anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja zniszczonego towaru przez INPOST

Idź do rozwiązania
Laser1_TK
#10 Popularyzator#

Zniszczony pilotZniszczony pilotStopiony i zniszczony pilotStopiony i zniszczony pilot

Wysłałem towar do Klientki.

Po dwóch tygodniach została mi dostarczona przesyłka.

Byłem zdziwiony bo niczego nie zamawiałem KURIEREM INPOST.

Po otworzeniu paczki zobaczyłem taki widok...

Jak jest szansa na wyrwanie kasy od INPOSTU?

Muszę oddać kasę Klientce...

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16
Client:44052296
#17 Koryfeusz#

@Laser1_TK  jeżeli klientka w ogóle nie otrzymała przedmiotu to tak. Reklamacje składasz bezpośrednio w inpost. I czemu paczka wracało do Ciebie 2 tyg. Klienta nie zgłaszała problemów?

oznacz moderatorów
Laser1_TK
#10 Popularyzator#

O zniszczonej paczce dowiedziała się z mojego telefonu.

Zadzwoniłem do NIEJ

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

Laser1_TK sprawdź w trackingu przebieg doręczenie , pewnie jest odmowa przyjęcia .Reklamację składasz tu -https://inpost.pl/kontakt/zloz-reklamacje

Musisz załączyć protokół uszkodzenia - uzyskasz go tu -https://inpost.pl/protokol

Z doświadczenia dodam ,, nie licz na zbyt wiele ,,

oznacz moderatorów
ELEKTROFUKS
#9 Pomysłodawca#

Ja z doświadczenia dodam, że InPost działa bardzo fajnie dopóki nie pojawi się jakiś problem. Kiedyś nadaliśmy paczkę z towarem na  kwotę prawie 3 tys. złotych. Kod prawidłowy, skrytka się otworzyła, paczka w skrytce. Po jakimś czasie napisał do nas kupujący, że paczka jeszcze nie dotarła (po drodze było parę dni wolnych od pracy). Sprawdzamy status i faktycznie - paczka do nadania w paczkomacie. Piszemy do InPostu, że paczka jest w paczkomacie i nie zmieniła statusu. Jakieś trzy dni później podjeżdża kurier, żeby przeszukać paczkomat. Nie znajduje paczki, InPost informuje, że sprawdzą monitoring. Czekamy na informację, czy paczkę udało się namierzyć. Parę dni później jedziemy nadać paczkę, akurat jest kurier pod paczkomatem. Mówi, że ma dla nas paczkę, bo znalazł przypadkiem, kiedy otwierał jakąś skrytkę. Także, jeśli masz pecha InPost stwierdzi sobie, że paczka wyparowała, chociaż są kamery i umyją ręce, a Ty się bujaj później z kwotą 3 tys. złotych w plecy. Na szczęście kupujący bardzo w porządku, więc chociaż pod tym względem nie mieliśmy problemów.

oznacz moderatorów
Laser1_TK
#10 Popularyzator#

Paczka nie zginęła.

Towar wpadł pod wózek lub pod coś co stopiło pilota (patrz na foty)

oznacz moderatorów
Laser1_TK
#10 Popularyzator#

Nie było odmowy przyjęcia.

Towar został uszkodzony na magazynie.

Jak będą robić problem to pozostaje SĄD.

oznacz moderatorów
ZapfCreation
#10 Popularyzator#

InPost uszkodził nam paczki trzykrotnie. Wszystkie wróciły do nas, nie były dostarczone do klientów. Do tej pory na dwie z nich złożyliśmy reklamacje i odzyskaliśmy kwotę netto z aukcji. Najpierw wysłaliśmy same formularze i zdjęcia ale otrzymaliśmy wezwanie do uzupełnienia dokumentów. Nie trzeba było dołączać protokołów szkody, tylko "wszelkiej dokumentacji potwierdzającej zawarcie transakcji (korespondencja mailowa, dowody zawarcia umowy kupna-sprzedaży, potwierdzenie przelewu, faktura VAT, potwierdzenie wygrania aukcji allegro);", podpisać jakiś załącznik który przysłali i upoważnienie od Allegro.

Klientom zwróciliśmy całe kwoty. Początkowo myśleli, że to my cofnęliśmy te przesyłki.

oznacz moderatorów
Laser1_TK
#10 Popularyzator#

 co z prowizjami?

Kwota netto?

To trochę mało.

Ty zwracasz kasę w całości a oni cię rąbią?

oznacz moderatorów
ZapfCreation
#10 Popularyzator#

Zwróciłam całe kwoty kupującym i wstąpiłam do Allegro o zwrot prowizji. Nie było z tym problemu.

Cytat z pisma od nich "Zawiadamiamy, że Zgłaszający jest płatnikiem podatku VAT, wypłata w kwocie netto nastąpi na podstawie § 23 pkt. 6 Ogólnych warunków ubezpieczenia mienia w transporcie (cargo) w brzmieniu

„,Odszkodowanie nie obejmuje podatku od towarów i usług (VAT) w takim zakresie, w jakim Ubezpieczający
może odliczyć ten podatek zgodnie z obowiązującymi przepisami”.

 

oznacz moderatorów
Laser1_TK
#10 Popularyzator#

Ale i tak w plecy jesteś?

oznacz moderatorów
ZapfCreation
#10 Popularyzator#

Nie jestem w plecy. Paragony zostały anulowane więc VAT od sprzedaży nie płaciłam, a przy zakupie oczywiście odliczałam.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

Laser1_TK netto mają zwracane przedsiębiorcy ,którzy podatek naliczony już odliczyli od należnego w chwili zakupu produktu . O zwrot prowizji wystąp do allegro oczywiście po zwrocie środków klience .

oznacz moderatorów
Laser1_TK
#10 Popularyzator#

Nie wyraziła zgody na zwrot kasy.

Wysłałem JEJ nowy towar poprzez PACZKA W RUCHU.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

Laser1_TK czyli ostatecznie transakcja została sfinalizowana , allegro należy się prowizja od sprzedaży . Rekmpensatę jaką otrzymasz od Inpost księgujesz na podstawie pisma uznającego reklamację oraz potwierdzenia wpływu środków na konto . Rekompensaty nie są obciązone podatkiem VAT. Ostatecznie cały proces powinien wyjść na ZERO.

oznacz moderatorów
Laser1_TK
#10 Popularyzator#

Oby tak było.

A co z kosztem wysyłki dodatkowej?

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

Laser1_TK to idzie w koszty , Jeśli przesyłka pierwotna / uszkodzona / była płatna we wniosku reklamacynym wnosisz również o zwrot kosztu nadania .

oznacz moderatorów