anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 
Highlighted

Zwrot pieniędzy kupującemu

#7 Wielbiciel#

Witam,
mam taki problem: wystawiłem na sprzedaż części komputerowe PC, które leżały w szufladzie, część udało mi się sprzedać prywatnie po znajomych, natomiast kilka rzeczy wystawiłem na Allegro i **piiip**.
W opisie rzeczy wystawionych na Allegro opisałem, że nie znam się do końca na nich i tylko na tyle na ile mogłem sprawdziłem czy działają - podłączyłem zasilacz i wentylator i uruchomiłem płytę główną, opisałem, że się zaświeciła, więc powinna działać. Niestety dalej nie sprawdzałem, bo się po prostu na tym nie znam!
Ktoś to ode mnie kupił, a teraz chce zwrotu pieniędzy, bo twierdzi, że procesor jest coś uszkodzony jakoś wewnętrznie a płyta główna ma wygięte jakieś nóżki??

Poradziłem się kolegi informatyka, który powiedział, że teraz nie mam pewności, czy to ten kupujący nie uszkodził tych rzeczy bądź nie podmienił!?

Czy muszę uznać zwrot i zwrócić pieniądze? Jaką mogę mieć teraz pewność, czy wrócą do mnie rzeczy, które wysłałem, lub czy nie zostały one uszkodzone przez kupującego?
Nadmienię, że sprzedaż była 10 maja, a dzisiaj, 18 maja, dostałem wiadomość od kupującego, że według niego towar jest wadliwy, cytując: "nie będzie go nawet uruchamiał, bo to nie ma sensu" i że chce teraz zwrot pieniędzy!

Highlighted

Odp.: Zwrot pieniędzy kupującemu

#16 Inspirator#

Nie musisz przyjmować zwrotów - to dotyczy w zasadzie wyłącznie firm. Oczywiście - możesz go przyjąć. Ale, co ważniejsze, odpowiadasz za sprzedawany towar z ramienia rękojmi przez co najmniej rok czasu. Klient ma pełne prawo do złożenia reklamacji, Ty zaś masz prawny obowiązek jej rozpatrzenia. To, jak ją rozpatrzysz, to już Twoja sprawa. Proponuję zapoznać się z własnymi prawami i obowiązkami.