anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot części zamówenia?

Marshall011
#10 Popularyzator#

Witam,

Przed chwilą otrzymałem od kupującego zgłoszenie zwrotu towaru. Towar został zakupiony 1 lutego. Nadana została w paczkomacie następnego dnia z samego rana. 

 

5 Lut 2021, 14:15

Umieszczona w Paczkomacie (odbiorczym).

5 Lut 2021, 14:04

Przekazano do doręczenia.

5 Lut 2021, 14:04

W drodze do wybranego paczkomatu.

5 Lut 2021, 0:05

Upłynął termin odbioru paczki magazynowanej.

3 Lut 2021, 12:36

Paczka magazynowana w PaczkoPunkcie.

3 Lut 2021, 6:33

Przekazano do doręczenia.

 

Droga paczki jak powyżej (patrzeć od dołu). Osoba odebrała paczkę 2 dni po tym jak trafiła do paczkomatu. Ale nie w tym w zasadzie rzecz. W zamówieniu były 2 produkty, aby skorzystać z allegro Smart (przekroczyć kwotę 40 zł). Teraz kupujący zwraca tylko jeden produkt. Czy tak można? Czy będę musiał zwracać koszty jego wysyłki? Czy kupujący ma prawo do zwrotu po tak długim czasie? Co jeśli produkt był używany lub zniszczony (np. opakowanie)? Kupujący nie podał powodu zwrotu. Chociaż domyślam się że chciał mieć darmową paczkę. 

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

TOPe-commerce
#13 Ambasador#

poszukaj tu na forum tych tematów było już pełno i wszystko masz tam opisane @Marshall011 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Kupujący może zwrócić część zamówienia także przy Smart, nie narusza to zasad. Na wysłanie odstąpienia od umowy (zrobienia zwrotu na Allegro) ma 14 dni o odebrania towaru. Od tej chwili ma kolejne 14 dni na odesłanie towaru. Nie ma znaczenia, kiedy paczka dotrze do sprzedawcy. Sprzedawca może się wstrzymać ze zwrotem wpłaty do czasu otrzymania zwracanej rzeczy. Kupujący nie musi podawać powodu zwrotu.

oznacz moderatorów

Marshall011
#10 Popularyzator#

Czy kupujący poniesie koszt zwrotu który ja będę musiał mu zwrócić? 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Kupujący odsyła towar na swój koszt. Jeśli to zwrot częściowy, nie oddajesz mu kosztów wysyłko do niego.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Marshall011 piszesz ,że to był ,,smart ,, czyli koszt nadania 0zł i tyle zwracasz klientowi +koszt produktu .

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Marshall011 cyt, zapis z Twojej oferty , zakladka zwroty 

1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Marshall011Kupujący ma 14 dni na zgłoszenia odstąpienie od kupna liczone od momentu odebrania paczki. Jeżeli to był smart to nie zwracasz kosztów transportu bo kupujący nie płacił takowych kosztów. Poza tym Jeżeli zwraca jeden z dwóch to i tak nie powinieneś zwracać kosztów transportu. Tak z godnie z ustawą ma takie prawo do zwrotu bez podania przyczyny. Chyba że jesteś osobą prywatną.

oznacz moderatorów

Marshall011
#10 Popularyzator#

Jestem osobą prywatną ale nie sądziłem że coś takiego jest możliwe, kupowanie towaru żeby przekroczyć kwotę Smart a potem odsyłanie pozostałej części za darmo. Bez sensu, tylko Inpost na tym traci w zasadzie. 

Ok, dzięki za odpowiedzi

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Marshall011 tak , ale takie jest prawo . Jeśli sprzedajesz prywatnie nie musisz ustawiać zwrotów .

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Jeśli sprzedajesz jako osoba prywatna nie musisz przyjmować zwrotów, wtedy nie wypełniasz zakładki Zwroty, ale z drugiej strony jeśli chcesz mieć Smart, musisz tę zakładkę wypełnić i zwroty przyjmować.

oznacz moderatorów

Marshall011
#10 Popularyzator#

No i właśnie dlatego, tak jak z resztą radziliście tutaj na forum wypełniłem zwroty aby mieć Smart 🙂 

oznacz moderatorów

mudol
#11 Animator#

Dla mnie też to jest bezsensu, znajomy ma właśnie taki problem, sprzedaje niektóre produkty już od 1zł, to mu ludzie kupują coś dodatkowo za ponad 40zł i potem ten droższy produkt zwracają. Szlag by mnie trafił jakbym się cieszył, że coś dobrego sprzedałem a tu nagle zwrot. Powinno być tak ustalone, że zamówienie to jest traktowana jako jeden PRODUKT-PACZKA, albo zwracasz wszystko albo nic. Oczywiście pomijam sytuację gdzie coś jest zepsute, inne od kupowanego produktu.

Sporo takiej patologii jest na allegro i dziwię się, że oni z tym nie walczą.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@mudol No przecież walczą, programem szybkich dostaw😏

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Marshall011 ma prawo, oddajesz tylko za towar !

________
Κώστας
oznacz moderatorów