anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot - SMART

MAMY ROZWIĄZANIE!
DevilInWoman
#7 Wielbiciel#

Jestem użytkownikiem usługi SMART, kupiłam towar za 25 zł,- (zapłaciłam za koszt przesyłki) a następnie go zwróciłam do paczkomatu (nie zapłaciłam za koszty przesyłki - zwrotu). Od sprzedającego otrzymałam tylko zwrot zakupionego towaru. Czy przysługuje mi również zwrot za koszt przesyłki? Nigdzie w regulaminie nie widziałam takiego zapisu.

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21
kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Skoro był darmowy zwrot to sprzedawca nie musi ci zwracać kosztów wysyłki jakie poniosłaś .

oznacz moderatorów
DevilInWoman
#7 Wielbiciel#

Jaka jest podstawa prawna?

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@DevilInWoman Sprzedający oddaje CI tyle ile zapłaciłeś tzn. koszt zakupu + koszt wysyłki, koszt odsyłki był darmowy więc nie ma co zwracać. Otwórz dyskusje i żądaj zwrotu całej kwoty: https://allegro.pl/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@DevilInWoman 

@kolekcjoner608 Wprowadza Cię w błąd. Należy Ci się zwrot kosztu wysyłki. Koszt odesłania leży po Twojej stronie. Podstawą prawną jest Ustawa konsumencka. Sprzedawca zwraca cenę towaru + koszt wysyłki. Może to być najniższy koszt wysyłki, jaki oferował w tej aukcji.

oznacz moderatorów
DevilInWoman
#7 Wielbiciel#

Dziękuję, wiem o tym, jednak to inna sytuacja.

oznacz moderatorów
kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@xyz96 Nie wprowadza w błąd tylko sugeruje że nie nie musi ,jak kiedyś sam napisałeś coś w stylu "kraść się nie powinno ale jednak można" .

oznacz moderatorów
Client:44052296
#21 Demiurg#

@DevilInWoman sprzedawca powinien Ci zwrócić cenę towaru + najtańszy koszt transportu w danej ofercie. 

 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@DevilInWoman Tak, przysługuje Ci zwrot za przesyłkę do Ciebie. Otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa wtedy sprzedawca szybko Ci zwróci koszt wysyłki. Nie ma to nic wspólnego ze Smartem.

oznacz moderatorów
sophie-bunny
#13 Ambasador#

@DevilInWoman 

Jeśli to sprzedawca firmowy - ma obowiązek oddać koszt dostawy (najtańszy w danej ofercie). Jeśli prywatny - tylko cenę samego towaru.

oznacz moderatorów
DevilInWoman
#7 Wielbiciel#

Proszę o podstawę prawną - nie widziałam nigdzie zapisu w regulaminie. Dyskusja jest już otwarta, sprzedawca odesłał mnie do regulaminu, zatem gdzie jest ten zapis?

Dla wyjaśnienia: zapłaciłam za koszt przesyłki przy zakupie , przy czym nie osiągnęłam progu 40 zł, a koszt zakupu 25 zł. Zatem gdzie jest zapis o tym,że sprzedawca powinien mi zwrócić koszt przesyłki?

Zwrot był dla mnie darmowy - nadałam paczkę przez INPOST, spór dotyczy kosztów przesyłki zakupu.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@DevilInWoman 

Ustawa konsumencka.

Art. 27.

Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35.

Art. 32.

1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.

oznacz moderatorów
DevilInWoman
#7 Wielbiciel#

Dziękuję bardzo, regulamin nie może być sprzeczny z ustawą, zatem art. 32 ustawy jest obowiązujący. Reasumując: zwrot miałam z uwagi na usługę SMART i skorzystania z paczkomatu INPOST, a koszty przesyłki powinny być mi zwrócone z uwagi na przepis prawny wynikający z ustawy. 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@DevilInWoman Darmowy zwrot miałaś poza Smart. Zwroty paczkomatem są zawsze darmowe, nie musisz do tego mieć Smart. Kupując towar za 25 zł nie kupiłaś go w opcji Smart. Poza tym wszystko się zgadza.

oznacz moderatorów
www_e_sklep_pl
#11 Animator#

Zwraca się koszt najtańszego dostępnego u sprzedawcy sposobu dostawy towaru. Najtańszy jest odbiór osobisty za zero złotych? Zgadza się? Nie chce się jechać do sprzedawcy i odebrać za zero złotych, tylko wybiera się usługę dostawy za więcej niż zero złotych, to już jest to dodatkowa usługa, która została wykonana i opłacona. Nie podoba się, to można zamówić swojego kuriera, albo taksówkę, albo kupić bilet autobusowy i dojechać do sprzedawcy, aby odebrać towar. Zgadza się? Jeżeli wybiera się usługę dostawy, która nie jest darmowa (cena jest przecież widoczna przed zamówieniem), to deklaruje się zamówienie usługi. Jeżeli usługa dostawy nie zostałaby wykonana, to należy się zwrot kosztów za niewykonaną usługę. Jeżeli klient nie ma wyboru tańszej opcji dostawy, to wtedy należy się zwrot także kosztów dostawy (np. sprzedawcy, którzy wymuszają na kupujących jakieś chore koszty dostawy). Jeżeli jednak klient sam wybiera droższą usługę dostawy spośród dostępnych u danego sprzedawcy, wtedy koszty za wykonaną usługę nie należą się. To takie logiczne. Niech konsumenci lepiej nie cwaniakują, a szczególnie Ci, którzy mają SMART i kupują coś za 1 zł z darmową przesyłką!  Wiecie doskonale o czym mówię! Wystarczy, że zwróci towar za 39 zł. Polska - kraj bardzo podobny mentalnie do Rosji.

Piotr
oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@www_e_sklep_pl Najtańszy w danej ofercie a nie w jego sprzedaży.😁

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@www_e_sklep_pl nie mieszaj, odbiór osobisty to nie dostawa 😞 smart tez się w to nie wlicza 🙂

Działa to tak że jak masz kuriera za 12 i 15 zł to zwracasz 12 zł 🙂 tak samo nie możesz oddać za list mimo że masz najtańszy jak towar do niego nie wejdzie itp.

Za usługi dodatkowe jak pobranie też nie musisz zwracać 🙂

Art. 33. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest
zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.

________
Κώστας
oznacz moderatorów
www_e_sklep_pl
#11 Animator#

A dostawa kurierem za 0 zł wlicza się... dodam tylko, że taka dostawa trwa 1 rok. Zamówisz?

Piotr
oznacz moderatorów
www_e_sklep_pl
#11 Animator#

Pomijam tutaj SMART, bo zamówienia za 23 zł nie podchodziło pod SMART (chyba, że klient podszedł pod organizowane wybiórczo promocje dla niektórych klientów - mamy czasem takie SMARTY wśród zamówień, które nie przekraczają 40 zł, no ale to oczywiste, że nie zwraca się kosztów przesyłki, gdy ona wynosiła zero). Chodzi o to, że kupując masz wybór, który daje Ci sprzedawca, bo przecież nie musisz zamawiać przez internet, tylko możesz iść do sklepu tradycyjnego, a jeżeli już decydujesz się zawrzeć umowę na odległość, to masz oczywiście prawo do zwrotu w ciągu 14 dni, przy czym umowa kupna-sprzedaży zostaje zawarta mniej więcej w momencie wciśnięcia "KUP" (tutaj jest oczywiście dużo sporów prawnych, który moment jest momentem zawarcia umowy), ale można tak założyć, że jest OFERTA, jest CENA, są podane do wyboru sposoby dostawy (odbiór osobisty JEST SPOSOBEM DOSTAWY - nawet jest w dziale "sposoby dostawy"). To klient wybiera sposób dostawy, a jeżeli nie chce mu się jechać do punktu odbioru, bo to jest powiedzmy droższe niż zamówienie kuriera, to znaczy, że świadomie wybiera usługę dostawy, która zostaje prawidłowo wykonana w chwili dostarczenia towaru do klienta-konsumenta. Z jakiej nomen omen paki sklep musi zwracać koszty przesyłki, jeżeli oferuje możliwość odbioru osobistego, a to klient sam, z nieprzymuszonej woli wybiera usługę dostawy towaru do domu. Nikt go nie zmusza kupować ze sklepu oddalonego o 100 km! Na pewno znajdzie podobny w okolicy, a jeżeli ceny w sklepie w okolicy są wyższe niż w tym oddalonym o 100 km, to też ma prawo wyboru - zapłacić więcej lokalnie, lub mniej w sklepie odległym, ale musi uwzględnić koszty dostawy (albo to będzie transport własny, albo usługa transportowa oferowana przez firmy spedycyjne). Zwrot kosztów przesyłki należy się tylko wtedy, kiedy konsument musi je ponieść w takiej a nie innej kwocie i nie ma innego wyboru. Wiem jaka jest ustawa konsumencka, ale prawo chroni także uczciwych sprzedawców przed nieuczciwymi konsumentami. Zawsze można wnieść pozew do sądu, jeżeli konsument uważa, że sklep bezprawnie pobrał opłatę za wykonaną usługę dostawy towaru.

Piotr
oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@www_e_sklep_pl odbiór to nie dostawa 🙂 

A dostawa kurierem za 0 zł

Tak jak masz w cenniku kuriera za 0 zł ( bez smarta ) i kuriera za 12 zł a klient wybierze tego za 12 zł to masz prawo przy odstąpieniu nie oddawać za dostawę 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów