anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

klient pobranie zwrot kosztów dostawy

Auto_Partner_SA
#10 Popularyzator#

Cześć!

Czy walczycie i jak walczycie z pobraniami, które do Was wracają?

Na początku machnęliśmy na takie sytuacje ręką, bo wiadomo jak jest - za chwilę pojawi się negatyw bądź też dyskusja... Jednak z czasem stało się to plagą, że Klienci albo odmawiają przyjęcia paczki albo po dwóch próbach doręczenia ona po prostu wraca. 

Na czacie Konsultanci zalecili by im zgłaszać takie sytuacje - oni wyślą do Klienta powiadomienie, że możemy się domagać zwrotu kosztów. Z Naszej strony również szedl mail do Klienta o kosztach i na jakie konto ma je uregulować. Po jakimś czasie wkracza Nasza firmowa windykacja - niestety nie udało się póki co odzyskać żadnego pobrania.

Wczoraj mieliśmy również sytuację, że Klient Nas powiadomił, że nie mamy prawa się domagać zwrotu kosztów i że jego zdaniem jest to po prostu śmieszne. Zażyczył sobie również wystawienia fv na w/w koszt wtedy się zastanowi co z Nami zrobić... Na czacie Nas poinformowano że mamy pisać do Przewoźnika, DPD Nas odbijało od osoby do osoby aż w końcu któraś z nich Nas poinformowała, że dostajemy specyfikację na maila i koniec tematu. Z tym, że nie pokaże Klientowi wycinka ze specyfikacji bądź z zakładki "rozliczenia" w Allegro bo to będzie dla niego mało wiarygodny dowód.

 

Jak się zapatrujecie na to? Odpuszczać takie sytuacje? Jest sens walczyć o swoje? 

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

Client:44052296
#17 Koryfeusz#

@Auto_Partner_SAna podstawie specyfikacji wystawiasz fakturę. Każda paczka powrotna ma nadany numer listu. I na podstawie tego możesz wystawić fakturę za usługę transportową dla klienta.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Najlepszy sposób jest taki - nie udostępniać pobrań.

Jeśli zamawiający nie płacą, pozostaje droga sądowa, ale na nią się raczej nie zdecydujesz, bo nie masz gwarancji wygrania takiej sprawy, a koszty sądowe będą.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Auto_Partner_SA nie oferuję pobrań od blisko roku , wyraźnego spadku obrotów nie zauważyłem , a ile stresu mniej .

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@Auto_Partner_SA Tu akurat za nieodebranie płatnej wysyłki ponosi jej koszty kupujący i masz zgodnie z przepisami prawo ją egzekwować odejmując koszta wysyłki od zwrotu przy odstąpieniu od umowy.

Ja uważam, ze część tych zamówień i zwrotów to czyjeś celowe działania 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Auto_Partner_SA Musisz udostępniać pobraniówki?

A tutaj wklejam z forum:

Oddajemy do sądu WSZYSTKIE nieodebrane pobraniówki, nie interesują nas żadne tłumaczenia. Nieodebrana pobraniówka, wysyłamy przedsądowe wezwanie do zapłaty. Na wezwanie odpowiada może 1 na 20 delikwentów. Żeby się nie pakować w koszt uzyskania PESEL-u z MSWiA co jest płatne 30zł ( i ostatnio bardzo utrudniają uzyskanie danych) spraw nie kierujemy do e-sądu tylko do zwykłego sądu w trybie postępowania uproszczonego (koszt pozwu 30zł)  Można taki pozew złożyć w sądzie cywilnym w swoim mieście.

W pozwie należy zaznaczyć że do dnia złożenia pozwu delikwent nie złożył oświadczenia o odstąpieniu od umowy dzięki czemu wedle własnego uznania możemy żądać nie tylko kosztu zwrotu i różnicy pomiędzy wybranym a najtańszym sposobem wysyłki ale :

1. zapłaty za całą wysyłkę i zwrot

2. zapłaty za całą wysyłkę i zwrot oraz towar a dodatkowo domagać się w pozwie by delikwent przysłał po towar własny transport

Trochę czekamy na wyrok, potem wniosek o klauzulę wykonalności i sprawa do komornika. Tym sposobem "żartowniś" od nieodebranej paczki jest w plecy kilkaset złotych. 

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Ja dodam, że sprzedawca zamieszczający swego czasu na AG tę instrukcję ma wiele negatywnych komentarzy, w odpowiedziach do których obraża i poniża kupujących, a także podaje ich nicki. Ostatnio ten sprzedawca zmienił swój nick na Allegro - sprzedaje to samo z tymi samymi komentarzami pod innym nickiem.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@xyz96 W jaki sposób to pomaga autorowi wątku? A prawda, przecież to dział "dla sprzedających" - tutaj nie udzielasz porad jakich chcesz (dowolnie wachlując przepisami i interpretując je po swojemu), tutaj się wyżywasz i na wszelkie możliwe sposoby studzisz zapały tych znienawidzonych przez ciebie sprzedających w dochodzeniu swoich praw od "kupujących".

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Knowhere Już autor wątku wie, jak mu to pomaga, wiedzą to też inne osoby czytające ten wątek, nie trzeba się się za nich martwić. Niech wszyscy wiedzą, jaki to sprzedawca, który w niemal każdej odpowiedzi do negatywa (a ma ich mnóstwo) zastrasza kupujących sądami i ich poniża na przeróżne sposoby. Wiele z tych odpowiedzi zostało przeze mnie zgłoszonych, dlatego zostały usunięte, a negatywy pozostały. Prawdopodobnie z tego powodu zmienił nick, ale nic mu to nie pomoże.

I nie twój z...... interes, jakich ja udzielam porad, pilnuj siebie, prowokatorze.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@Auto_Partner_SA Do tego co wkleił @pinsplash dodam jeszcze linka do takiego wątku https://forumprawne.org/prawa-konsumenta/716035-konsekwencje-nieodebranej-przesylki-pobraniowej.html po lekturze którego odczuwa się dziwną satysfakcję😈

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

Auto_Partner_SA
#10 Popularyzator#

cytuję Naszego Klienta:

"Sam sprzedaje w sieci i czasem ludzie nie odbierają paczek, tak bywa;), ale żeby straszyć działem windykacji, bo wroci do was paczka... heheh. Proszę przesłać wykaz na fakturze z moim numerem przesyłki oraz przesyłki zwrotnej z widoczną kwotą jaką wasza "firma" zapłaciła za tą przesyłkę i zwrot i wtedy zastanowię się co z wami zrobić.
skierowana do działu windykacji XD to dobre :D"

mail do Klienta został wysłany informacyjnie, w żadnym wypadku nie odgrażaliśmy się, bo nie jesteśmy małą firmą i działamy przemyślanie. Ujęliśmy to profesjonalnie, Klient niby też sprzedaje w sieci jednak wypowiedzi typu "XD" raczej na poziomie gimnazjum, nie dorosłego człowieka.

 

Ale przyznajcie, że takie śmieszki od Klienta potrafią zagotować krew w żyłach. I jeszcze ten tekst "wtedy zastanowię się co z wami zrobić". No nie ukrywajmy, że "troche" bezczelnie to ujął.

Jeżeli chodzi o fakt, czy musimy udostępniać pobraniówki - o tym decyduje ktoś wyżej, My po prostu staramy się jak najlepiej wykonać swoją pracę 😉 

Klientowi został wysłany plik z billingu DPD z jego zamówieniem oraz screen z rozliczeń z Allegro, gdzie są widoczne te koszty. Czekamy na jego ruch.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Auto_Partner_SA Dobrze wszyscy rozsądni radzą, jak się da należy zrezygnować z tej formy dostawy.

x.y.z "ja się nie mylę nigdy, zapamiętaj " 😄 i to nie jest prawda
oznacz moderatorów

Client:44052296
#17 Koryfeusz#

@Auto_Partner_SA  może coś z tego artykułu Wam pomoże, choć w cześć zapanować nad tym nieprawnym procederem nagminnie wykorzystywanym przez kupujących 😁

oznacz moderatorów