anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy muszę przyjąć zwrot cartridga

MAMY ROZWIĄZANIE!
Greco_Pawlowitz
#9 Pomysłodawca#

 

Kupujący kupił Toner laserowy .

Po 2 tygodniach odesłał w ramach allegro smart . Nie podał przyczyny.

Pudełko przed wysyłką było oryginalnie zamknięte toner w foliowej torbie także zamknięty .

Po rozpakowaniu przesyłki, wszystko jest otwarte pudełko ,folia z tonerem.

Ja to się ma ze zwrotem za towar ?

oznacz moderatorów
34 ODPOWIEDZI 34
LEW433
#21 Demiurg#

@Greco_Pawlowitz Możesz pomniejszyć zwrot o taką kwotę ile zmniejszyła się wartość, przyjąć i oddać powinieneś.Klient ma prawo do sprawdzenia towaru, nie musi zwracać w oryginalnym opakowaniu.

oznacz moderatorów
ZibiK30
#18 Luminarz#

@LEW433 Czyli jakieś 70 / 80% 😄 bo marne szanse na kupca za więcej 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów
markam43
#13 Ambasador#

Tak, musisz przyjąć zwrot. Pamiętaj, że zgodnie z prawem klient nie ma obowiązku zwracać towaru w oryginalnym opakowaniu.

Nie możesz pomniejszać kwoty zwrotu o ile nie doszło do zmniejszenia wartości rzeczy w wyniku używania jej przez klienta.

oznacz moderatorów
Greco_Pawlowitz
#9 Pomysłodawca#

Nie chodzi o opakowanie , ale toner przed wyschnięciem jest w hermetycznie zamknięty we folii .

Wątpię że ktoś będzie chciał teraz kupić  taki toner

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@Greco_Pawlowitz  Skoro uważasz że nie musisz to po co nas pytasz, my Ci mówimy że musisz przyjąć, możesz pomniejszyć wartość zwrotu. Pamiętaj że klient ma takie prawo i otworzy spór, może także złożyć wniosek do POKu a jak otrzyma zwrot to All może Ci zablokować konto.

oznacz moderatorów
Greco_Pawlowitz
#9 Pomysłodawca#

Nie uważam że nie muszę zrobić zwrotu.Dopytuje

Ok. Dziękuję za podpowiedzi.

Pozdrawiam Grzegorz

oznacz moderatorów
markam43
#13 Ambasador#

@Greco_Pawlowitz Klient po zakupie ma prawo zapoznać się z towarem, może na przykład sprawdzić, czy toner pasuje do drukarki. Jeśli nie pasuje, ma prawo go zwrócić.

Nie zapozna się i nie sprawdzi, jeśli nie wyjmie go z folii.

oznacz moderatorów
Greco_Pawlowitz
#9 Pomysłodawca#

Zgadza się z tym że na opakowaniu są wszystkie typy wypisane do czego ten toner pasuje ,

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@markam43 @Greco_Pawlowitz Kupujący ma prawo sprawdzić towar jakby to robił w sklepie nie może go używać

sprawdzanie czy pasuje do drukarki to chyba tylko po opisach na pudełku

zrywanie zabezpieczeń czy wkładanie do drukarki to używanie produktu

oznacz moderatorów
vonNogay
#16 Inspirator#

A sprzedajesz jako firma czy osoba prywatna?

oznacz moderatorów
Greco_Pawlowitz
#9 Pomysłodawca#

Osoba prywatna

oznacz moderatorów
vonNogay
#16 Inspirator#

To niekoniecznie musisz przyjmować taki zwrot. Co prawda masz ustawioną w ofertach możliwość zwrotu w ciągu 14 dni, ale wg mnie, skoro klient nie jest konsumentem (nie jest to osoba fizyczna kupująca od przedsiębiorcy) to nie musisz przyjmować zwrotu każdego towaru (zniszczonego lub ze znacznie obniżoną wartością), tak jak to ustawa konsumencka nakazuje przedsiębiorcom.

oznacz moderatorów
Greco_Pawlowitz
#9 Pomysłodawca#

Kurier przywiózł przesyłkę .W domu ktoś odebrał .Przesyłka odebrana

Przesyłka jest u mnie . Patowa sytuacja .

oznacz moderatorów
ZibiK30
#18 Luminarz#

@Greco_Pawlowitz Napisz do autoryzowanego sklepu lub jakiegoś znanego zapytanie ile na wartości traci taki tusz po otwarciu i tyle odejmij od ceny. Będziesz miał na to jakąś "podkładkę"

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów
markam43
#13 Ambasador#

Ktoś Cię wprowadza w błąd. Jeżeli jako osoba prywatna udostępniasz zwroty - dajesz czas na odstąpienie od umowy - musisz zwroty przyjmować. Takie też jest stanowisko Allegro.

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/prywatny-sprzedawca-smart-zwroty/td-p/1583...

oznacz moderatorów
vonNogay
#16 Inspirator#

@markam43 nie twierdzę, że może nie przyjmować zwrotów w ogóle (jeśli ustawił zwrot w ofertach), tylko, że niekoniecznie musi obsługiwać zwroty na takiej samej zasadzie jak przedsiębiorca i być zmuszonym przyjmować każdy towar.

Nawet przedsiębiorca udostępniając zwrot w ofertach, może z tego prawa niektórych kupujących wykluczyć (np. firmy kupujące towar w celach zawodowych) - czyli udostępnienie zwrotu nie oznacza, że zwrot musi być możliwy w każdym przypadku.

 

 

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@Greco_Pawlowitz A według mnie to nie jest takie proste. Przyjmujesz zwroty = prosisz się o kłopoty, nie wyłączyłeś rękojmi = prosisz się o kłopoty do 2.

Ale:

Kupujący może sprawdzić zakupiony przedmiot tak jak by to zrobił w sklepie stacjonarnym. Nikt w sklepie stacjonarnym nie wyjmuje tonera z folii. Po drugie nie masz możliwości sprawdzenia ile tuszu zostało w tonerze. Czy klient zrobił 10, 100, a może 1500 kopii bo drukował książkę. de facto folia zapewnia informację dla kupującego ile ma tuszu w tonerze ( tak jak podano na opakowaniu). Po jej rozerwaniu nie ma możliwości sprawdzić ile jest w środku ( bez rozebrania cartridge). Czy Kupujący podesłał Ci jakieś pismo/email? Bo sama wysyłka tonera - nie jest równoznaczna ze zwrotem. Wystaw toner na allegro lub Oxx - z opisem " nie wiem ile jest w środku, zwrot od klienta" - i o cenę jaką uzyskasz pomniejsz zwrot pieniędzy do niego.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
Greco_Pawlowitz
#9 Pomysłodawca#

Niestety kupujący nie podesłał mi żadnego pisma

oznacz moderatorów
szejk-gmbh
#13 Ambasador#

@Greco_Pawlowitz 

To go zapytaj po co odesłał.

@markam43 

Czyli że mogę kupić czekoladę, rozpakować (ew. ugryźć kawałek) po czym odesłać bo mi nie smakuje? Genialne...

----------------------------------
Sprzedawca Twój wróg!
oznacz moderatorów