anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dzień dobry . Utrata przesyłki kurierskiej pomimo że widnieje jako dostarczona .

WIECZOREKPL
#11 Animator#

Witam . Przesyłka kurierska  widnieje jako dostarczona ale klient twierdzi że nie odebrał ... Nadawca składa reklamację ... ale czy musi od razu zwrócić wartość przesyłki lub wysłać jeszcze raz to samo czy powinien zaczekać do wyniku reklamacji - przesyłka widnieje - dostarczona - klient twierdzi że jej nie ma . Proszę o podpowiedzi co w taki przypadku ma zrobić sprzedawca .

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

ReSolid
#9 Pomysłodawca#

Powstaje patowa sytuacja, klient nie dostał towaru ale nie ma jak tego udowodnić, kurier powie, że przecież doręczone , a że przez Covid nie biorą nawet podpisów to też nie udowodnisz, Ty nie udowodnisz, że paczka doręczona więc chyba nie czeka Cię nic innego jak próba reklamacji w firmie kurierskiej (raczej bezskutecznie) i zwrot kasy lub Allegro samo zwróci za Ciebie i jeszcze negata dostaniesz.

oznacz moderatorów

WIECZOREKPL
#11 Animator#

A czy ja jako nadawca mam obowiązek od razu zwrócić np. całą kwotę pieniężną czy mogę czekać na wynik reklamacji ?

oznacz moderatorów

ReSolid
#9 Pomysłodawca#

Na zwrot masz 14 dni więc nie musisz od razu. Raczej tyle się nie czeka. Każda nasza reklamacja przechodziła w 2-3dni.

oznacz moderatorów

WIECZOREKPL
#11 Animator#

Czyli sprzedawca musi oddać kupującemu pomimo że paczka widnieje jako dostarczona nie czekając na wynik reklamacji ( np. w przypadku DPD 30 dni ) ?

oznacz moderatorów

ReSolid
#9 Pomysłodawca#

No właśnie dlatego jest to patowa sytuacja. Paczka dostarczona wg kuriera, klient uważa, że tak nie było. Teoretycznie nie musisz zwracać jednak jeśli rzeczywiście klient nie otrzymał tej paczki pewnie da Ci negatywa. Oszacuj co bardziej się opłaca. Swoją drogą kilka razy już tak miałem i zawsze paczka się znalazła u sąsiada lub ktoś z domowników, współpracowników odebrał i nie powiedział.

oznacz moderatorów

kaliszaneczka-x
#15 Entuzjasta#

To jest to o czym wczoraj pisałam. DPD zostawia paczkę pod drzwiami i wysyła maila o dostarczeniu. Nie tylko nie używają telefonu ale nawet nie wiedzą jak wygląda dzwonek do drzwi. Większość przesyłek kurierskich ostatnio mi w  ten sposób przychodzi. 

oznacz moderatorów