anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot w Smart, czyli jak załatwić sobie darmową wysyłkę dla przedmiotu o wartości kilku złotych.

MAMY ROZWIĄZANIE!
rodzinazen
#4 Eksplorator#

Czy allegro chciałoby się zająć procederem, który polega na kupowaniu na allegro kilku przedmiotów, w taki sposób by dozbierać do darmowej dostawy smart, a potem darmowo zwrócić 95 % produktów, tak, że klient zostaje z towarem za kilka złotych, na którym mu zależało, ale cieszy się darmową dostawą ? Najbardziej wkurzające jest to, że moja praca, pakowanie przesyłki koszty pakowania itd. idą na marne.

Czy stać Was na takie zwroty? Bo mnie nie.

Czy to obejście kosztów dostawy dla przedmiotu o wartości kilku złotych?

Kiedy ta luka zostanie zlikwidowana?

 

oznacz moderatorów
60 ODPOWIEDZI 60
konto zamknięte
Nie dotyczy

@Client:79179573 weź, wywal tego kręcioła, bo oczy bolą. 😣 Było nie było, jest to tylko regulamin, a nie prawo. Nie rób na siłę propagandy. 🙂

oznacz moderatorów
ZibiK30
#18 Luminarz#

@rodzinazen Może wystarczy dodać zapis do regulaminu Smarta, że bezpłatny zwrot towaru w ramach Smart, dotyczy tylko zwrotu całości zakupu a nie zwracanej jego części. Wszystko będzie zgodne z prawem, gdyż normalnie w przepisach konsument odstępujący od umowy i zwracający towar, jest zobowiązany dokonać zwrotu na własny koszt. 

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów
Client:79179573
#16 Inspirator#

@ZibiK30 napisał: "Może wystarczy dodać zapis do regulaminu Smarta, że bezpłatny zwrot towaru w ramach Smart, dotyczy tylko zwrotu całości zakupu a nie zwracanej jego części. "

Ten pomysł ma kilka wad. Po pierwsze, istotna zmiana regulaminu świadczenia usługi wymaga doręczenia konsumentowi informacji o zmianach w taki sposób aby mógł się z nimi zapoznać. Usługodawca oprócz tego obowiązku musi również poinformować konsumenta o przysługującym mu prawie do rezygnacji z umowy, a w konsekwencji zwrócić mu niewykorzystane środki. Na to Allegro nie pójdzie.

"Wszystko będzie zgodne z prawem..."

Po drugie, to nie będzie zgodne z prawem, bo prawo konsumenckie stosuje się także do umów obejmujących dostawę wielu rzeczy dostarczanych osobno, partiami lub w częściach.

"konsument odstępujący od umowy i zwracający towar, jest zobowiązany dokonać zwrotu na własny koszt"

Po trzecie, przy korzystaniu ze Smarta właśnie tak się dzieje.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów
ZibiK30
#18 Luminarz#

@Client:79179573

ad. po pierwsze

Regulamin jest bardzo często zmieniany i nigdy nie są podawane szczegóły tylko informacja czego dotyczy, Jest wysłany plik nowego regulaminu z informacją lub po zalogowaniu prośba o zapoznanie się i zaakceptowaniu zmian w regulaminie. Jestem pewien, ze tu 99.9% nie przeczytało wszystkich obowiązujących regulaminów od dechy do dechy, większość się czegoś dowiaduje po tym jak ktoś mu wskazuje pkt regulaminu że tu jest to napisane (a sam wcześniej oczywiście zatwierdził zgodę tego regulaminu 😉 ) Jednak można też wskazać tą regułę zmiany regulaminu. Uważam, ze są mocne podstawy aby zmienić coś gdy jest uzasadniona przesłanka że jedna ze stron nadużywa przywileju szkodząc drugiej posuwając się do złych praktyk. 

ad. po drugie

W żadnej części nie ma tu konfliktu prawnego, gdyż darmowy zwrot jest dobrowolnie finansowany przez Allegro ze sprzedawcą, więc też mogą określić jego warunki. Zgodnie z przepisami zwrot nie jest darmowy przy zwrocie towaru w części czy całego.

ad. po trzecie

konsument w tym wypadku korzysta ze zwrotu na koszt Allegro i sprzedawcy a nie zgodnie z przepisami, czyli na swój koszt. Więc się tak nie dzieje 😉

Chyba że czegoś lub Ciebie nie rozumiem 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów
Client:79179573
#16 Inspirator#

@ZibiK30 

W przypadku Smarta mamy do czynienia z przedpłaconą sprzedażą usług typu Premium i Allegro nie może sobie tak po prostu odebrać usługobiorcom ich korzyści przed umówionym terminem.

"darmowy zwrot jest dobrowolnie finansowany przez Allegro ze sprzedawcą"

Nic podobnego. Darmowy zwrot jest uprawnieniem nabywcy usługi zagwarantowanym w umowie zawartej pomiędzy konsumentem a Allegro. Sprzedawca towaru nie ma nic do tej umowy.

"konsument w tym wypadku korzysta ze zwrotu na koszt Allegro i sprzedawcy a nie zgodnie z przepisami, czyli na swój koszt."

Jeśli masz na myśli te grosiki, które sprzedawca płaci za każdym razem, kiedy klient wybierze wysyłkę Smartem do siebie, to jest to dodatkowa opłata za przywilej oznaczenia oferty znaczkiem Smart! i zwiększenia w ten sposób obrotów na koncie sprzedawcy. Usługa zwrotu jest w całości realizowana przez Allegro na rzecz i na koszt nabywcy towaru.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów
ZibiK30
#18 Luminarz#

@Client:79179573 My mówimy o darmowym zwrocie w ramach smart a nie darmowej wysyłce. Zawierana umowa między stronami jest zawarta w oparciu o regulamin Smarta, który można zmienić i zmodyfikować. Zmiana nie ma działać na czyjąś niekorzyść tylko zapobiegać nadużyciom jakie obecnie występują. W zamyśle nikt nie chce odebrać darmowego zwrotu i sam też tak napisałem. Ma jedynie wykluczyć szkodzące praktyki, które wynikły a nikt ich wcześniej nie przewidział. (polak potrafi 😉 )Przepisy prawa są tak samo tworzone (gdyż sama wykładnia konstytucyjnych aktów prawnych są ogólnikowe), ktoś coś wymyśla a w użyciu się je ciągle modyfikuje aby wykluczyć ewentualne powstałe wady związane z ich interpretacją i zastosowaniem. Nie trzeba niczyjej zgody aby zmienić regulamin, jeśli nie koliduje on z przepisami prawa.

Sprzedawca obecnie ponosi różne koszty związane ze zwrotami towarów, które są przyczyną spowodowaną usługą darmowego zwrotu pod warunkiem że się dokupi towar aby skorzystać z tej możliwości a następnie zwróci część towaru. Allegro zapewne też, bo przeznaczenie czasu i zajmowanie się tego rodzajem zwrotami pochłania czas, a czas to pieniądz. Pracownik mniej pracy wykona zajmując się sztucznymi zwrotami. Tu przytaczam złą złą praktykę, jeśli ktoś dokonuje dodatkowego zakupu dla własnej korzyści z myślą o zwrocie tego dodatkowego zakupu działając na szkodę sprzedawcy i samego Allegro. Jest chyba nawet jakiś przepis zabraniający podobnej praktyki ze strony konsumenta.

Fajnie się z Tobą pisze, jednak nie przekonują mnie Twoje argumenty na nawet utwierdzają mnie w mniemaniu mojej racji.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów
Client:79179573
#16 Inspirator#

@ZibiK30 Zgadzam się, że opcja z darmowym zwrotem może generować uciążliwości i dodatkowe koszty dla sprzedawców. Wiem, że wśród milionów normalnych kupujących znajdą się tacy, którzy będą biegać do paczkomatu po dwa razy, żeby ostatecznie oszczędzić na przesyłce. Allegro wprowadzając Smart musiało to przewidzieć.

Ale uważam, że korzyści ze Smarta przewyższają koszty i na końcu zyskują wszyscy - i kupujący, i sprzedawcy.

Niektóre z Twoich argumentów do mnie trafiają, w innych sprawach pozostanę przy swoim zdaniu i będę się z Tobą elegancko różnić. Pozdrawiam.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów
ZibiK30
#18 Luminarz#

@Client:79179573 Masz może jakieś pomysły jak można by to rozwiązać? Pytam luźno, lubię rozwiązywać trudne i skomplikowane problemy 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów
Client:79179573
#16 Inspirator#

@ZibiK30 Jeśli wierzyć pogłoskom, to już niedługo na polskim rynku e-commerce nastąpi taka zmiana, że problem nadużywania Smarta przestanie mieć znaczenie. 😉

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów
Boberek7608
#10 Popularyzator#

Ale, ze co? Czekamy na mitycznego A#m#a#z%o!n@a?

oznacz moderatorów
Klocko-m-ania
#12 Orędownik#

Osobiście - z powyższego powodu w lutym usuwam InPost jako metodę dostawy. 

Wyłudzanie przez klientów darmowych wysyłek SMART + ponoszenie przez Sprzedawców z tego powodu dodatkowego kosztu 0,99zł lub 1,99zł to mega przesada. 

POWINNY BYĆ KOREKTY RACHUNKÓW ALLEGRO W TAKICH SYTUACJACH!!!!! WRR... 

oznacz moderatorów
Klocko-m-ania
#12 Orędownik#

Usuwając InPost z form wysyłki ,zachowując inne metody SMARTowe (Ruch, Poczta), usuwamy jednocześnie darmowe zwroty dla Klientów. I mamy problem chyba rozwiązany. 

Ani  nie będzie wyłudzania darmowych wysyłek, ani dodatkowych przy tym kosztów za InPost SMART 0,99zł lub 1,99zł. Ani pie....nia się z odstąpieniami 🙂 

A klient nadal będzie miał możliwość darmowych wysyłek w ramach SMART, tylko już bez paczkomatów. 

Sprawdzę w lutym czy miało to zdecydowany wpływ na ilość i jakość nowych zamówień. 

oznacz moderatorów
mikeza
#20 Guru#

@Klocko-m-ania zostają Ci darmowe zwroty w smarcie. Te są dostępne również dla przesyłek pocztowych. Ja mam takich całkiem sporo 😞

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
ladygaga1963
#9 Pomysłodawca#

Klocko-m-ania Usuwając InPost z form wysyłki ,zachowując inne metody SMARTowe (Ruch, Poczta), usuwamy jednocześnie darmowe zwroty dla Klientów. I mamy problem chyba rozwiązany. 

Problem Ci się nie rozwiąże. Wystarczy, że będziesz miał Pocztex Kurier48 i dopłacisz do Smarta 3,99zł a darmowe zwroty, są przy wszystkich wysyłkach Smart.

oznacz moderatorów
Client:79179573
#16 Inspirator#

Witaj, @Klocko-m-ania.

Jestem podróżnikiem w czasie i właśnie wróciłem z przyszłości. Przybywam, żeby Ci powiedzieć, że po tym jak Wasze obroty w lutym 2021 spadły o 52%, czym prędzej przywróciliście dostawę przez paczkomaty InPostu.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@Client:79179573 rzadko się z Tobą zgadzam ale tutaj masz rację

i nawet Ci się procenty zgadzają

bo o tyle wzrosła sprzedaż jak udostępniliśmy paczkomaty odchodząc od poczty polskiej

oznacz moderatorów
maxr01
#17 Koryfeusz#

Client:79179573 - żyjesz w innym wymiarze, jak widać. Jak widzisz teraz oferty bez SMARTA? Raczej to niemożliwe. To sam wiesz. Jednak nie masz zielonego pojęcia na temat obsługi zwrotów z tytułu SMART. Ile trzeba czasu poświęcić , gdy klient nie odeśle paragonu - bo przecież nie musi. Nie jest problemem dobieranie dodatkowego towaru do innego o wartości np. 39 zł (to ewidentny "strzał w piętę" ze strony sprzedawcy - więcej sprzedaje się wystawionych za 40zł, chociaż ja osobiście przy takiej cenie zamawiam 2 szt. i sprawa załatwiona - po prostu wstyd jest mi zwracać towar, którego nie chcę kupić). Ale to kwestia wychowania, uczciwości (lub jej braku), kwestia wieku pokoleń kupujących. Starsi zamówią towar za 5 zł za pobraniem w kwocie 17 zł. I będą zadowoleni, że mogli dokonać zakupu nie wychodząc z domu.

Młodsze pokolenie jest inne, bardziej wymagające. Ale to nie jest temat na tego typu statystyki (a można "sypać" i przedziałem wiekowym, i rodzajem pracy kupującego, i miejscem zamieszkania).

Problem dotyczy w większości przypadków sytuacji, gdy zwracana jest większość towarów do ceny 40 zł, np. kupujący zostawia sobie przedmioty za 4,50 zł, a resztę zwraca, a dodatkowo informuje sprzedawcę, żeby ich nawet nie pakował, gdyż dokona zwrotu.

Swoją drogą - osobiście znam osoby, które za 20 gr. gnałyby pchłę przez 20km. , więc nie dziwię się, że ktoś dokonuje zwrotu towaru za 2 zł, który dokupił jedynie dla darmowej przesyłki.

 

 

xyz96 - to co piszesz o wysyłce SMART od różnych sprzedawców - to kolejna kwestia do przemyślenia. Niestety, normalny sprzedawca nie nadąża ze wszystkimi zmianami. Ale taka opcja oznacza tylko jedno - kolejne podwyżki dla sprzedających.

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów
Client:79179573
#16 Inspirator#

@maxr01 napisał: "Jak widzisz teraz oferty bez SMARTA?"

Odkąd mam opłaconego Smarta, a na liście wyników wyszukiwania dodali ten checkbox:

filtr smart.png

już w ogóle nie widzę ofert bez Smarta.

Jeśli, dajmy na to, szukam dzbanka, to wpisuję odpowiednią frazę, klikam na pierwszą z brzegu ofertę, np. tę:

dafi.png

Potem klikam tam, gdzie jest ta czerwona strzałka, wybieram najtańszą ofertę ze Smartem i kupuję.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów
goomelke
#8 Zapaleniec#

Czy jest jakaś grupa sprzedawców Allegro, gdzie tworzą sobie czarną listę takich kupujących- cwaniaków? Jeśli ja komuś sprzedam towar za np. 50 zł i potem on dokona zwrotu na 45 zł, aby kupić **piiip**ołę za 5 zł z darmowym transportem, do którego ja dopłacam 1 zł, to taki ktoś od razu ląduje u mnie na czarnej liście.

Przydałaby się taka globalna czarna lista kupujących nadużywających w ten sposób darmowych zwrotów.

oznacz moderatorów
filtry_do_okapu
#8 Zapaleniec#

My taką prowadzimy, mamy już na niej sporo pacjentów. Najzabawniej jest, gdy za klika miesięcy później część z nich zaczyna skamleć o odblokowanie :)))

W zeszłym tygodniu dołączyło dwóch cebulaków.

oznacz moderatorów