anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uszkodzenie przesyłki /TV/ w transporcie - co dalej?

GADCOM_SG
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry, a właściwie dobry wieczór,

tak jak w tytule uszkodzeniu uległ TV podczas transportu, jestem sprzedającym, kupujący nie sprawdził zawartości w obecności kuriera, przewoźnikiem była firma DPD.

Kupujący domaga się zwrotu całej kwoty. Towar zapakowany był w fabryczny karton ze styropianowymi wytłoczeniami, oklejony taśmą ostrzegawczą i wlepkami - ostrożnie.

Rozumiem, że jako sprzedający mogę domagać się od przewoźnika odszkodowania - paczka ubezpieczona na pełną wartość, zakup oczywiście przez serwis allegro. Posiadam zdjęcie uszkodzonego tv, a dokładnie popękanej matrycy, przed pakowaniem również zrobione było zdjęcie. 

Całość reklamacji u przewoźnika może potrwać do 30 dni, czy jest jakaś szansa by wyjaśnić sprawę w krótszym czasie? Jak podejść do sprawy by przewoźnik uznał reklamację i zwrócił pieniądze? Przesyłka zamawiana poprzez serwis allegro, czy serwis allegro może w tej kwestii jakoś pomóc.

Dziękuję za rzeczowe odpowiedzi.

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

White_Dove_
#12 Orędownik#

Moim skromnym zdaniem jako kupującego wina leży po stronie odbiorcy. Chyba każdy sprzedający i każda firma przewozowa ma w regulaminie że odbierający ma prawo sprawdzić zawartość opakowania, nie ma tu nic do rzeczy tłumaczenie kuriera że się spieszy.

Zdjecia nie wiele pomogą bo towar pakowany a wysłany nie musi być ten sam.

Jedynie co Cię ratuje to protokół uszkodzonej przesyłki, jeśli nie ma takiego to skąd wiadomo że klient wnosząc  telewizor 60" nie zmiejścił się w drzwi 70-tki

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

było już na tym forum

ty masz na realizację reklamacji 14 dni

a przewoźnik 30 dni

tak to sobie ustanowił nasz ustawodawca

ba przewoźnik może sobie ten termin przedłużyć lub pozostawić bez rozpoznania jak stwierdzi, że nie dostarczyłeś jakiegoś dokumentu

polecam dogadać się z Kupującym by wypełnił protokół szkody - może w tym celu wezwać kuriera do 7dni lub by złożył także reklamacje -zmusić go nie możesz

są odpowiednie przepisy zobowiązujące Kupującego do pomocy w uzyskaniu dla Ciebie odszkodowania u przewoźnika ale wyznawcy biblii konsumenckiej  twierdzą że ich prawo jest szczególne i ma wyższość na innymi dokumentami/ustawami czy przepisami

ty musisz wykonać umowę tj dostarczyć produkt zgodny z umową lub zwrócić wpłatę Kupującemu

wykonane zdjęcia towaru przed wysyłką nic nie wnoszą do sprawy - może pomogą w uzyskaniu odszkodowania u przewoźnika i tyle

bo sprzedawca odpowiada za dostarczenie towaru

 

wysyłanie tv w dzisiejszych czasach to ryzykowana sprawa - wystarczy zobaczyć ile uszkodzonych / zbitych sprzętów ma konkurencja

oznacz moderatorów

White_Dove_
#12 Orędownik#

@RED Ewidętna wina kupującego. Nie do końca rozumiem to co napisałes . Jak firma przewozowa (kurier) zgodzi się na napisanie protokółu, odebrałeś i spadaj.

"wysyłanie tv w dzisiejszych czasach to ryzykowana sprawa - wystarczy zobaczyć ile uszkodzonych / zbitych sprzętów ma konkurencja" ryzykowana dla odbierającego jak nie sprawdza towaru.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@White_Dove_ 

dużo nie rozumiesz

Sprzedawca odpowiada za wysyłkę towaru i jego zgodność z umową

Kupujący nie ma obowiązku sprawdzenia towaru przy kurierze - nie ma o tym mowy w ustawie konsumenckiej

ponadto można przyjmować domniemanie, też wg ustawy konsumenckiej że jeżeli towar ma wadę to była także przed wysyłką towaru

tu nie ma żadnej winy Kupującego że czegoś nie sprawdził

takie żądanie jest klauzulą abuzywną

każdy sklep internetowy rozpatruje takie reklamacje na korzyść Kupującego

jak myślisz dlaczego nie sprzedaży aut w Polsce przez internet ? - bo wtedy były by możliwe zwroty

 

oznacz moderatorów

White_Dove_
#12 Orędownik#

@RED Jako kupujący czytam Cię i to bardzo mnie motywuje do kolejnych zakupów . Według tego co piszesz to sprzedający odpowiada od momentu wysyłki do chwili ustawienia tv na półce.

Odebrałem towar, po drodze do salonu wywinąłem orła, puściłem dwa gile, no i ku...a tv pobity, a co on mi wysłał?

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@White_Dove_ ja wiem że to bzdura

ale takie są przepisy

faworyzują Kupującego i określają go jako słabszą stronę transakcji

przyznając mu wiele praw w tym obowiązek pracy na jego rzecz przez Sprzedawcę za darmo - np: przy odstąpieniu od umowy

jak udowodnisz tego orła Kupującemu masz szanse na wygraną

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@GADCOM_SG Jako sprzedawca odpowiadasz przed kupującym za wady towaru, także za te powstałe w transporcie. Kupujący nie może być pewny, czy do uszkodzenia doszło w transporcie, poza tym on nie ma obowiązku sporządzać z dostawcą protokołu szkody i nie ma obowiązku sprawdzać przy kurierze zawartości. Takiego wymogu ze strony sprzedawcy zabrania UOKiK. Kupujący złożył Ci reklamację z powodu wad, Ty ją musisz rozpatrzyć i uznać lub odrzucić. Kupujący nie musi czekać na rozpatrzenie Twojej reklamacji u przewoźnika, należy mu się bezpłatna wymiana lub zwrot wszystkich kosztów.

Jeżeli odrzucisz reklamację, kupujący może otworzyć Dyskusję i wnioskować o zwrot środków z Programu Ochrony Kupujących. W takiej sytuacji Allegro może, w zależności od przebiegu Dyskusji, żądać od Ciebie zwrotu kosztów, a w przypadku odmowy może nawet zablokować Ci konto.

oznacz moderatorów

GADCOM_SG
#9 Pomysłodawca#

Rozumiem oczywiście wszystko powyższe, nie uchylam się od zwrotu należności oraz od obowiązków jakie spoczywają na sprzedającym. Zwrócę oczywiście wszystkie koszta kupującemu. Jestem właśnie na etapie sporządzania elektronicznego protokołu szkody u przewoźnika, następnie formularz reklamacji.

Bardziej interesują mnie kwestie techniczne - przesyłka była ubezpieczona na pełną wartość, czy to ma znaczenie przy roszczeniu reklamacyjnym? Rozumiem, że koszty wysyłki również obciążają sprzedającego? /nie była to usługa w ramach allegro smart/. Protokół szkody sporządzam w imieniu kupującego, natomiast samo roszczenie reklamacyjne do przewoźnika złożę jako sprzedawca. Z doświadczenia może ktoś powie jak wygląda sam proces reklamacji i jakie są szansę na odzyskanie choć części poniesionych kosztów?

Czy kupujący powinien zgłosić fakt zwrotu poprzez dostępny formularz wybierając powód zwrotu uszkodzenie produktu? Jakie to ma znaczenie przy odzyskaniu kosztów prowizji od sprzedaży?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Ubezpieczenie zawsze ma znaczenie, ale z uznaniem reklamacji przez firmę kurierską może być ciężko. Jeżeli telewizor był zapakowany fabrycznie, nie powinni jednak powoływać się nieprawidłowe zabezpieczenie. Tak, po uznanej reklamacji kupującemu należy się zwrot kosztów dostawy i odesłania, chyba że telewizor będzie wymieniony, wtedy tylko zwrot kosztu odesłania. Po wymianie dosyłasz drugi na własny koszt. Kupujący towar reklamuje, nie zwraca bez podania przyczyny. Może więc wysłać mailem pismo reklamacyjne, może też wysłać formularz zwrotu na Allegro, ale powinien w nim zaznaczyć, że nie jest to konsumencki zwrot, tylko reklamacja z rękojmi, powinien też określić wady i swoje żądania. Jeżeli będziesz miał problem ze zwrotem prowizji, złóż odwołanie; https://allegro.pl/pomoc/odwolanie-od-decyzji-o-rabacie-transakcyjnym

oznacz moderatorów

arzbigsc
#9 Pomysłodawca#

bez protokołu uszkodzenia przy kurierze nic nie zrobisz mimo ubezpieczenia

 

oznacz moderatorów

cFiat
#11 Animator#

Nie prawda, może on być spisany nawet kilka dni po odbiorze przesyłki ale czy go uznają to druga sprawa !

oznacz moderatorów

arzbigsc
#9 Pomysłodawca#

nie dostaniesz odszkodowania od kuriera bo nie otwierał przesyłki przy kurierze

oznacz moderatorów