anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy jeśli zwracam przedmiot w ramach 14 dniowego zwrotu allegro smart to muszę dołączyć paragon?

damian_80
#8 Zapaleniec#

Czy jak zwracam przedmiot do paczkomatu w ramach 14 dniowego zwrotu allegro smart to koniecznie musze wrzucić paragon( dowód zakupu) ? Jak go nie mam to nie moge przesylki zwrocić? lub sprzedający ma wtedy podkladke zeby np.kasy nie zwrocic bo paragonu brak?

oznacz moderatorów
31 ODPOWIEDZI 31

LEW433
#21 Demiurg#

Nie jest obowiązkowy.

oznacz moderatorów

damian_80
#8 Zapaleniec#

A jesli sprzedający ma taki punkt? "Do paczki koniecznie wrzuć dowód zakupu, bez tego nie jesteśmy w stanie dokonać korekty."  To wtedy ma prawo odmówić?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Oczywiście że nie ma, musi przyjąć zwrot.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@damian_80Zrób zwrot,wygeneruj kod, wrzuć do paczkomatu i będzie  ok. Tak pisze o tym Allegro:Nie ma takiego obowiązku. Wystarczy jakikolwiek dowód zakupu przedmiotu. Takim dowodem może być, między innymi, potwierdzenie transakcji z konta bankowego, kopia powiadomienia e-mail o zrobionym zakupie lub płatnośc itd.

oznacz moderatorów

damian_80
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za informacje

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@LEW433 piszesz bzdury - namawiasz kupującego by wysłał przesyłkę no name

w przesyłce należy umieścić dowód zakupu i powód zwrotu towaru

 

formularz zwrotu allegro jest tylko informacją że ktoś odeśle przesyłkę

nie wyraża się w nim w sposób jednoznaczny czy to jest odstąpienie od umowy czy reklamacja

ja w tym tygodniu miałem 3 przypadki że ktoś zwracał towar a nie potrafił nawet po kontakcie określić czego chce

cyt: ja się nie znam

o przypadkach, że przy zwrocie towaru przesyłka była no name nie zliczę

 

wskaż mi dowolny punkt regulaminu oferty u sprzedawcy czy w regulaminie allegro że sprzedawca ma sam dochodzić o co chodzi kupującemu

 

oznacz moderatorów

a_brod
#12 Orędownik#

@LEW433 Uczysz kupującego złych praktyk. Postaw się na miejscu większego sprzedającego, który ma kilka takich bezimiennych zwrotów dziennie, to naprawdę niepotrzebnie utrudnia cały proces zrealizowania zwrotu. Dla kupującego wrzucenie kartki ze swoim NICKIEM, to nie jest problem, a sprzedawcy naprawdę to pomoże. Kolejną sprawą jest dołączenie paragonu, oczywiście nie musi, ale jeżeli go posiada, to również ułatwi wystawienie dokumentów korygujących.  

Endrju
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@a_brod Tak jeśli posiada, napisał że nie posiada.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@damian_80  nie masz obowiązku wkładać paragonu ani do reklamacji ani do zwrotu, sprzedawca odda Ci kasę tak czy tak to jest zdanie rzecznika konsumenta, ale skarbówka się czepia sprzedawców przy kontroli, więc skoro oddajesz towar i masz paragon to go włóż do paczki chyba że je kolekcjonujesz i wyklejasz nimi ściany 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

damian_80
#8 Zapaleniec#

Paragon często gęsto wyrzucam bo ich nie kolekcjonuje, tak mam z przyzwyczajenia.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@damian_80 Piszą tu dużo, możesz odesłać bez paragonu.

oznacz moderatorów

Deny_denis
#9 Pomysłodawca#

Skarbówka ma stanowisko jednoznaczne - ustawa konsumencka nie wymaga paragonu przy zwrocie ale "dobrze jest o niego poprosić kupującego" a jeżeli nie ma go to poprosić o stosowne oświadczenie że wykonał zwrot bez ww dokumentu - wystraczy oświadczenie dołączone do dokumentacji konkretnego zwrotu - w innym wypadku zwrot może zostać zakwestionowany, szczególnie że dokumentację trzeba miec 5 lat wstecz a potwierdzenie transakcji itd na allegro szukaj po 4 latach 😛

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Deny_denis Nie musi być paragonu:

Protokół zwrotu towaru

Ostatnią pozycją z obowiązkowych zapisów w ewidencji zwrotów towaru jest protokół przyjęcia zwrotu/reklamacji. Obowiązkiem nałożonym przepisami jest opatrzenie protokołu podpisami obu stron, czyli sprzedawcy i nabywcy. Co prawda nie określono wprost przepisami jego treści, ale zgodnie z przyjętymi praktykami powinny się na nim znaleźć:

numer protokołu;
oznaczenie stron transakcji;
nazwa towaru;
numer paragonu, do którego jest zwrot (lub jeżeli zwrot następuje bez paragonu, warto podać podstawę przyjęcia zwrotu, czyli np. potwierdzenie przelewu);
przyczyna zwrotu;
informacja czy sprzedawca przyjął towar.

Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-czy-sprzedawca-moze-przyjac-zwrot-towaru-bez-paragonu

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@LEW433 Sprzedawca może przyjąć zwrot bez paragonu ale wymagany jest inny dowód zakupu - żaden przepis nie nakłada obowiązku na Sprzedawcę by sobie sam taki dowód tworzył

Kupujący musi wykazać, że towar który zwraca pochodzi od danego Sprzedawcy

 

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

Czytaj i wyciągaj wnioski:  https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=11630

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Vryko Dobrze jakbyś był łaskawy, @..... pisać do kogo się odnosisz, dziękuje.

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@LEW433 Jestem podpięty pod autora. Ale w sumie masz rację. 

 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Vryko W postach jest taka sieczka, pomieszanie z poplątaniem że czasami trudno się zorientować ,komu o co chodzi i do kogo pisze. 😁

oznacz moderatorów

Grocholica
#7 Wielbiciel#

Na co powinnam się powołać w sytuacji, gdy sprzedający odmawia przyjęcia zwrotu bez oryginalnego paragonu, który włożył do paczki? Czy powinnam poprosić allegro o wsparcie czy jak to rozwiązać? I czy płynie mi czas na te 14 dni skoro dyskutuję ze sprzedającym zamiast odsyłać towar?

 

oznacz moderatorów