anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Opłata za zwrot nieodebranej przesyłki

kmdm
#10 Popularyzator#

Wysłałem towar wartości 11.99 pocztexem za 11.99 i kupujący jej nie odebrał więc przesyłka wróciła do mnie i ja jestem obciążany takimi zwrotami przez allegro według nowej umowy.

Jak otrzymałem przesyłkę to poinformowałem klienta o tym wysyłając mu fakturę e-mailem  która była w paczce plus korektę na 11.99 za towar plus fakturę na 11,99 za usługi dodatkowe czyli zwrot przesyłki i wyszło na zero.

Klient założył spór że chce zwrot wszystkich kosztów i poprosił allegro o pomoc a serwis allegro odpisał 

"Transakcje na serwisie Allegro są wiążące. Sprzedający zobowiązany jest wysłać opłacone zamówienie kupującemu."

Pomoże ktoś tzn. czy mam na swój koszt wysłać  znów towar mimo że klient nie odebrał pierwszego czy w allegro odpowiadają tylko jakieś roboty automatycznie i nikt nie czyta o co chodzi.

oznacz moderatorów
46 ODPOWIEDZI 46

xyz96
#21 Demiurg#

@kmdm Klient mógł nie odebrać nie z własnej winy. Może zostało to wysłane na zły adres, może nikt mu tego nie dostarczył. Na to wskazuje odpowiedź Allegro w Dyskusji. Jeśli nie wyślesz ponownie na swój koszt, oddaj całą wpłatę.

oznacz moderatorów

kmdm
#10 Popularyzator#

No niestety było wysłana na adres jaki klient podał z wpisanym numerem telefonu który klient podał , było 2 razy awizowane , nie był zgłoszony zwrot przez klienta więc dlaczego ja mam jeszcze raz wysyłać albo coś zwracać od kiedy.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kmdm Nie wiem, tu potrzebna by była wypowiedź kupującego i kogoś z Allegro, kto zna treść Dyskusji. Teraz znamy tylko Twoje zdanie.

oznacz moderatorów

kmdm
#10 Popularyzator#

Ja wiem na jaki adres wysłałem jaki numer telefonu podałem  -na pewno  taki jaki klient podał i wiem że było podwójnie awizowane i klient nic nie interesował się przesyłką a zainteresował się jak go poinformowałem że taka sytuacja zaszła i przyjmijmy że jest to prawda   to też mam jeszcze raz na swój koszt wysyłać ? 

oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

xyz96

- "Klient mógł nie odebrać nie z własnej winy" - co rozumiesz pod tym pojęciem? Przecież to nikogo nie interesuje pod względem kosztów i prawnych skutków zawarcia umowy i niewywiązania się z niej. Czy tak samo napiszesz kupującemu , że sprzedawca nie mógł wysłać towaru kupującemu z nie swojej winy? (np złapał covida i dostał skierowanie na izolację, a wszyscy pracownicy poszli na kwarantannę, ponieważ mieli z nim styczność). Firma uziemniona...

 - "Na to wskazuje odpowiedź Allegro w Dyskusji." - przecież dobrze wiesz, że to odpowiedź z automatu lub "gotowcem". Ta odpowiedź wskazuje tylko na kompletną ignorancję tematu i brak jakiegokolwiek zaangażowania ze strony serwisu w rozwiązanie problemu.

- "Jeśli nie wyślesz ponownie na swój koszt, oddaj całą wpłatę. " - a na jakiej podstawie sprzedawca ma ponownie wysłać towar na swój koszt lub oddać wpłatę? Zagwarantujesz, że kupujący za drugim razem odbierze przesyłkę? Co z kosztami?

pinsplash

- "Zadaj pytanie dlaczego klient nie odebrał? I na jakiej podstawie allegro twierdzi że masz oddać również za przesyłkę zwrotną?" - dokładnie . Zamieść tą informację w dyskusji. Następnie skontaktuj się z Allegro poprzez formularz, wskaż link do dyskusji i poproś o wyjaśnienia/stanowisko Allegro.

 

 

oznacz moderatorów

soundplayer1994
#7 Wielbiciel#

Zwróć klientowi pieniądze i po problemie. Szkoda zachodu, allegro i tak stanie po stronie Kupującego.

oznacz moderatorów

kmdm
#10 Popularyzator#

@soundplayer1994 ale nie o to chodzi , jeżeli klient zgłasza zwrot ja ponoszę wszystkie koszty tracąc na tym no ale takie prawo , jeżeli klient nie odbiera przesyłki z paczkomatu to ja mu zwracam za towar i nie obciążam za zwrot bo inpost nie obciąża mnie , ale jak poczta obciąża za przesyłkę zwrotną to dlaczego ja mam klienta za to nie obciążyć tylko jeszcze zwrócić koszty tak jakby zgłosił zwrot .

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@kmdm Zadaj pytanie dlaczego klient nie odebrał? I na jakiej podstawie allegro twierdzi że masz oddać również za przesyłkę zwrotną?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

artur8225-a1
#12 Orędownik#

 eprawnik mówi tak 🙂

Należy wezwać klienta do zapłaty kosztów zwrotu (np. mailowo) w krótkim terminie np. 2 dni i w razie braku zapłaty poinformować o potrąceniu tych kosztów z kwotą do zwrotu (również np. w formie mailowej).

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@kmdm Nie masz żadnego obowiązku wysyłać na własny koszt!

Ula

Ula
oznacz moderatorów

kmdm
#10 Popularyzator#

To powiedz mi co chodzi z odpowiedzią allegro  i np.  @xyz96 , ja rozumiem jak klient zgłosi zwrot to nie mam nic do gadania lub nawet jak zgłosi zwrot nawet jak nieodebrał przesyłki to niestety ponoszę wszystkie koszty bez gadania takie prawo ale teraz  w takim wypadku jak nie zgłosił zwrotu  .

Jestem tez ciekawy tego jakby zgłosił zwrot w styczniu  a to był zakup na fakturę 28.12  to jakie obowiązuję przepisy dotyczące zwrotów na firmę.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kmdm Z moją odpowiedzią i odpowiedzią Allegro jest tak, że znamy tu tylko Twoją wersję zdarzeń. Nikt tutaj nie może orzekać, że nie masz obowiązku odsyłać na własny koszt, jednak niektórzy na AG często orzekają, nie mając do tego uprawnień i podstaw.

oznacz moderatorów

kmdm
#10 Popularyzator#

No dobrze ale przypuśćmy że mówię prawdę   to dalej mam odsyłać klientowi na swój koszt ewentualnie zwrócić koszty  ?

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@kmdm Masz jakikolwiek dowód odstąpienia do umowy przez klienta? ( podpowiedź : telepatia się nie liczy). Po drugie zakup na działalność gospodarczą czy spółkę ( na co wskazuje faktura)?

ps. Po kiego cokolwiek JUŻ oddawałeś?? zanim zostało wszystko wyjaśnione?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

kmdm
#10 Popularyzator#

@pinsplash Tak jak pisałem "Ja nic nie zwracałem - klient chce zwrotu - ja tylko klienta poinformowałem że przesyłka wróciła była podwójnie awizowana i w związku z tym że zostałem obciążony kosztami powrotu przesyłki nic nie jest do dopłaty ani zwrotu , wysłałem mailem fakturę za towar i przesyłkę , korektę za zwrot towaru ze względu na nieodebraną przesyłkę i fakturę za zwrot przesyłki - wyszło na 0 koszt towaru równy kosztom przesyłki"

PS. Tylko że zakup na fakturę 28.12 i zwrot nie zgłoszony - ale nawet jakby był zgłoszony w styczniu to jakie prawo obowiązuje stare czy nowe jeżeli chodzi o zwrot na fakturę  - może wiesz bo nie otrzymuję na ten temat żadnych odpowiedzi

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@kmdm  Nowe przepisy obowiązują od 1.01.2021 więc tego zakupu nie dotyczą.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

kmdm
#10 Popularyzator#

@Kaliope_Brzeg  dziękuje za potwierdzenie - to dlaczego jakis doradca allegro wspomina nawet o zwrocie którego nie było i w sumie nie mogło być

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@kmdm To po co korekta?? Trzeba było poinformować o otrzymaniu przesyłki zwrotnej. Wezwać do zapłaty kosztów zwrotu oraz kosztów ponownej wysyłki. Tyle.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

kmdm
#10 Popularyzator#

@pinsplash  Wysłałem klientowi korektę ponieważ wystawiłem wcześniej fakturę - a   towar został zwrócony  tzn.  nieodebrany i tez wystawiłem fakturę na koszty przesyłki powrotnej i to wyszło na zero ze względu na taki sam koszt przesyłki i towaru .Klient nic nie musi mi dopłacać tylko że chce zwrotu kosztów poprzez spór allegro a allegro niby sugeruje że powinienem jeszcze raz wysłać na swój koszt przesyłkę klientowi.

oznacz moderatorów