anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak "zamknąć płatność", dlaczego kupujący nie mógł zaznaczyć płatności przy odbiorze?

Janhalb
#8 Zapaleniec#

Sprzedawałem aparat fotograficzny. Chętny kupiec napisał do mnie (przez wiadomości Allegro), umówił się ze mną na obejrzenie i przetestowanie. Przyjechał, obejrzał, zdecydował się i kupił - wszedł na swoje konto na Allegro, kliknął "kup teraz".

I tu pojawił się problem: w opcjach płatności nie było wersji "płatność przy odbiorze" (choć taką w aukcji dopuściłem). Kupujący próbował na różne sposoby, ostatecznie płatność została anulowana (bo miał do wyboru przelew, BLIK, kartę - a był fizycznie u nie i zapłacił mi gotówką.

Teraz moja oferta widnieje jako już sprzedana (i słusznie), ale płatność - jako "anulowana". Ani ja, ani kupujący nie mamy pojęcia, co z tym fantem zrobić. Chciałem jakoś powiadomić o tym Allegro, ale… nie ma jak, bo NIGDZIE na Allegro nie ma jakiejkolwiek możliwości kontaktu z administratorami, portalem, firmą…

Czyli: przedmiot sprzedany, kupujący zadowolony, sprzedający otrzymał pieniądze (w gotówce) - tylko jak to teraz "domknąć", żeby na Allegro było widać, że wszystko jest OK i żeby możliwe było wystawienie sobie komentarzy?

JAK TO MOŻLIWE, że na wielkim portalu handlowym nie ma możliwości skontaktowania się z administracja?

14 ODPOWIEDZI 14

Odp.: Jak "zamknąć płatność", dlaczego kupujący nie mógł zaznaczyć płatności przy odbiorze

xyz96
#21 Demiurg#

@Janhalb Aby kupujący mógł wybrać odbiór osobisty i zapłatę przy odbiorze, powinieneś w aukcji podać adres punku odbioru - adres ustawiasz tu; https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/punkty-odbioru

Teraz już nic z tą aukcją nie zrobisz, pozostanie nieopłacona w systemie, ale w niczym Ci to nie przeszkadza. Kupujący mimo to może Ci wystawić komentarz, Ty jemu nie możesz. Na Allegro żaden sprzedawca nie może wystawić komentarza kupującemu.

Kontakt z Allegro istnieje, ale jest skrzętnie ukryty; https://allegro.pl/pomoc/kontakt

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Jak "zamknąć płatność", dlaczego kupujący nie mógł zaznaczyć płatności przy odbiorze

pulkownik66
#19 Nestor#

@xyz96  Czy aby na pewno w tym opisanym przypadku, kupujący może wystawić komentarz?🤔

 

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Jak "zamknąć płatność", dlaczego kupujący nie mógł zaznaczyć płatności przy odbiorze

pulkownik66
#19 Nestor#

@xyz96  Ponawiam pytanie.

@xyz96  Czy aby na pewno w tym opisanym przypadku, kupujący może wystawić komentarz?

Nie wiesz tego? Czy może nie umiesz przyznać się do błędu?

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Jak "zamknąć płatność", dlaczego kupujący nie mógł zaznaczyć płatności przy odbiorze

Janhalb
#8 Zapaleniec#

Dzięki za informacje. Ten "ukryty" kontakt to jednak trochę niepoważne…

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Jak "zamknąć płatność", dlaczego kupujący nie mógł zaznaczyć płatności przy odbiorze

la_nika
Moderator
Moderator

@Janhalb @xyz96 nie uważam, żeby kontakt do nas był ukryty. Można to zrobić na wiele sposobów. Napisać na Messengerze lub Twitterze albo tutaj w społeczności Gadane, wpisać "pomoc allegro kontakt" w google wówczas jesteśmy przekierowani do strony wskazanej przez xyz96 i możemy wybrać najwygodniejszą metodę kontaktu. 
Nie ukrywamy tego, bo chcemy doradzać i pomagać sprzedającym i kupującym na Allegro 🙂 A wracając do tematu komentarza to Kupujący powinien mieć możliwość wystawienia go, ponieważ to nie zamówienie zostało anulowane, a płatność. 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Jak "zamknąć płatność", dlaczego kupujący nie mógł zaznaczyć płatności przy odbiorze

Janhalb
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za wyjaśnienia.

Co do kontaktu - ośmielę się nie zgodzić. Nie każdy używa Messengera, nie każdy korzysta z Twittera. Jeśli korzystam z konkretnego portalu - Allegro - to za pośrednictwem tego portalu powinienem mieć możliwość kontaktu z jego administracją / centrum obsługi klienta etc.

Wczoraj dość długo szukałem możliwości kontaktu - nie udało mi się jej znaleźć, dopiero konkretny link podany przez jednego z użytkowników powyżej pozwolił mi trafić do miejsca, gdzie mogłem zgłosić konkretny problem. Uważam, że powinno to być rozwiązane prościej.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Jak "zamknąć płatność", dlaczego kupujący nie mógł zaznaczyć płatności przy odbiorze

xyz96
#21 Demiurg#

@la_nika A ja uważam, że jest ukryty. Dowody masz niemal codziennie, gdy użytkownicy piszą tu o braku możliwości kontaktu. Był taki czas, bardzo krótko, gdy na stronie głównej Allegro był podany bezpośredni link - nazywał się "Kontakt". Wtedy nie był ukryty.

Obecnie nie jest ukryty link do Allegro Gadane - na stronie głównej widzimy "Spytaj Społeczność".

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Jak "zamknąć płatność", dlaczego kupujący nie mógł zaznaczyć płatności przy odbiorze

la_nika
Moderator
Moderator

@Janhalb @xyz96 dziękuję za Wasze uwagi, przekażę je dalej i gdybym otrzymała odpowiedź, wrócę z nią tutaj. 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Jak "zamknąć płatność", dlaczego kupujący nie mógł zaznaczyć płatności przy odbiorze

DECO-MASTER
#12 Orędownik#

To tak jakby sprzedawcy mieli sobie poszukać  na Twitterze, dokąd wysłać przesyłkę.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Jak "zamknąć płatność", dlaczego kupujący nie mógł zaznaczyć płatności przy odbiorze

DECO-MASTER
#12 Orędownik#

"A wracając do tematu komentarza to Kupujący powinien mieć możliwość wystawienia go, ponieważ to nie zamówienie zostało anulowane, a płatność"

To powinien, czy ma?

Bo się już tu iskry sypią.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Jak "zamknąć płatność", dlaczego kupujący nie mógł zaznaczyć płatności przy odbiorze

la_nika
Moderator
Moderator

@DECO-MASTER @pulkownik66 komentarza nie można wystawić jeżeli zamówienie zostało anulowane. Jeżeli płatność była anulowana to można wystawić komentarz. 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Jak "zamknąć płatność", dlaczego kupujący nie mógł zaznaczyć płatności przy odbiorze

pulkownik66
#19 Nestor#

@la_nika  Ależ ja dobrze o tym wiem, dla tego zadałem to pytanie xyz , bo ona twierdzi w swoim wpisie inaczej.

Autor postu @Janhalb  wyraźnie napisał że kupujący nie może wystawić komentarza, więc musiało być anulowanie zamówienia.

Oczywiście to tylko przypadek, że udało mi się trafnie zrozumieć post autora😂

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Jak "zamknąć płatność", dlaczego kupujący nie mógł zaznaczyć płatności przy odbiorze

xyz96
#21 Demiurg#

@pulkownik66 To teraz sobie wejdź w konto autora wątku i przeczytaj komentarz. To konto zwykłe, a anulować transakcję można tylko po zakupie od firmy. Poza tym autor pisał o anulowaniu płatności, nie całej transakcji. Na drugi raz mnie nie podpuszczaj i nie pisz bzdur. Nic ci się nie udało.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Jak "zamknąć płatność", dlaczego kupujący nie mógł zaznaczyć płatności przy odbiorze

Janhalb
#8 Zapaleniec#

Panowie, nie kłóćcie się, mea culpa, napisałem nieprecyzyjnie 🙂

Chodziło mi głównie o tę "zawieszoną" anulowaną płatność - bałem się, że z tego powodu cała transakcja zostanie uznana za niebyłą etc. Okazuje się, że tak nie jest, transakcja jest zamknięta, komentarz można wystawić, wszystko gra i burczy 🙂

Odpowiedz
Ładowanie...