anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Różnica cen i wymiarów przesyłek allegro przesyłka polecona / list polecony ekonomiczny a sankcje.

www_vocase_pl
#8 Zapaleniec#

Witam, drodzy sprzedawcy w celu uczulenia was na praktyki niektórych pracowników allegro chciałbym wam opowiedzieć historie mojej przygody z nakładanymi sankcjami w postaci ujemnych punktów w jakości sprzedaży oraz groźbami wykluczenia ze "Smart!".

Historia zaczęła się w poniedziałek 11.01 kiedy to otrzymaliśmy upomnienie od allegro. Zdziwiony i zdezorientowany wiadomością napisałem na czacie allegro aby w sposób jasny, ktoś mi wyjaśnił przyczynę oraz kroki jakie należy podjąć aby uniknąć podobnych ostrzeżeń.  

 

Przyczyna upomnienia z maila wyglada nastepujaco:

"Zgodnie z warunkami usługi w ofertach wieloprzedmiotowych powinno się umieścić jak największą liczbę towarów w ramach jednej przesyłki oraz wysyłać towary sprzedawane w ramach tych ofert w sposób wskazany w treści oferty.

Deklarowana liczba towarów w ofertach wieloprzedmiotowych w ramach jednej formy przesyłki powinna być identyczna dla oferty wyróżnionej ikoną Allegro Smart! i takiej, która jej nie posiada."

 

Przy okazji pierwszego kontaktu online przedstawiciel wskazał nam fakt, że jeżeli oferujemy przesyłki:

list polecony ekonomiczny, oraz Allegro przesyłka polecona to powinnismy oferować taką samą ilość produktów dostępnych przy okazji wysyłki w jednej paczce. Wyjaśniam zatem pracownikowi skąd rozbieżność liczbowa:

Wymiary listu poleconego ekonomicznego przy okazji naszej indywidualnej umowy z pocztą polską to: 
MAKSIMUM – żaden z wymiarów nie może przekroczyć: wysokość 20 mm, długość 230 mm, szerokość 160 mm. FORMAT M to przesyłki o wymiarach: MINIMUM wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm, MAKSIMUM – żaden z wymiarów nie może przekroczyć: wysokość 20 mm, długość 325 mm, szerokość 230 mm.

Natomiast wymiary przesylki "Allegro przesyłka polecona" to Wymiary przesyłki - suma długości, szerokości i wysokości nie może przekroczyć 70 cm, przy czym najdłuższy z tych wymiarów (długość) nie może przekroczyć 50 cm, a najkrótszy wymiar nie może przekroczyć 6 cm.

 

Podsumowując: Jeżeli wymiary te są różne to dlaczego ktoś myśli, że będziemy ujednolicać te dwie formy przesyłki? Oto jest pytanie - które oczywiście zadałem pracownikowi allegro.

Ten wskazał, aby dopisać formułę, wyjaśniającą te rozbieżnośćWe wszystkich aukcjach wskazana formuła została dopisana.

Co więcej - Zadałem kilkukrotnie pytanie rozstrzygające czy dodanie tej formuły spowoduje uniknięcia podobnych upomnień i naliczania ujemnych punktów w jakości sprzedaży.

Otrzymałem JASNĄ, KLAROWNĄ ODPOWIEDŹ, ŻE TAK. 

 

Następnie w piątek 15.01 otrzymuje ponownie te same upomnienie mimo gwarancji pracownika allegro, że się to nie powtórzy po dodaniu wskazanej przez niego formuły.

Piszę ponownie do przedstawiciela, o sytuacji z poniedziałku, dodania wskazanej formuły. Okazało się, że pracownik allegro przy okazji pierwszej rozmowy wprowadził nas w błąd. Oprócz tematu "Allegro przesyłka polecona" i "list polecony ekonomiczny" należy też ujednolicić WSZYSTKIE METODY ODBIORU W PUNKCIE ( jesli chodzi o ilosc przedmiotow wysylanych w jednej paczce). Jesli wysylacie do punktu ruchu, do paczkomatu, do żabki, gdziekolwiek gdzie paczka nie jest dostarczana do reki. To musicie miec ustawione zawsze taka sama ilosc przy okazji wysylki w jednej paczce. 

Pytanie, czy gdyby za pierwszym razem pracownik allegro nam tego nie powiedział to byśmy tego nie ujednolicili ? W celu unikniecia ostrzezen ? Oczywisice ze tak. Dostałem jedynie przeprosiny za niedoprecyzowanie. 

 

Zrobilismy to. Zadałem ponownie to samo pytanie co za pierwszym razem - czy teraz juz jest wszystko ok i nie dostaniemy podobnych ostrzeżeń i naliczania ujemnych punktów w jakości sprzedaży ? Uwaga, uwaga oto odpowiedz:

W tej chwili cennik dostaw w ofercie ******** jest już poprawny. Dziękuję za wprowadzenie zmian.

 

Dzień później w sobotę, 16.01.2020 ponownie otrzymuje to samo upomnienie, do tej samej oferty, mimo podjęcia kroków wskazanych przez pracowników allegro i gwarancji, że już jest ok. Ręce opadają. Jeszcze nie wiem co jest następną przyczyną wrócę do tematu. 

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@www_vocase_pl Widzę, że jesteś w kontakcie z konsultantami, którzy zajmują się tą sprawą. W ostatniej wiadomości z 16 stycznia, otrzymałeś potwierdzenie, że upomnienie zostało nałożone słusznie. Wprowadź w cennikach dla wszystkich przesyłek Smart! zmiany, które Ci wskazano. Wówczas sytuacja nie powinna się powtórzyć.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

www_vocase_pl
#8 Zapaleniec#

@nat_not 

Cały czas, dostaje wiadomości że wprowadzone zmiany nie powinny skutkować dalszymi upomnieniami jednak cały czas je dostanę.  Słusznie to mogłoby za pierwszym razem, jednak nie za drugim i trzecim gdy ciągle dochodziłem dlaczego dzieje się tak, a nie inaczej.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@www_vocase_pl Rozumiem problem. Jednocześnie widzę, że za każdym razem konsultant potwierdza, że upomnienie było zasadne. W tej sytuacji nie mogę radzić nic więcej, niż to, co napisałam wyżej.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

www_vocase_pl
#8 Zapaleniec#

@nat_nat

Ja tego nie neguje - tu chodzi o to, że po każdym upomnieniu konsultanci gwarantowali, że nie otrzymam upomnień o takiej samej treści co było po prostu nie prawdą, dlatego nie czuje się tu osobą która zasługuje na to aby być karanym za to samo trzykrotnie. Ciągle kierowałem się wytycznymi. Tu jest cały problem.

oznacz moderatorów