anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący zakupił w usłudze smart szybę motocyklowa, następnie ją zwrócił korzystając z darmowego zwrotu, szyba przyjechała pozbawiona oznaczeń producenta wraz ze śladami kontaktu/użytkowania.
Klient nie skontaktował się ze sklepem natomiast domaga się zwrotu poprzez Allegro dyskusję.
Co powinien zrobić sklep ? Czy istnieje program ochrony sprzedających ? Prosimy o komentarze.

Highlighted

Odp.: Kupujący odesłał niepełnowartościowy produkt - postępowanie ALLEGRO ?

#11 Animator#

No fakt.... warunki zwrotów nieco nie na czasie...

Natomiast zwrot przedmiotu używanego - jak ocenić spadek wartości?

Bardzo prosto - określasz i odpisujesz klientowi. Jeśli się nie zgadza - wystawiasz na Allegro aukcję z licytacją od 1zł - wtedy to rynek (czyli sami kupujący) określą realną wartość tego przedmiotu.

Highlighted

Odp.: Kupujący odesłał niepełnowartościowy produkt - postępowanie ALLEGRO ?

#8 Zapaleniec#
xyz96
#12 Orędownik#
nawołujesz do oszustw ? zgadzasz się z wyłudzeniami ? czy złodziejstwo poprzez Allegro to już nie złodziejstwo ?
temat banalny, ktoś odesłał inny produkt niż kupił i próbował wyłudzić pieniądze a ty tu takie rzeczy piszesz ?

Allegro nie zabiera głosu i nie pomaga w tego typu oszustwach..
Najwyraźniej nie masz nic wspólnego z handlem,
nie ma miesiąca aby ktoś nie próbował podmienić reflektorów na spalone, albo zwyczajnie czegoś wyjąć z zestawu po zgubił i potrzebuje za darmosze wykorzystując smarta, mówiąc ze czegoś brakowało..
postawa takich jak ty jest haniebna i pozwala sądzić ze przez internet to wolno wszystko bo Allegro pomoże..
 
To nie jest problem sprzedających.. problem pojawia się wyłącznie od kupujących
a tak na marginesie, klient który u nas i pewnie w każdym sklepie przyznał by ze coś zgubił i przeprasza, albo powiedział ze tylko chciał sprawdzić i coś uszkodził, zawsze usłyszy ze nie ma sprawy, ze chętnie przyjmiemy zwrot i sobie poradzimy,
Ale na litość boską nie oszukujcie sprzedających ! nie okradajcie ich !
Highlighted

Odp.: Kupujący odesłał niepełnowartościowy produkt - postępowanie ALLEGRO ?

#21 Demiurg#

@moto-factory I jeszcze to;

2.1. Zwrotom nie podlegają koszty transportu (koszty  transportu od nie zawartej umowy z zasad "darmowej przesyłki" zostaną  potrącone zgodnie z obowiązującym cennikiem z dnia zamówienia).

2.2. Wszelkie koszty transportowe związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, ponosi konsument/klient.

  1. Termin rozpatrzenia reklamacji trwa 14 dni roboczych, w szczególnych przypadkach określonych przez producenta gdzie serwis urządzeń znajduje się poza teren PL nawet do 60dni 

 

7. Koszty dostarczenia jak i odebrania towaru na reklamacje ponosi Klient.

Wszystkie Twoje oferty naruszają prawo i regulamin Allegro. Aż się dziwię, że nie obawiasz się tutaj ujawnić konta z taką masą naruszeń. Nie masz pojęcia o zasadach - wszystkie te zapisy będziesz musiał poprawić lub usunąć.

Highlighted

Odp.: Kupujący odesłał niepełnowartościowy produkt - postępowanie ALLEGRO ?

#12 Orędownik#

@xyz96, szkont to? 😮

_________________________________________________________________________
PODCAST DZIENNIK SPRZEDAWCY ALLEGRO ARKA TRAJDOSA, POLECAM!
Highlighted

Odp.: Kupujący odesłał niepełnowartościowy produkt - postępowanie ALLEGRO ?

#10 Popularyzator#

Witajcie,

 

a co powiecie na to . Klient zkupuje golarkę , wyciąga z niej ostrza i wkłada swoje stare i odsyła jako zwrot. Produkt wygląda jakby nie był otwarty.  Mieliśmy kilka takich sytuacji gdy klienci potraktowali nas jak darmową składnice części zamiennych. Praktycznie sprawa nie do udowodnienia. A my po czasie mamy golarkę w reklamacji gdyż nie działa 🙂 

Highlighted

Odp.: Kupujący odesłał niepełnowartościowy produkt - postępowanie ALLEGRO ?

#12 Orędownik#

@pc-connect_pl  niestety złodziejstwo i cwaniactwo ma się dobrze, a przepisy i allegro wydatnie w tym pomagają.

Z drugiej strony jak się taki klient jeden z drugim naogląda wiadomości, z jakiejkolwiek telewizji, gdzie tylko newsy, jak to każdy okrada każdego dookoła i ma się dobrze, to sami by tak chcieli.

Highlighted

Odp.: Kupujący odesłał niepełnowartościowy produkt - postępowanie ALLEGRO ?

#10 Popularyzator#

@mikeza niestety, zdarzyło nam się też parę razy iż klient zakupuje na przykład czajnik, ten sam model użytkował w domu parę lat i mu się zepsuł. Wobec czego zamawia u nas nowy czajnik, a ten stary po jakimś czasie odsyła od nas z reklamacją jakoby nasz produkt się zepsuł.

Niestety zdarzają się także nieuczciwy sprzedający, którzy chcąc wymienić sobie niepełnowartościowy zwrot  ( na przykład uszkodzony pudełko golarki ) zakupują u nas nowy produkt, a potem odsyłają jako zwrot swój produkt z uszkodzonym pudełkiem, a my musimy taki zwrot przyjąć

Już nie mówiąc o osobach którzy golą się golarką 13 dni, a potem ją odsyłają gdyż nie spełnia ich oczekiwań 🙂 Przyjmować nie przyjmować , pomniejszać wartość i o ile gdy golarką w dobie coronawirusa o takim zwrocie do kosza. Potem dyskusje, komentarze itd

Highlighted

Odp.: Kupujący odesłał niepełnowartościowy produkt - postępowanie ALLEGRO ?

#12 Orędownik#

@pc-connect_pl  podejrzewam, że autorów przepisów prawnych w tych kwestiach już dawno przerosła rzeczywistość. Inna sprawa, że wzorowano się zapewne na krajach zachodnich, zapomnieli, że "Polak potrafi"

Highlighted

Odp.: Kupujący odesłał niepełnowartościowy produkt - postępowanie ALLEGRO ?

#11 Animator#

Golarki? - osobiście nigdy nie przyjąbym zwrotu używanej golarki.

I niech ktoś próbuje mi taki zwrot wmusić, choćbym miał nega dostać.

Depilator, golarka, szczoteczka do zębów.... żadnych zwrotów używanych sprzętów.

Idąc dalej - wibrator, sztuczna wagina, sztuczny **piiip** itp. - też przyjmujecie zwroty? - bo nie pasuje?

Sprzęt używany, haha ... towar można przyjąć, jak chcesz. Spadek wartości określi rynek, czyli sami kupujący. Piszesz klientowi, że towar z dokładnym opisem, również z tym, że był używany, wystawiasz na Allegro na licytacji od 1zł, to sami kupujący (czyli rynek) określą wartość towaru. To chyba najbardziej wiarygodne określenie ceny używanego towaru. No i po sprzedaży zwracasz takiemu kupującemu kwotę otrzymana z licytacji pomniejszoną o zapłaconą prowizję. To chyba najbardziej rozsądne i uczciwe.

Highlighted

Odp.: Kupujący odesłał niepełnowartościowy produkt - postępowanie ALLEGRO ?

#10 Popularyzator#

@ELMIX-SHOP niestety klienci już sobie z tym poradzi ,gdyż nie robią zwrotu a reklamują produkt twierdząc iż niedogala. Domagają się oczywiście wymiany na nową golarkę lub zwrotu pieniędzy. Oczywiście golarka jest sprawna 🙂

Highlighted

Odp.: Kupujący odesłał niepełnowartościowy produkt - postępowanie ALLEGRO ?

#12 Orędownik#

@pc-connect_pl 

Ludziom już bije na dekiel. Golarka nie dogala, a kosiarka też wejdzie w każdy zakamarek? Nie wchodzi i trzeba użyć obkaszacza lub nożyc.

Problemem są przepisy prawa, które nie precyzują, do jakiego stopnia towar może być sprawdzany, eksploatowany.

Pełnowartościowy towar powinien mieć metki, oznaczenia fabryczne, hologramy..., oryginalne opakowanie, tymczasem ustawodawca uznaje, że żądanie tego przez sprzedawcę przy zwrocie stanowi klauzulę abuzywną.

Logiczną rzeczą jest to, że nie da się otworzyć opakowań sztywnych zgrzewanych na bokach czy termokurczliwych bez ich uszkodzenia, ale pudełka i inne łatwe do otwarcia opakowania nie muszą być porozdzierane, z wgnieceniami, no, chyba, że w takim stanie dotarły do klienta.

Przed zakupem, klient ma dziś możliwość przeczytania opinii, obejrzenia filmików z testami produktu na YT, popytania na forach. To, co opisałeś jest ewidentnym świństwem i nadużyciem.

 

Wiola
Highlighted

Odp.: Kupujący odesłał niepełnowartościowy produkt - postępowanie ALLEGRO ?

#14 Krzewiciel#

@xyz96 ma rację nie znasz przepisów i prosisz się o kłopoty

popraw regulamin usuń klauzule abuzywne

niestety Polska ustawa konsumencka po ostatnich modyfikacjach pozwala na odstąpienie od umowy i na zwrot towaru w dowolnej formie (nie licząc wyłączeń gier art higienicznych)

ale - to Kupujący odpowiada za stan zwracanego towaru

nie musicie oddawać mu pełnej kwoty - musicie wycenić uszkodzenia i zastanowić się za ile taki "używany" produkt może być sprzedany i potrącić różnice - metody są opisane w internecie

jest wyrok sądowy, gdzie Sąd stwierdził że używanie towaru sprawiło że nic nie trzeba zwracać - ale to była szczególna sytuacja

xkomy morele - mają dział outlet gdzie sprzedają swoje zwroty i mają tysiące takich sytuacji

np: zapytajcie się dystrybutora czy usunięcie oznaczeń producenta powoduje utratę gwarancji i itp

wykonajcie dokumentację zdjęciową jak wygląda nowy produkt a jak po zwrocie i itp

bo musicie mieć podkładkę jak się Kupujący zaprze i sprawa skończy się w sądzie

 

 

Highlighted

Odp.: Kupujący odesłał niepełnowartościowy produkt - postępowanie ALLEGRO ?

#14 Krzewiciel#

@ELMIX-SHOP były próby wystawiania takich ofert na licytacjach ale chyba, zostały skrytykowane jako wątpliwe prawnie działania