anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient twierdzi że nie otrzymał przesyłki

U-niform
#7 Wielbiciel#

Witam. Pisze ten post gdyż pierwszy raz mam do czynienia z takim cynizmem i wyrachowaniem kupującego. Ten 12 marca tegoż roku dokonał 6 zamówień pod rząd. Były do wojskowe konserwy. Łącznie było ich 31 kupionych po 5 lub 6 sztuk. Wszystkie zamówienia były z usługa SMART wiec zostały spakowane w dwa kartony i wysłane do klienta. Ten 4 dni temu zakłada dyskusje i wykorzystuje ten instrument by wymusić na mnie zwrot za rzekomy brak towaru. Włącza w dyskusję pracownika allegro który każe mi podać n-ry przesyłek. Oczywiście wkskazuje na dwie przesyłki w których de facto jest cały towar ale boje się iż to pracownik allegro będzie arbitrem w sprawie której trzeba się bardziej przyjrzeć.  Jak wiemy nikt po 3 miesiącach nie zgłasza braku towaru. Uznaję te dyskusje za próbę wyłudzenia i zamierzam złożyć zawiadomienie. Przekazałem już informację naszemu adwokatowi i ruszymy z tematem jednak zanim sprawa się wyjaśni boję się iż allergo będzie żądało od mnie zwrotu pieniędzy za zamówienia które nie posiadają nr listów przewozowych a jest ich 4 z 6 zrealizowanych zamówień pod groźbą blokady konta. Jak wspomniałem w dwóch przesyłkach towar w całości trafił do klienta. W usłudze np GLS z którym pracujemy poprosiłbym o zdjęcie przesyłek oraz wagą paczek które otrzymałbym w ciągu 24 h i wszystko byłoby jasne ale nie z inpost i usługą allegro paczkomaty. Dlatego sprawa wg mnie winna trafić na salę sądową a pracownik nie powinien rozstrzygać o winie. Czy można uzyskać tu możliwią pomoc w rozwiązaniu tegoż problemu który dotknął mnie prierwszy raz w historii sprzedaży tj od 13 lat ? Nadmieniam iż od lat posiadam 3 konta sprzedażowe, każde z super sprzedawcą i bardzo wysokim wskaźnikiem jakości obsługi a mam wrażenie że zostanę złodziejem za to że 6 drobnych zamówień spakowałem do dwóch większych katonów. 

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

pinsplash
#21 Demiurg#

@U-niform Niestety może być różnie. Oczywiście logicznie patrząc , nikt nie czeka ze zgłoszeniem braku towaru 3 mies. Ale...ma prawo do otwarcia dyskusji. A Ty nie masz argumentów. 😐 Trzeba było wysłać 5 paczek, lub poinformować kupującego emailem o tym sposobie wysyłki, lub zrobić zdjęcie z wagą. Teraz niestety może być problem. Jedyna nadzieja to Inpost - nie wiem czy oni sprawdzają wagę ( ale wg mnie powinni)

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@U-niform nauczka na przyszłość, jest tu coraz więcej cwaniaków kupujących, masz 10 zamówień pakuj je oddzielnie masz podkładkę + wszystko na maila, ja jak łączę paczki to piszę maila czy wyrażają zgodę i jestem czysty 🙂 

Ciężki temat nie daj się zastraszyć, i daj znać co wyszło, trzymam kciuki 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

PawHaft
#12 Orędownik#

Chciałeś być dobry dla kupującego i okazało się ze to kupujący "cwaniaczek"

Szkoda że nie wprowadziłeś do tych pozostałych paczek numeru przewozowego... była by podkładka

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@kostas11 masz 100% racji. Ja też tak robię. Nawet wczoraj miałem przypadek, że 1 klient kupił 2 żarówki. 1 z opcją SMART, a druga bez. Rozbił na 2 zamówienia, opłacając za jedno z nich wysyłkę. Nawet się nie bawiłem w jakieś sumowanie, wysyłanie w 1 paczce, zwrot kosztu wysyłki. Rozbił tak sobie, więc otrzyma 2 niezależne przesyłki. Przynajmniej właśnie w razie czego, jest dowód, że zostało to wysłane. Zresztą kiedyś coś kojarzę, że chciałem być dobry i oddać koszt za niepotrzebną wysyłkę i wysłać w 1, to jeszcze dostałem opiernicz, że przecież ktoś tak chciał sobie rozbić, to rozbił, a mi nic do tego. Więc ok. Teraz lecę tak jak klienci sobie kupują. Przestałem być "dobrym wujkiem".

oznacz moderatorów

PawHaft
#12 Orędownik#

Od kiedy allegro pobiera prowizję od kosztów wysyłki to nie łączę zamówień tylko wysyłam tak jak kupujący zakupili - nie potrafią po przez koszyk, lub sobie o czymś przypomnieli po czasie - no to trudno.

jeżeli natomiast łączę zamówienia i wysyłam wszystko w jednej przesyłce, to do tej "nienadanej" dopisuje numer listu przewozowego

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@U-niform  Wysyłasz paczki przez Menedżera Paczek? Tam w historii będziesz mieć numery listów pod konkretny email

oznacz moderatorów

artur8225-a1
#12 Orędownik#

Do 6 paczek musisz mieć 6 listów przewozowych i nie ma na to rady . Klient zamówił 6 paczek nie 2 Miałem podobną sytuację , wysłałem 2 zamówienia w 1 paczce Paczka niestety zginęła i odszkodowanie dostałem za 1 zamówienie Chciałeś zaoszczędzić na opakowaniu to teraz pewnie będziesz bulił bo allegro zawsze stanie po stronie kupującego 

oznacz moderatorów

U-niform
#7 Wielbiciel#

na niczym nie chciałem zaoszczędzić. Po stronie powinien opowiadać się jedynie Sąd zwłaszcza po ponad 3 miesiącach od odbioru

oznacz moderatorów

artur8225-a1
#12 Orędownik#

Żaden prawnik czy sąd tu nie pomoże nie masz żadnego dowodu na to że wysłałeś towar Klient natomiast ma czarno na białym że wysłałeś tylko 2 z 6 paczek 

Chyba że masz monitoring na magazynie , to prześlij do allegro zapis z chwili kiedy pakowałeś paczki 

oznacz moderatorów

PawHaft
#12 Orędownik#

fakt - w oczach allegro jesteś "przegrany"  i jak nakażą Ci zapłacić kupującemu to to zrób, ale jeżeli masz prawnika to niech pisze list do kupującego i go uświadomi że sprawa trafi do sądu, a tam raczej się nie powinno składać fałszywych zeznań...

 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Tak  , są ludzie i klamki . Klient upieral się przy swoim pomimo przeslanego filmu z monitoringu . Widać wszystko , ale .... dla świętego spokoju zwróciłem 4 zł , a klient wylądowal na czarnej liście

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@U-niform  Moim zdaniem kupujący powinien zgłosić brak towaru natychmiast, a nie po trzech miesiącach. Liczył zapewne, że w archiwum przewoźnika nie będzie już widoczna waga paczek i wtedy może każdy kit wciskać. Trudno jednak będzie Ci to udowodnić, nawet w sądzie. Ciekawa jestem czy to pierwszy przypadek wyłudzenia przez tego kupującego, czy ma więcej podobnych historii na koncie. Poproś Allegro, by mu się przyjrzało.

Ula

Ula
oznacz moderatorów