anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nieodebrana paczka przez kupującego a zwrot rabatu transakcyjnego.

CHECINIAKI
#15 Entuzjasta#

Kupujący nie odebrał paczki z paczkomatu i zgodził się na wypłatę środków. Zawartość paczki wystawię ponownie na sprzedaż.

1. Lepiej będzie, jak sam zrobi zwrot (ale musi się trochę zaangażować). Ale czy nieodebranie paczki można nazwać "zwrotem"?

2. Czy zrobić mu wypłatę środków ( i kupujący nie musi się w to angażować)

Czy w przypadku wyboru drugiej opcji dostanę na sto procent rabat transakcyjny, jeżeli o to poproszę?

Dla wygody klienta wolałabym drugą opcję, bo to starszy pan i nerwowy jest 🙂

 

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

LEW433
#21 Demiurg#

Możesz zwrócić ale kupujący powinien odstąpić od umowy zakupu, jeżeli byl to zakup na AL to do zwrotu rabatu, potrzebne jest jakieś potwierdzenie że nie doszło do zakupu, o zwrot piszesz tu: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=1b69d4ac-dd8e-4631-b724-47d66829753d&subjectId=71d604cc-a...

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@CHECINIAKI, nieodebrana przesyłka nie jest równoznaczna z odstąpieniem od umowy, dlatego najlepiej, aby kupujący pisemnie odstąpił od umowy (może być to np. w formie mejlowej). Po tym możesz spokojnie zwrócić mu środki.

To, w jakich przypadkach przyznajemy rabat transakcyjny, opisaliśmy m.in. tutaj. 🙂

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

CHECINIAKI
#15 Entuzjasta#

Napisałam takiego maila do kupującego i nie odesłał potwierdzenia. Wysłałam wiadomość przez Allegro i też nic. Przez telefon wytłumaczyłam o co chodzi i najwyraźniej nie zrozumiał:

 

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy kupna na Allegro

Oświadczam, że odstępuję od umowy kupna na Allegro z Art. 27 UoPK, numer zamówienia: 1ee54b24-a6ce-11ec-bf0b-f9d22c3f0bb5 z dnia 18.03.2022r.
Powodem jest nieodebranie paczki z paczkomatu InPost, przez co paczka wróciła do sprzedającego Mirosława N. nr Allegro: 59247542 w dniu 25.03.2022r.
Zgadzam się na zwrot wpłaty 126,50 zł przez Allegro Finanse na moje konto bankowe, podane na Allegro.


Miejscowość: ……………………………..
Data: ……………………………………….
Imię I Nazwisko: ………………………….
 
oznacz moderatorów

CHECINIAKI
#15 Entuzjasta#

W takim razie, myślę, że może na SMS mi odpowie.

Mogę mu napisać SMS:

"Czy zgadza się pan na zwrot środków 126,50 zł za nieodebraną przesyłkę?"

Proszę odpowiedzieć TAK Lub NIE.

Czy taki SMS wystarczy?

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@CHECINIAKI, forma odstąpienia od umowy jest dowolna, natomiast najlepiej to zrobić pisemnie. Sądzę, że warto, aby kupujący wprost napisał, że zdecydował się na rezygnację z zakupu.  

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

CHECINIAKI
#15 Entuzjasta#

Kupujący zgodził się  w rozmowie telefonicznej na zwrot środków. On niczego nie napisze. Napiszę SMS do niego, zadam pytanie, jak odpisze TAK, to powinno wystarczyć.

 

Fajnie, gdyby Allegro miało jakiś gotowiec na to, coś w rodzaju:

Nieodebrana przesyłka:

1. Zwrot środków na konto, lub:

2. Proszę o ponowną wysyłkę na koszt kupującego.

Kupujący wybierałby według gotowego szablonu, wszystko byłoby zrozumiałe.

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@CHECINIAKI  dlaczego utrudnisz sobie życie? Po prostu napisz kupującemu że abyś mógł zwrócić środki potrzebujesz potwierdzenia rozwiązania umowy zakupu - tzn pisemnego oświadczenia kkupującego.

Wiem że teoretycznie forma oswiadczenia jest dowolna lecz np do anulowania paragonu i pomniejszenia wartości sprzedaży nalezy mieć jakąś podstawę. Taka podsawą jest oswiadczenie kupującego o odstąpieniu od umowy które ja np załączam do dokumentów ksiegowych. Dlatego ja zawsze zwrot środkó zlecam po pisemnym odstąpieniu od umowy.

Jeśłi kupujący wie że to przyspieszy zwrot jego wpłaty to raczej nie ma najmniejszych problemów z oswiadczeniem na piśmie .

oznacz moderatorów

CHECINIAKI
#15 Entuzjasta#

Kochany, ja nic sobie nie utrudniam. On wszystko wie, zgadza się, ale nie chce napisać nic. Jak go do tego zmuszę od 2- dni nie moge się doprosić :)?

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@CHECINIAKI  juz Ci pisalem: warunkiem zwrotu wpłaty jest pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

Jeśli nie mam takiego oświadczenia - nie zwracam wpłaty z dwóch powodów:

1) nie moge anulowac paragonu - bo nie mam dowodów na odstąpienie od umowy klienta

2) klient za dwa tygodnie mozę Ci sie zgłosic i żądać wysyłki towaru - jeki bedziesz miał/a dowód ze Kupujący odstąpił od umowy ????

Wiec: najpierw pisemne odstąpienie- potem zwrot wplaty

Nie ma odstąpienia- nie ma zwrotu wpłaty

Ja nie ma problemu z pisemnymi oświadczeniami. Z reguły sa one przysyłane dośc szybko. Oczywiście natychmiast po otrzymaniu ytakiego pisma zlecam zwrot i wszyscy sa zadowoleni 🙂

oznacz moderatorów

CHECINIAKI
#15 Entuzjasta#

Jest sukces, jest już zgoda. Wypłata zlecona.

 

I pojawił się kolejny problem, nie widzę maila informującego o wypłacie.

Bardzo proszę moderatora o sprawdzenie, czy dyspozycja jest złożona prawidłowo:

 
1ee54b24-a6ce-11ec-bf0b-f9d22c3f0bb5
oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@CHECINIAKI, chodzi o zwrot w wysokości 126,50 zł z 13:55? Z tego, co widzę, został zlecony prawidłowo. 🙂 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

CHECINIAKI
#15 Entuzjasta#

Dziękuję, mail już dotarł z informacją. Dziękuję wszystkim za pomoc.

oznacz moderatorów

lwowl
#10 Popularyzator#

@mr_oma 
Witam,
u mnie ta sama sprawa i mam pytanie czy wiadomość od kupującego w serwisie Allegro typu:
"Witam, rezygnuję z zamówienia, pozdrawiam" jest wiążąca czy jednak klient ma przesłać oświadczenie na maila?

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@lwowl Czy kupujący nie odebrał wysłanej przesyłki? Czy ją opłacił?  Czy oddałeś klientowi pieniądze przez nasz system? Pytasz w związku z wystąpieniem o zwrot prowizji?

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

lwowl
#10 Popularyzator#

Kupująca nie odebrała przesyłki. Przesyłka opłacona 8,99zł. Przesyłka już wróciła. I co dalej, zwracać całą kasę czy tyko za produkty bez wysyłki? Po naszych mailach kupująca napisała tylko tyle: "Witam, rezygnuję z zamówienia, pozdrawiam" Czy to wiążąca forma odstąpienia od umowy czy domagać cię pisemnego na maila?

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@lwowl Jeśli masz dostęp do wiadomości, którą zacytowałeś, to ona wystarczy. Możesz poprosić o wypełniony formularz odstąpienia od zakupu, ale nie jest to konieczne.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów