anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Do sprzedawcy nie dotarł zwrot towaru nadany w Paczkomacie Inpost

MAMY ROZWIĄZANIE!
Zaba77
#9 Pomysłodawca#

Do sprzedawcy nie dotarł zwrot towaru zwracany Paczkomatem. Na stronie śledzenia jest cały czas informacja że trwa transport pomiędzy oddziałami Inpostu. jak powinna wyglądać procedura reklamacji zwrotu, kto ją składa sprzedający czy kupujący ? po ilu dniach można złożyć gdzieś reklamację ? Jak mam w takim przypadku odzyskać pieniądze za zakupiony towar?

oznacz moderatorów
40 ODPOWIEDZI 40
aragil
#15 Entuzjasta#

xyz96 Jak klient niezarejestrowany albo z zagranicy gdzie ma szukać "konsumenta"?

oznacz moderatorów
Pawel_Miezianko
#8 Zapaleniec#

Nadajac normalnie (nie kodem) tez mozna wlozyc cegle. I co teraz?

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Zaba77 Dokładnie, tak zrób - po to ustawodawca dał Ci taką możliwość.

Nie daj się zwieść sprzedawcom, którzy Cię tu próbują zniechęcić. Zwrot przez Allegro jest kierowany do sprzedawcy, a nie w pole, masz na to dowody. Nie dyskutuj tutaj dalej, bo Cię zniechęcą, niczego tutaj nikomu nie musisz udowadniać, otwórz Dyskusję i tam załatwiaj sprawę.

oznacz moderatorów
pulkownik66
#19 Nestor#

No to można niezłe wałki kręcić?

Robię komuś zwrot towaru na kwotę powiedzmy pińcet zeta.

Idę do paczkomatu wbijam kod do skrzynki, ona się otwiera i ja ją zamykam nie wkładając nic.

Proszę teraz o zwrot kasy, bo mi się należy. Przesyłka zaginęła? a co mnie to obchodzi.

oznacz moderatorów
Zaba77
#9 Pomysłodawca#

Skoro Inpost potwierdził nadanie to znaczy że przesyłka była w Paczkomacie 🙂

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@Zaba77 A ja napiszę tak: rób jak uważasz, sama wyciągnij wnioski i podejmij odpowiednie działania na podstawie postów, które pojawiły się w tym wątku.
Miej jednak na uwadze fakt, że osoba która najgłośniej Ci tu doradza dojechanie sprzedającego, jest na tym forum dość znana z tego, że gdy tylko ma ku temu okazję, to nakręca kupujących na stosowanie wobec sprzedających rozwiązań jak najskuteczniej tym drugim szkodzących (tak po prostu, w imię źle pojętych zasad).

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Tak, a cała reszta chciałaby zajechać kupującego, choć przepisy są jasne.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Jest tu niewątpliwie kilka osób znanych z tego, że zazwyczaj nakręcają sprzedawców tak, aby zaszkodzić kupującym. Nazywa się to potocznie  „wysyłaniem kupującego na drzewo” 🙂

oznacz moderatorów
pulkownik66
#19 Nestor#

@Zaba77  Wcale nie twierdzę że nie nadałaś paczki. Stwierdzam tylko że to idio-tycz-ny przepis ,, wystarczy potwierdzenie nadania". Bo jak pisałem- wystarczy otworzyć skrytkę i zamknąć. Dowód nadania jest☹️

oznacz moderatorów
Zaba77
#9 Pomysłodawca#

Proces wygląda tak, że najpierw otrzymuje coś co się nazywa "potwierdzenie nadania zwrotu". Dopiero gdy kurier wyciągnie paczkę z Paczkomatu zostaje jej nadany numer i przychodzi potwierdzenie nadania.

oznacz moderatorów
maxr01
#17 Koryfeusz#

@Zaba77 - nic nie piszesz jaki to był zakup i jaki zwrot. Jeśli przesyłka była typu SMART lub Allegro Paczkomat - z darmowym zwrotem, to raczej wszystko do załatwienia leży po stronie sprzedawcy (za dużo, żeby tu pisać, ale tak wynika z warunków regulaminu, umów i przepisów prawa).

Jeśli nadajesz przesyłkę na własny koszt - to także na własną odpowiedzialność.

A teraz postaw się w sytuacji sprzedającego. Klient zwraca Ci towar, którego nie otrzymujesz i co wtedy zrobisz? Zwrócisz mu pieniążki? Skąd wiesz co otrzymasz w przesyłce? A może pustą paczkę lub kilka kamieni? A może inny lub uszkodzony towar? I co wtedy zrobisz?

Ja odbierając zwroty już otrzymałem:

- 2 razy towar, którego nie sprzedawałem, pochodził z zakupu od innego sprzedającego (pomylone zwroty), z czego jednemu sprzedającemu wymieniłem na inny po opłaceniu kosztów przesyłki (ot, taka moja dobra wola)

- 1 raz towar, który był również zakupiony u innego sprzedającego (nawet kupującemu nie chciało się ściągnąć plomby gwarancyjnej innego sklepu)

- 1 raz towar, którego kupujący nie zabezpieczył na czas wysyłki (150zł) - dotarł zniszczony, oczywiście kasy nie zwróciłem

Kilka dni temu kolejny zwrot, klientka pomyliła się przy wyborze jednego z produktów, odesłała w kopercie bez zabezpieczeń. Dotarł oczywiście uszkodzony. Dla świętego spokoju zwróciłem pieniążki (całe 6,50 zł), to tylko moja dobra wola. W zamian otrzymałem komentarz pozytywny, ale z obciętymi gwiazdkami. Tak przeważnie kończy się dobra wola sprzedającego.

Sugeruję kontakt bezpośrednio z InPost i ze sprzedającym. AG niewiele Ci pomoże, a może czasem wręcz przeciwnie...

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów
Zaba77
#9 Pomysłodawca#

@maxr01 Było to w ramach promocji SMART, a więc zwrot był darmowy. Na tę chwilę mam otwartą dyskusję, jutro jak się włączy możliwość poproszę o pomoc Allegro, zobaczymy co oni na to.

 

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

Zaba77  możesz zrobić jak napisał xyz96 masz takie prawo. Z drugiej strony najprościej byłoby napisac reklamacje do Inpostu. Tylko trzeba by sprawdzic kto jest nadawcą w przypadku zwrotu smart czy Ty czy Allegro. Rzeczywiście z jednej strony kod do paczkomatu oraz śledzenie Inpostu jest dowodem nadania z drugiej strony stanowisko sprzedawcy może być takie jak ktoś to napisał: że to jest tylko dowód otwarcia drzwiczek paczkomatu. I z prostej reklamacji na usługe kurierską zrobi Wam sie sprawa na 3 lata w sądzie. Musisz sie zastanowić jak na zdrowy rozsądek z tego wybrnąć. Dla jasności nie mówie żeby odpuszczac bo nie ma powodu. Mówie tylko aby problem rozwiązać jak najmniejszym kosztem bo trzymanie sie ściśle paragrafów nie zawsze oznacza najmniejszy koszt. Ja bym chyba zaczął od poproszenia allegro o pomoc w reklamacji przesyłki. Powodzenia

oznacz moderatorów
aragil
#15 Entuzjasta#

Zaba77 Reklamacje nie może złożyć sprzedawca z bardzo prostego powodu.

Sprzedawca nie może oświadczyć  przy złożeniu reklamacji u przewoźnika ze w zapakowanej i nadanej przez kupującego przesyłce jest produkt X chyba ze sprzedawca razem z kupującym pakowali przesyłkę zwrotna.😃

oznacz moderatorów
pulkownik66
#19 Nestor#

@Zaba77  To musi? czy nie musi oddać kasy przed otrzymaniem towaru.

Zauważ pewne nieścisłości.

Screenshot_2021-02-05 Do sprzedawcy nie dotarł zwrot towaru nadany w Paczkomacie Inpost.pngScreenshot_2021-02-05 Jak liczyć dni zwrotu .pngScreenshot_2021-02-05 Jak liczyć dni zwrotu .png

oznacz moderatorów
Zaba77
#9 Pomysłodawca#

Allegro w pomocy do dyskusji wypowiedziało się następująco:

"Jeżeli została już złożona reklamacja do firmy przewozowej InPost to sprzedający w takim przypadku powinien już zwrócić środki (reklamacja rozpatrywana jest do 30 dni)."

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Zaba77 Odpowiedź Allegro uzależnia zwrot środków od złożenia reklamacji, choć przepisy o tm nie stanowią. Sprzedawca, zgodnie z ustawą, ma obowiązek zwrócić środki po przesłaniu dowodu odesłania rzeczy - nie ma to nic wspólnego z reklamacją.

Dobre choć to, że masz od Allegro info, że sprzedawca jednak już powinien zwrócić pieniądze. Domagaj się tego i nie zamykaj Dyskusji dopóki nie zwróci. Ewentualne odrzucenie reklamacji przez InPost nie ma wpływu na obowiązek zwroty wpłaty. Po odrzuceniu reklamacji InPost możesz upoważnić sprzedającego do złożenia odwołania i na tym Twoja rola się kończy.

oznacz moderatorów
Zaba77
#9 Pomysłodawca#

bardzo dziękuję za wszystkie bardzo pomocne wskazówki. Mam jeszcze info w dyskusji od sprzedającego że reklamacja została złożona do firmy InPost za pośrednictwem Allegro.

oznacz moderatorów
cookie000
#15 Entuzjasta#

@Zaba77 

Tak się złożyło, że ktoś inny odświeżył swoim wpisem dyskusję sprzed roku (zresztą takie tutejsze wojenki pojawiają się cyklicznie), która dotyczyła bardzo podobnego problemu. Przeczytaj ją w całości, a później wyciągnij wnioski kto, dlaczego i czy ma słuszność w interpretacji odpowiednich zapisów. Nie wskazuję kto, ale zawsze warto pomyśleć przy rozwiązywaniu problemu na zasadzie "co by było, gdyby ktoś tego samego wymagał ode mnie czego ja oczekuję ?".

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/zwrot-towaru/td-p/123626/jump-to/first-un...

oznacz moderatorów
maxr01
#17 Koryfeusz#

@Zaba77  -   Pierwsze pytanie - po co zwracałeś towar? Był niezgodny z opisem? Czy też zamówiłeś więcej, żeby mieć darmowa wysyłkę i zaoszczędzić 9zł i zwracasz z tego powodu część towaru? Jeśli to ta druga sprawa, to poważnie zastanów się nad swoim postępowaniem.

Jak już pisałem. Obsługa tego typu zwrotu - to leży po stronie sprzedawcy.

Z tego co wiem - Allegro nie miesza się do żadnych reklamacji - wszystko przerzuca na sprzedających. Owszem, pobiera opłaty od kupujących za korzystanie z programu SMART, obciąża sprzedających częścią kosztów programu SMART, jednak jeśli chodzi o reklamacje - to sprzedający składa je w InPost (jeszcze musi od Allegro pobrać odpowiednie upoważnienie) - od tego typu reklamacji Allegro już umywa rączki.

Więc uzbrój się w cierpliwość, spróbuj zrozumieć stanowisko sprzedającego i czekaj na wyniki. Myślę, że sprawa zostanie załatwiona pozytywnie, lecz wymaga to czasu. Niestety, takie są uroki zakupów przez internet, a raczej zwrotów. Co chyba każdy powinien brać pod uwagę.

  

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów