anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kto ponosi koszt zwrotu przesyłki

Idź do rozwiązania
gsyART
#10 Popularyzator#

Witam, 

sprzedałem szafkę jednak Pani która nią zakupiła mierząc każdy bok okazało się, że jeden z nich jest o 1cm krótszy niż podałem w ogłoszenia, Pani założyła dyskusję i chce abym zwrócił koszt zakupu, dostawy + koszt odesłania paczki,

zaproponowałem zwrot kosztu zakupu + koszt dostawy jednak odesłanie na własny koszt, nie zgodziła się,

kto ponosi koszt odesłania w takim przypadki(gdy parametr aukcji się nie zgadza)?

Kupującą kupiła poprzez paczkomat(bez smart) czy czasami bez smarta nie ma darmowego zwrotu?

oznacz moderatorów
22 ODPOWIEDZI 22
kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Jest to reklamacja a w takim przypadku niestety ty sprzedawca ponosisz konsekwencje wprowadzenia w błąd klienta.

oznacz moderatorów
gsyART
#10 Popularyzator#

a jak o jest z inpostem bez smart, ile kosztuje zwrot takiej paczki?

oznacz moderatorów
kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Coś koło 13 zł chyba.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@gsyART Po uznanej reklamacji koszty odsyłki ponosi sprzedający, czyli całości poniesionych przez kupującego, zakupu wysyłki odesłania.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@LEW433 Mylisz się. Nie tylko po uznanej reklamacji. Żaden przepis tego nie określa, a istnieje wyrok sądu, z godnie z którym nie można kupującego obciążać kosztem nieuznanej reklamacji.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@gsyART Zgodnie z przepisami wadliwy (niezgodny z opisem) towar odsyła się na koszt sprzedawcy. Nawet gdyby kupujący miał darmowy zwrot, przy reklamacji nie musi z niego korzystać. Darmowe zwroty daje kupującym Allegro w celu odesłania towarów po konsumenckim odstąpieniu od umowy.

oznacz moderatorów
maxr01
#17 Koryfeusz#

@xyz96 - Jeśli towar jest niezgodny z opisem - to kupujący składa reklamację do sprzedającego. I czeka na jej rozpatrzenie i decyzję sprzedawcy. Chyba jest to logiczne?

Allegro InPost Paczkomat - smart! czy zwykły - zwrot jest darmowy. Kupujący nie ponosi żadnych kosztów. Kupujący dokonując zwrotu może określić jego powód. Np. - "przedmiot niezgodny z opisem". To ta absurdalna różnica 1 cm w wymiarach.

Kupujący miał możliwość bezpłatnego zwrotu w ramach zawartej transakcji, jednak skorzystał z płatnej wysyłki . Chyba logicznym jest to, że sprzedawca nie zwróci kupującemu takiego kosztu.

Ja miałem taki jeden przypadek - kupująca miała możliwość darmowego zwrotu, jednak wysłała towar kurierem kurierem za 45 zł. Oczywiście zwróciłem kasę jedynie za zakupiony towar i koszt przesyłki.

@gsyART - jeśli jednak nie była to przesyłka typu Allegro InPost (smart, czy zwykła - gdzie był darmowy zwrot) to Ty ponosisz koszt zwrotu. Na obecną chwilę - tylko Oficjalny Sklep Allegro ma do wyboru opcje: zwrot lub reklamacja. Wszyscy inni sprzedawcy mają tylko do wyboru jedynie opcję "zwrot" - dlaczego?

Składając reklamację - kupujący składa ją w sposób określony przez sprzedającego i przez obowiązujące prawo. Dyskusja na All nie ma z tym nic wspólnego. Zgodnie z założeniem serwisu Allegro - służy ona do rozwiązywania problemów transakcyjnych. Czy w regulaminie Allegro jest zapis, że przez "dyskusję" można zgłaszać reklamacje lub odstąpienie od umowy? Czy poprzez zwrot przez Allegro można odstąpić od zawartej umowy? - nie, nie można odstąpić. Można zwrócić zakupiony towar, lecz nigdzie w takim formularzu nie ma informacji, że kupujący odstępuje od umowy.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@maxr01 
Na obecną chwilę - tylko Oficjalny Sklep Allegro ma do wyboru opcje: zwrot lub reklamacja. Wszyscy inni sprzedawcy mają tylko do wyboru jedynie opcję "zwrot" - dlaczego?

Wybór ma Kupujący (a nie sprzedawcy). "Zwrot" to tylko  techniczna czynność wysłania przesyłki od Kupującego do Sprzedawcy.
Obecnie Kupujący zamierzający wysłać przesyłkę do Sprzedawcy już wybiera pomiędzy "odstąpieniem", a "reklamacją". (BTW: nowy formularz to przykład jak usiłując naprawić jedne błędy - popełniono kolejne). 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@A3dam Zwróć uwagę, że w tym nowym formularzu, w części dotyczącej odstąpienia od umowy, masz powód - towar niezgodny z opisem. Legła więc w gruzach Twoja teoria, że tylko "zwracam bez przyczyny" jest odstąpieniem od umowy. Można jednak podać powód, a będzie to nadal odstąpienie od umowy, zgodnie z moim wcześniejszym stanowiskiem w tej sprawie.

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@markam43 
To Ty zauważ, że: ZWROT <> ODSTĄPIENIE.
Nie pisałem, że "zwracam bez przyczyny" jest odstąpieniem. W poprzednim formularzu użyto terminu "rezygnuję" (obowiązek zwrotu jest konsekwencją rezygnacji). Nadal również uważam, że składając oświadczenie o odstąpieniu z Art 27 można podać powód odstąpienia (nie mylić z powodem zwrotu).

W ankiecie z pytaniem : "Dlaczego zwracasz ?" dostępne opcje wyboru stanowią wybór odpowiedzi na ww. pytanie, a nie wskazanie powodu odstąpienia.
Powód zwrotu w przypadku złożenia skutecznego odstąpienia od umowy z Art. 27 jest tylko jeden: bo zgodnie z prawem taki mam obowiązek jako Kupujący.

Jedna opcja w tej ankiecie pozwala na odstąpienie z Art. 27 "odstąpienie bez podania przyczyny" i wskazanie jako powodu zwrotu: obowiązku Kupującego wynikającego z tego oświadczenia.
Nie znam treści informacji przekazywanej przez Allegro Sprzedającemu po dokonaniu wyboru (dla każdej z opcji wyboru) przez Kupującego - tu jest więc dobry moment aby zapytać o to Sprzedających.

Jak już wspominałem - w nowym formularzu zwrotu również zadbano o to aby nadal mógł być powodem Dyskusji.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@A3dam 

Nie pisałem, że "zwracam bez przyczyny" jest odstąpieniem. W poprzednim formularzu użyto terminu "rezygnuję" (obowiązek zwrotu jest konsekwencją rezygnacji).

Teraz będziesz dzielił włos na czworo, wykręcał kota ogonem i gmatwał. Masz czarno na białym, że odstąpić można z podaniem przyczyny i nie jest to żadna reklamacja, co próbowałeś wmawiać. Pisałeś, że w takim przypadku kupujący sam sobie szkodzi, bo nie podaje żądań, a sprzedający może to potraktować jak reklamację i ją odrzucić. Pisałeś bzdury, co było oczywiste dla mnie, a teraz masz potwierdzenie. Sam sobie poszukaj swoje wcześniejsze posty w tym temacie, bo mi się nie chce.

Teraz masz "odstąpienie bez podania przyczyny". Możesz więc znów snuć teorie, że tylko to jest odstąpieniem. Znowu strzelisz kulą w płot.

 

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@markam43 
W ankiecie przedstawionej przez Allegro w formularzu zwrotu wybieramy odpowiedź na pytanie "dlaczego zwracasz", a nie wybieramy powodu odstąpienia od Umowy z Art 27.
Gdyby tak było: np. "zakup przez pomyłkę" byłby powodem odstąpienia (niekoniecznie z Art 27), a nie powodem zwrotu to należałoby zauważyć również, że do uchylenia się od skutków prawnych oświadczenia woli Kupującego składającego się na umowę odpłatną, złożonego pod wpływem błędu ("zakup przez pomyłkę"), niezbędne jest, aby błąd został wywołany przez Sprzedawcę. Istotna jest więc określona postawa adresata oświadczenia woli (Sprzedawcy) w stosunku do błędu osoby oświadczającej (Kupującego). 
Istnieje bogate orzecznictwo w tym temacie.
Na szczęście dla zachowania ładu prawnego: nie ma jednak podstaw aby stawiać znak równości pomiędzy zwrotem, a odstąpieniem.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@A3dam Pogmatwaj to jeszcze bardziej, wymyśl kolejne wybiegi i teraz podziel włos na ośmioro. Nie zmieni to faktu, że wprowadzałeś i wprowadzasz w błąd w tym temacie, a każdy normalnie myślący wie, że w formularzu odstąpienia od umowy jest powód "niezgodny z opisem" i jest to odstąpienie od umowy, czemu zaprzeczałeś i wymyślałeś dziesięć powodów, że nie jest to odstąpienie, tylko reklamacja. Twierdziłeś, że tylko "bez podania przyczyny" jest odstąpieniem. Teraz już wiesz, że jest to odstąpienie, ale nie dasz za wygraną, tylko nadal będziesz wypisywał swoje pseudo prawnicze bzdury.

Twoim zdaniem  były podstawy, aby stawiać znak równości między odstąpieniem a reklamacją, gdy kupujący podał powód odstąpienia 😄 Teraz już wiesz, że się myliłeś i nadal się mylisz. Możesz sobie dalej kombinować, ale niczego to nie zmieni. Twoje wywody coraz bardziej działają na Twoją niekorzyść. Zauważy to każdy, kto się w nie wczyta.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@maxr01 Nie do końca tak jest, jak piszesz. Za bezpieczne zapakowanie przesyłki i jej odesłanie do sprzedawcy odpowiada kupujący, który może uznać, że bardziej bezpieczną formą dostarczenia od paczkomatu będzie na przykład paczka pocztowa. W takiej sytuacji sprzedawca powinien zwrócić koszt odesłana. Żaden przepis nie nakazuje kupującemu odesłać towar najtańszą opcją.

oznacz moderatorów
artur8225-a1
#12 Orędownik#

Zwrot zakupow na allegro jest zawsze darmowy Jak ktoś wybrał paczkomat to raczej ta forma wysyłki mu najbardziej odpowiadała i w taki sam sposób ja zwróci Nie na wielu klientów którzy wyślą inna metoda tylko po to żeby naciągnąć sprzedawcę Tak sam reklamację możesz odrzucić jeśli twoje wymiary okazało się prawidłowe 

oznacz moderatorów
majster_man
#13 Ambasador#

Czy miara używana przez klientkę do weryfikacji wymiarów szafki była legalizowana? Miałem taki przypadek że pomiędzy miarką klienta a moją była różnica 1,5 cm na metrze długości. Być może wymiary szafki są prawidłowe i problem niezgodności wymiarów tkwi w przyżądzie pomiarowym. 

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@gsyART w przypadku metody dostawy, którą wybrała kupująca (Allegro Paczkomaty InPost) zwrot jest darmowy. Przesyłkę może zwrócić we wskazanych przez InPost Punktach Obsługi Klienta InPost lub za pomocą dowolnego paczkomatu. Piszemy o tym tutaj 🙂 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów
Wiktor091
#8 Zapaleniec#

Czy sprzedający ma obowiązek zwrócić mi także koszt przesyłki do mnie, którą opłaciłem podczas zakupu "Allegro Paczkomaty InPost"

Przedmiot był niezgodny z opisem. Sprzedający zwrócił mi pieniądze, tylko za przedmiot bez kosztu przesyłki.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@Wiktor091 jak zakup konsumencki, i było to odstąpienie to sprzedawca musi oddać co wpłaciłeś towar + koszt najtańszej dostawy jaką miał w ofercie 🙂

Jeśli to reklamacja to musi oddać co wpłaciłeś i koszt odesłania o ile był płatny 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów