anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klientka nie odebrala przesyłki kuriera 2x

OptykSuda
#8 Zapaleniec#

Zapłaciłem za przesyłkę za pobraniem. Klientka nie odebrała przesyłki . Musiałem zapłacić kurierowi za zwrot dodatkowo allegro za prowizję. Jak to odzyskać? Gdzie można wystawić opinię klientce za zabawę w kotka i myszkę gdyż zażyczyła sobie wysyłkę pod koniec tygodnia i tak uczyniliśmy. Kto pokrywa koszty przesyłek czy allegro chroni sprzedających w jakiś sposób przed nieodpowiedzialnymi klientami?

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

Kaliope_Brzeg
#18 Luminarz#

@OptykSuda  

Skasuj pobrania i problem sam się rozwiąże 😊

_____________
Kama
oznacz moderatorów

AGLOPRIMA2
#10 Popularyzator#

Wystąp o zwrot prowizji, Allegro zwykle ogarnia, że przesyłka wróciła (jeśli był wpisany w systemie numer nadania). Jak wniosek odrzucą, odwołaj się (w wiadomości o odrzuceniu jest link do odwołania, za drugim razem 99% działa i kasa wraca.

Niestety na takich [edycja] kupujących bata nie ma i nikt nas jako sprzedawców nie ochroni, no bo przecież nie Allegro

oznacz moderatorów

OptykSuda
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za odp. Zawsze ufamy kupującym, jesteśmy początkującymi w allegro, dlatego obawiam się z czasem zaufanie nasze znacznie zmaleje ale na razie to boli gdyż prowizje mamy niewysokie. Z pozdrowieniami JS

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@AGLOPRIMA2 "Niestety na takich [edycja] kupujących bata nie ma" - ależ oczywiście, że jest https://forumprawne.org/prawa-konsumenta/716035-konsekwencje-nieodebranej-przesylki-pobraniowej.html 😏

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@AGLOPRIMA2 Robisz to przez e-sąd składając pozew w trybie uproszczonym. Gdzieś na forum była nawet dokładna instrukcja krok po kroku.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@OptykSuda Nie udostępniaj pobrań, nie będzie takich problemów. Jeśli klientka odstąpiła lub odstąpi od umowy, powinna pokryć tylko koszt powrotu paczki. Jeśli nie odstąpiła, powinna pokryć koszty w obie strony. Jeżeli nie zapłaci dobrowolnie, pozostaje Ci tylko sąd. Na Allegro nie wystawisz opinii klientowi. O zwrot prowizji zwróć się tak; https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/oplaty-i-cenniki/jak-odzyskac-prowizje-od-sprzedazy-rabat... Jeżeli go nie otrzymasz, odwołaj się tu; https://allegro.pl/pomoc/odwolanie-od-decyzji-o-rabacie-transakcyjnym

Na Allegro Lokalnie o zwrot prowizji możesz poprosić tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=1b69d4ac-dd8e-4631-b724-47d66829753d&subjectId=71d604cc-a... Załącz dowód na powrót nieodebranej paczki.

oznacz moderatorów

OptykSuda
#8 Zapaleniec#

dziękuję bardzo cenna uwaga.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

OptykSuda jedyne co możesz zrobić to sąd . Zalecam sposób zaproponowany przez Kaliope_Brzeg

Osobiście z pobrań zrezygnowałem ponad rok temu , miałem czarne myśli , ale  NA PRAWDĘ NIC SIĘ NIE STAŁO ,  a jaki spokój ducha . 

oznacz moderatorów

mr_oma
Moderator
Moderator

@OptykSuda, zgodnie z art. 535 KC, umowa sprzedaży oznacza, że sprzedawca zobowiązuje się przenieść prawo własności na kupującego, a kupujący zobowiązany jest do zapłaty i odbioru towaru. Jeśli kupujący nie odbierze przesyłki pobraniowej, masz prawo domagać się naprawienia szkody (koszty związane z nieodebraną przesyłką) z tytułu art. 471 KC. 

   Maja
   Moderator


   _____________
   Jeśli zdanie kogoś innego trafia w Twój punkt widzenia,
   nie czekaj i przyznaj tej osobie W punkt!
oznacz moderatorów

OptykSuda
#8 Zapaleniec#

Dziękuje bardzo 

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

Łoj! Chyba w to nie wierzysz. 😊

oznacz moderatorów

ZapfCreation
#10 Popularyzator#

@OptykSuda Miałam taką sytuacje kilkakrotnie. Po otrzymaniu rozliczenia z firmy kurierskiej gdy dokładnie znałam koszt przesyłki w obie strony ( czasami dochodzi magazynowanie ) pisałam do klienta maila z prośbą o wpłatę na konto. Dotychczas wszyscy wpłacili. 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

ZapfCreation no , aktualnie mam sytuację z klientką , która podała niepełny adres do wysyłki . Przesyłka listowa o statusie ,, decyzja o zwrocie ,, , nie chce dopłacić tylko żąda ponownego nadania twierdząc ,że listonosz powinien zadzwonić . Zasugerowałem odstąpienie od umowy i pełny zwrot środków pomimo kosztu powrotu przesyłki . Jak na razie tylko mailujemy przez Centrum Wiadomości , ale nie da się chyba dogadać .Wróci przesyłka oddam kasę i walnę na CL . Na razie przesyłka leży w docelowym UP i czeka na zwrotkę , ale nie ruszy pupy bo zapłąciła za doręczenie do domu .

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

mdrogeria Listonosz nie dzwonnik. Na Twoim przykładzie upada teoria o złośliwości rzeczy martwych 😕

oznacz moderatorów

ed888
#2 Obserwator#

tak jak napisał/a Kaliope_Brzeg usuń pobraniówki ze sposobu możliwości opłaty.
tutaj działa zasada Pareto - 80% problemów rodzą pobraniówki, których jest 10-20%.
Ludzie po prostu olewają odbiór jak zapomną albo coś im się pozmienia w planie dnia. Robią tak, bo wiedzą, że skoro jeszcze nie zapłacili to i tak nie poniosą żadnej straty. Najlepsi" tacy olewacze zamawiają jeszcze raz od Ciebie i czasami znowu nie odbiorą...
Dopiero jak człowiek zapłaci to ma wyższe ciśnienie na odebranie paczki, bo wie, że to pójdziew jego koszt.
U nas w miarę wzrostu sprzedaży pobraniówki stały się koszmarem nieodebranych paczek. Ponad 60% pobraniówek potrafiło wracać nieodebranych.
Usunęliśmy płatność za pobraniem i temat się skończył momentalnie.
Teraz nieodebrane paczki stanowią minimalny odsetek i to głównie z uzasadnionych przyczyn losowych a klienci sami się kontaktują w tej sprawie i uzgadniają jak i kiedy załatwić ponowne dosłanie, oczywiście za ponowną opłatę za przesyłkę.

oznacz moderatorów