anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient nie odebrał paczki pobraniowej

AutoCzesciWschod
#9 Pomysłodawca#

Witam

 

Klient zamówił przedmiot przez Allegro i wybrał wysyłkę pobraniową DHL 19zł dodam że my płacimy 19.38 brutto

Przed wysyłką zadzwoniłem do klienta i zapytałem czy napewno wysyłamy i czy jest pewny że akurat chodzi o tą część ( tylko dlatego ponieważ są dwie części które wyglądają prawie identycznie i ludzie się mylą )

 

Klient swierdził że oczywiście ze wysyłamy

Paczka wysłana 

Nagle paczka wraca ADRESAT NIEZNANY ! Dzwoniłem do gościa z 10 razy , oczywiście brak jakiegokolwiek kontaktu 

 

Za paczkę zapłaciliśmy 19.38 w jedną stronę , zwrot to następne koszta 19.38 czyli jesteśmy stratni 38.76

 

Co teraz Allegro może zrobić z takim kupującym ? Zapewne NIC bo kupujący jest chroniony

Co ja mogę zrobić ? Również NIC

Może Allegro zacznie dawać bany lub ograniczać takich kupujących a nie tylko zawsze to sprzedający ma mieć po tyłku

 

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

fonex_pl
#10 Popularyzator#

Nie jestem pewien, czy taki żal dotyczy Sprzedawców Zaawansowanych.

 

Niemniej jednak masz trzy opcje:

1. Zacząć liczyć 1 zł netto za magazynowanie paczki - po odpowiednim czasie wysyłasz wezwanie do zapłaty.
2. Olewasz sprawę, bo to i tak są groszowe sprawy - powiedzmy sobie szczerze, zaawansowany sprzedawca nie przejmuje się 40 zł straty. No chyba, że tego typu występki często pojawiają się w skali miesiąca.
3. @msniezek skieruje sprawę do konsultacji - ale na to są marne szanse. Dlaczego? Ano dlatego, że Allegro to serwis PROKONSUMENCKI. Wejdą najgłębiej, jak tylko mogą klientowi, ponieważ wynik finansowy spółki musi się niestety zgadzać - tak niestety musi być. Sprzedawca jest już mniej ważny - w Twoje miejsce wejdzie kilku innych jeżeli zdecydujesz się porzucić sprzedaż na All. Takie są niestety realia.

___________________________________________________________
FONEX - monitoring, alarmy, domofony i wideodomofony
oznacz moderatorów

AutoCzesciWschod
#9 Pomysłodawca#

Nie chodzi o te 40 zł jak piszesz przeżyje , chodzi o brak jakichkolwiek konsekwencji wobec kupujących . Oni o tym wiedzą i czują się bezkarni a to są czyjeś pieniądze 

Ogólnie to ułamek procenta że ktoś nie odbierze paczki pobraniowej ale jakby nie było to jest problem wszystkich sprzedawców nie tylko mój.

 

 

 

oznacz moderatorów

fonex_pl
#10 Popularyzator#

Rozumiem. Będą oczywiście coraz bardziej bezkarni się czuć, niestety.

Dobrze, że nie można płacić przez PayPal, wówczas odsetek Kupujących-oszustów byłby znacznie większy 🙂

___________________________________________________________
FONEX - monitoring, alarmy, domofony i wideodomofony
oznacz moderatorów

AutoCzesciWschod
#9 Pomysłodawca#

Na temap Pay-Pala oraz tej platformy moglibyśmy długo rozmawiac (Eb..) jakieś 6 lat byliśmy tam PowerS.... 

Tam to można robic co się chce chyba że trafi sie na konsultanta który rozumie angielski i w miare włada tym językiem wiec jest szansa na wytłumaczenie zaistniałej sytuacji . Jeżeli zaś konsultant mówi na początku hał kenaj helpju maj frend to pozamiatane 😄 

 

Miłego dnia 😉

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@AutoCzesciWschod Zależy czy Ci się chce :

- Policja , wbrew pozorom to działa, tylko musisz spędzić X czasu na komisariacie + wydruki itp

- Oczywiście zgłoś do Allegro ( raczej nic nie zrobią poza " jeżeli klient zachowa się tak jeszcze 16 razy to wyślemy mu poważne ostrzeżenie" )

- Nie wiem czy możesz zlikwidować pobraniówkę? W erze blika i szybkich przelewów to archaizm generujacy takie kwiatki

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

AutoCzesciWschod
#9 Pomysłodawca#

@pinsplash 

- Policja odpada szkoda czasu

- Do Allegro zgłoszę napewno ale sam sądze wiesz to i tak nic nie da

- Niestety nie mogę zbyt dużo straciłbym klientów 

 

To jednorazowa sytuacja , bardziej zależy mi na przybliżeniu problemu z takimi kupującymi niż na odzyskaniu tych 40 zł 

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

Na Allegro nie liczyłbym w takim przypadku. Co prawda w dawnych, dobrych czasach kupujący, który (chyba) trzy razy kupił, a nie zapłacił (a sprzedawcy wystąpili o zwrot prowizji) dostawał bloka, ale to zapewne już nie działa, a przynajmniej ja nie mam info w temacie.

Nikt za Ciebie nie pociągnie takiego kupującego do odpowiedzialności. Jeśli jesteś wystarczająco wkurzony, możesz to zrobić - ale nie, jak wyżej pisali, z pomocą Policji, a po prostu występując do e-sądu. To instytucja, która, cyt. " zajmuje się odzyskiwaniem długu, który nie wymaga przeprowadzania postępowania dowodowego- mowa tu o długach powstałych na podstawie np. umowy zawartej na piśmie czy faktury, o ile nie ma wątpliwości co do ich wysokości;" Procedura skomplikowana nie jest, wymaga w sumie odrobiny pisaniny i jest całkiem dobrą metodą, by "kupujący" poniósł jednak jakieś konsekwencje. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

strefa_koszulek
#8 Zapaleniec#

Kłopot w tym, że w pierwszej kolejności trzeba by ustalić adres kupującego, jeżeli dokonał zakupu z nierejestrowanego konta na tzw "Kubusia Puchatka" co potwierdza zwrot paczki i jej adnotacja to ciężka sprawa. Ja nie wysyłamy nie rejestrowanym za pobraniem. 

oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#12 Orędownik#

No cóż, kiedyś czytałam, że możnaby wystąpić z pozwem do e-Sądu i żądać zapłaty za nieodebrane wysłanie i zwrot paczki.

Ale nie przerabiałam tego. 

Zobacz tu: 

https://sadinternetowy.pl/?gclid=EAIaIQobChMI4rrYvduD5wIVRuJ3Ch0qZAlLEAAYASAAEgLDEPD_BwE

oznacz moderatorów

BFashion
#8 Zapaleniec#

Można:

 - zrezygnować z wysyłania za pobraniem

- podwyższyć cenę wysyłki za pobraniem o kilka złotych i wtedy:

 a) zniechęci to niektórych kupujących do kupowania za pobraniem
a jeżeli Klientowi zależy na zakupie to zapłaci z góry.

b) powstała nadwyżka zwróci Ci koszty żartownisiów 

oznacz moderatorów

strefa_koszulek
#8 Zapaleniec#

Witam, czy zakup był z rejestrowanego konta oraz czy adres dostawy pokrywał się z z danymi kupującego?

oznacz moderatorów

AutoCzesciWschod
#9 Pomysłodawca#

Zgadza się 

oznacz moderatorów

strefa_koszulek
#8 Zapaleniec#

W tej sytuacji zgłoś w pierwszej kolejności do allegro nieprawdziwe lub nieaktualne dane i poproś o odpowiedź w tej sprawie.

oznacz moderatorów

AutoCzesciWschod
#9 Pomysłodawca#

Rozmawiałem z nimi i kazali zgłosić 

powiedzieli ze napiszą e-mail do kupującego aby uregulował rachunek aczkolwiek nie są windykacja 

 

bede informował jak to się skończy 

Mnie nie chodzi o te pieniądze tylko o to ze dzwoniłem aby potwierdzić wysyłkę ( mieliśmy urlop ) potem jak nie odebrał dzwoniłem z 10 razy i nie odbierał to mnie rozwaliło 

nie odebrałeś miej jaja i się wytłumacz i tyle 

oznacz moderatorów

rskoskiewicz
#8 Zapaleniec#

i jak się skończyło? 😁

oznacz moderatorów

cloudcloud
Były Moderator
Były Moderator

@rskoskiewicz ....pół roku później 😜

   Klaudia
   Były Moderator
oznacz moderatorów