anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

dostałem uszkodzony przedmiot po zwrocie

gsyART
#11 Animator#

Witam,

jestem przedsiębiorcą,

sprzedałem 2 szafki dla pewnej Pani, kupująca zgłosiła zwrot i szafki wróciły do mnie lecz przyszły zniszczone, uszczelnienia, rysy, wgniecenia ponieważ jedyne w co były zawinięte szafki to folia stretch, żadnego kartonu, nic, tylko stretch(mam dowody w postacji zdjęć), zaproponowałem  częściowy zwrot pieniędzy ze względu na powstałe uszkodzenia ponieważ nie będę mógł ponownie sprzedać ich jako nowe, i teraz pytanie jak to ugryźć bo zapewne "miła" Pani da mi negatywa, mogę się jakoś od niego odwołać czy potem jakoś prawnie to rozgryźć aby usunąć komentarz?

 

w regulaminie aukcji mam taki zapis:

"Zwracany przedmiot musi posiadać oryginalne opakowanie w którym został przysłany

Proszę zapakować przedmiot dobrze, gwarantujący mu bezpieczną wysyłkę"

jednak nie został on przysłany w oryginalnym opakowaniu lecz tylko w folii stretch

 

oto odpowiedź sprzedającej:

Paczka była zawiniętą tyle razy,że nie było możliwości uszkodzenia,ale widocznie w ten sposób prowadzicie aukcje, towar był przede wszystkim niezgodny z opisem ,wprowadzacie klientów w błąd, jeżeli nie otrzymam zwrotu środków,to podejmę inne kroki w celu ich odzyskania.

 

 

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

LEW433
#21 Demiurg#

Jeżeli komentarz jest zgodny z regulaminem i nie obraża trudno będzie Ci go uniknąć, możesz pisać do Allegro, sądzę że trzeba to, niestety przyjąć na klatę(negatywa).

oznacz moderatorów

gsyART
#11 Animator#

na razie nie dostałem komentarza ale zapewne dostanę, ale co przyjąć na klatę?

sprzedałem już z 500 takich szafek miałem może max 5 zwrotów, 100% pozytywnych komentarzy, każdy zadowolony z tej szafki, jej ocena to 5 gwiazdek więc to co ona pisze, że niezgodny z opisem to wyssane z palca

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@gsyART Każdy kupujący może w komentarzu opisać swój "obiektywny" opis transakcji. Wiele, wiele tu było wątków na temat komentarzy i niestety nie ma dobrej jednoznacznej odpowiedzi która by zadowalała obie strony, kupujących i sprzedających.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@gsyART Po pierwsze ten zapis o konieczności odesłania towaru w oryginalnym opakowaniu to klauzula niedozwolona z rejestru UOKiK. Nie możesz tego wymagać, naruszasz tym prawo i regulamin Allegro.

Klient powinien odesłać przedmiot w opakowaniu, które odpowiednio zabezpiecza towar, ale nie pomoże żadne opakowanie, jeśli ktoś na przykład rzucał paczką w transporcie.

Masz prawo pomniejszyć kupującemu zwracaną kwotę ze względu na zmniejszenie wartości rzeczy, ale tylko wtedy, gdy do zmniejszenia doszło z winy klienta i zmniejszenie to musi być poparte odpowiednimi wyliczeniami. Jeżeli klient się z tym nie zgodzi, tak jak w tym przypadku, może otworzyć Dyskusję i poprosić o pomoc Allegro, może też wystąpić z wnioskiem o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a to już dla sprzedawcy może oznaczać znacznie większy kłopot niż negatywny komentarz, dlatego lepiej nie przesadzać ze zmniejszaniem. Jeżeli kupujący wystawi ocenę zgodną z rzeczywistym przebiegiem transakcji, Allegro jej nie usunie.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@gsyART  cóz klient powinien zadbac o to aby paczka była starannie zapakowana

Zacząłbym od udokumentowania uszkodzeń i reklamacji do przewoźnika. jelsi przewoźnik napisze że przyczyna uszkodzeń było zle opakowanie to już masz podstawe do obniżenia wartosci  zwrotu gdzyz to kupuący pakował przesyłke i był za to odpowiedzialny.

Z drugiej strony musisz skalkulowac ile byla warta szafka, ile jestes w stanie odzyskać (np czy możesz ją sprzedać za 1/2 ceny jako odrapaną) i czy w tej sytuacji warto sie szarpać.

To juz Twoje decyzje

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@gsyART Na spokój.

1. Jak rozumiem korzystała ze zwrotu bez podania przyczyny? A potem zobaczyła że nawaliła i napisała "niezgodny z opisem"? Jaki podwód zwrotu przez Allegro podała? Czy napisała co było niezgodnego z opisem?

2. Masz zdjęcia jak normalnie wysyłacie paczki? Masz jak ona odesłała? NIE musi odsyłać w Twoim opakowaniu, ALE MUSI dobrze zabezpieczyć. Jeśli ty wyslałeś w kartonach a ona odesłała w samym strechu - to nikt mi nie powie że sam strech to bezpieczne pakowanie mebli. Możesz jej pomniejszyć zwrot pieniędzy o utratę wartości towaru - dobrze to skalkuluj ( nie bierz cen z sufitu). I tyle.

3. Z tego co widać to nega i tak już nie unikniesz...

Edit : I tak jak pisze @_Likos_  wystąp do przewoźnika z reklamacją. Ten pewnie odpisze że towar był źle zabezpieczony. I masz podkładke.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów