany, zwrot (bo uszkodzony), po otrzymaniu, sprawdzony (działa bdb), wystawiamy więc ponownie. Występujemy o zwrot prowizji, dostajemy odp - nie bo kupujący stwierdził, że uszkodzony. Sprzęt się sprzedaje między czasie na innej aukcji - otrzymujemy pozytywa. Muszę tracić czas, aby tłumaczyć jakiemuś tłokowi z obsługi, że "problemem" była niewiedza klienta (niewłaściwa konfiguracja). Oczywiście od kupującego ZERO pytań czy innej formy kontaktu. Koniec końców kasę (prowizję) zwrócili ale czy to naprawdę musi być taka droga przez mękę?
Historia ta miała też dobre strony, krótko po tym "incydencie", przenieśliśmy zdecydowaną większość towaru na inną platformę. W naszym przypadku sprawdza się co najmniej bdb.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@mrpartner Dziękuję. W przypadku, gdy Kupujący płaci przez Allegro Finanse zwrot powinien być dokonany tą samą drogą.
Jeżeli Kupujący wybrałby przesyłkę za pobraniem, rabat transakcyjny zostanie naliczony automatycznie jeśli Kupujący zwraca towar za pomocą zakładki “Kupione” i jako powód zwrotu wskaże: "Rezygnuję bez podania przyczyny", "Zakup przez pomyłkę", "Towar uszkodzony w transporcie" lub "Towar niezgodny z opisem/zamówieniem" albo "Towar jest wadliwy lub uszkodzony", a poziom jakości sprzedaży jest Neutralny lub wyższy.
Gdyby Kupujący odstąpił od umowy, ale nie skorzystał z formularza dostępnego w zakładce “Kupione”, a z numeru śledzenia przesyłki (dodanego do zamówienia) wynika, że brak finalizacji transakcji nie wynika z winy Sprzedającego wówczas również rabat transakcyjny (zwrot prowizji) będzie przyznany.
Jeżeli zwrot będzie dokonany przez wpłatę na konto bankowe, a do zakupu doszło za pośrednictwem Allegro Finanse, wtedy rzeczywiście rabat transakcyjny nie zostanie przyznany.
Od decyzji o nieprzyznanie rabatu transakcyjnego może się Pan odwołać za pomocą tego formularza. Każde zgłoszenie rozpatrujemy indywidualnie. 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

WTRiker
#10 Popularyzator#

"Jeżeli Kupujący wybrałby przesyłkę za pobraniem, rabat transakcyjny zostanie naliczony automatycznie jeśli Kupujący zwraca towar za pomocą zakładki “Kupione” i jako powód zwrotu wskaże: "Rezygnuję bez podania przyczyny", "Zakup przez pomyłkę", "Towar uszkodzony w transporcie" lub "Towar niezgodny z opisem/zamówieniem" albo "Towar jest wadliwy lub uszkodzony", a poziom jakości sprzedaży jest Neutralny lub wyższy.
"
[???] Proszę rozwinąć to długie zdanie, w obecnej formie, nic z niego nie wynika.

oznacz moderatorów

mrpartner
#12 Orędownik#

Panio Moniko teraz tak czytam ze zrozumieniem, znaczy się z próbą zrozumienia tego punktu 

  1. Kupujący w e-mailu od Allegro wskaże, że z winy sprzedającego nie doszło do zrealizowania umowy.

Raz , że jest błąd bo chyba powinno być "do Allegro" a dwa , że tego nie rozumiem.

Czy nie piewszą i najważniejszą rzeczą powinien być zwrot wpłaty ? Myślę , że jak zwrot wpłaty zostanie szybko zrobiony to kupujący będzie ustatysfakcjionowany.

A teraz wielu mniejszych sprzedających pewnie tak jak ja, czeka ze zwrotami wpłat tylko dlatego, że nie chce być o.....ny  na prowizję, bo czekam aż mi podskoczy jakość sprzeaży ...

 


oznacz moderatorów

mrpartner
#12 Orędownik#

Dostałem taką odpowiedź 

"dziękuję za ponowny kontakt.

Przykro mi, ale wnioski o zwrot prowizji są rozpatrywane na podstawie danych sprzedaży ze stanem na dzień złożenia odwołania.

Z tego względu podjęta decyzja o odrzuceniu jest niezmienna i nie mogę przyznać Panu rabatu transakcyjnego."

Proszę o punkt regulaminu 

oznacz moderatorów