anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot części zamówienia przez kupujące po zakupie Smart aby nie płacić za przesyłkę

krzychu_zd
#9 Pomysłodawca#

Witam. Jak rozwiązujecie problem z cfaniaczkami, którzy zakupują lekko powyżej Smart, aby nie płacić za przesyłkę, a później dokonują zwrotu wszystkich artykułów poza jednym 🙂  Czy nadeszły czasy że ludzie nie mają 8,99 na przesyłkę?

oznacz moderatorów
40 ODPOWIEDZI 40

mikeza
#18 Luminarz#

nie da się tego rozwiązać dopóki allegro na to pozwala. Prawdę mówiąc najwięcej traci na tym właście sam portal, bo biorąc pod uwagę, że kupujący dokonuje zakupu jakiegoś drobiazgu za 2zł i dobiera coś do 40zł, po to by póżniej to zwrócić, allegro zarabia prowizję od 2zł plus ewentualnie dopłatę 1zł za paczkę smart, a samo musi zapłacić za 2 wysyłki, w jedną stronę i zwrot. Jak dla mnie bardzo kiepski deal, a ilość zwrotów wzrasta lawinowo.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

krzychu_zd
#9 Pomysłodawca#

zgodzę się, ale wiesz nie allegro [edycja] z tymi paczkami w te i wewte, a co się z nimi dzieje podczas transportu tam i z powrotem to już przechodzi na przepychanki między kupującym a sprzedającym i sprzedającym a przewoźnik.

oznacz moderatorów

mikeza
#18 Luminarz#

niestety z ekonomicznego punktu widzenia jest to bezsens, mało tego dochodzą kwestie ekologii, strata czasu, mała wydajność pracy, zużycie materiałów podczas transportu, uszkodzenia towaru, trucie środowiska itd. Mało pozytywów jak widać

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@krzychu_zd Nic z nimi nie możesz zrobić. Klient po zakupie ma prawo do częściowego odstąpienia od umowy. Allegro także nie widzi w tym problemu i nie przeciwdziała temu.

oznacz moderatorów

krzychu_zd
#9 Pomysłodawca#

Zdaję sobie sprawę z tego, że system bywa czasem dziurawy, ale rosnąca plaga zwrotów zaczyna mnie przerażać, przyjmuję cierpliwie zwroty, dodaję sobie delikwenta na czarną listę, ale jeżeli system będzie pozwalać na tego typu praktyki to warto będzie kupować najdrobniejsze rzeczy w konkurencyjnych cenach z dostawą pod drzwi. A zwrocik zrobić podczas zakupów w lidlu, bo tam jest paczkomat 🙂   nonsens

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#18 Luminarz#

Póki zasady nie zostaną zmienione ,to taka bezkarna zabawa będzie trwać w najlepsze. 

oznacz moderatorów

krzychu_zd
#9 Pomysłodawca#

wiesz też mam smarta, ale nie przyszło mi do głowy aby bawić się w takie praktyki, kupuję w smarcie i już, a jak sprzedający ma coś co chcę i nie mogę dobrać do smarta to nie żałuję tych 9 zł na paczkomat he he

 

oznacz moderatorów

mikeza
#18 Luminarz#

ja mam podobne podejście, ale to już jest kwestia wychowania i przede wszystkim szacunku do drugiego człowieka i jego pracy. Nigdy by mi nie przyszło zwracać coś tylko po to, żeby mieć darmową wysyłkę. Wielokrotnie kupowałem nawet mniej potrzebne rzeczy, żeby tylko dobić do 40zł, miałem satysfakcję z darmowej paczki, a zawsze coś dodatkowo dokupiłem, co mimo wszystko wcześniej, czy później się przydało w domu.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

majster_man
#12 Orędownik#

U mnie zwroty są tylko z poznania i krakowa.

oznacz moderatorów

wiczolek_michal
#8 Zapaleniec#

Oczywiście że klient ma prawo zwrócić towar, ale nie musi mieć darmowej przesyłki zwrotnej.

Jak by wiedział że musi za nią zapłacić to by nie robił takiego cebularstwa.

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@wiczolek_michal Nie musi, ale może mieć darmową przesyłkę zwrotną, on ją sobie kupuje od Allegro i ma do niej prawo. Cebularstwem jest raczej próba ograniczania praw, a nie korzystanie z nich.

oznacz moderatorów

wiczolek_michal
#8 Zapaleniec#

Dla mnie jest [edycja] to że ktoś kupuje 5 identycznych przedmiotów po 9zł by załapać się na darmową dostawę i odsyła 4 z nich.

oznacz moderatorów

wiczolek_michal
#8 Zapaleniec#

Wspomnę Ci jeszcze że jak ktoś łapie się na smart za 0zł, to sprzedawca dopłaca do tej transakcji co najmniej 0,99zł. Więc nie dziw się że to jest wkurzające że ktoś za 9zł ma darmową dostawę

a sprzedawcy zostaje z tego może 1.5zł na czysto.   

oznacz moderatorów

RED
#18 Luminarz#

@xyz96 tu twierdzisz, żę konsument kupuje sobie od allegro darmowy zwrot i przesyłkę z czym się oczywiście zgadzam

a kilkanaście dni temu twierdziłeś, że złe działanie tego zakupu odpowiada sprzedawca

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@RED Tak dokładnie jest. Kupujący płaci Allegro za Smart, ma wtedy darmowy zwrot. Zgodnie z prawem, za przesyłkę odpowiada sprzedawca, także za przesyłkę zwrotną, skoro udostępnia darmowe zwroty Smart. Nie musi udostępniać. 

oznacz moderatorów

RED
#18 Luminarz#

@xyz96 sprzedawcą darmowej wysyłki i zwrotu jest allegro

oznacz moderatorów

A3dam
#18 Luminarz#

@RED 
Adresat przesyłki ze zwrotem (czyli w tym przypadku: Sprzedawca) ponosi odpowiedzialność za przesyłkę (t.j. za ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub zagubienia odsyłanej przez Kupującego rzeczy) dopiero od chwili wydania tej przesyłki Adresatowi .

Do tej pory nikt tu nie podał podstawy prawnej na mocy której uzasadnione byłoby twierdzenie, że jest inaczej.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

orbitkownia_pl
#10 Popularyzator#

Niestety w miesiącu mam dziesiątki zwrotów, ludzie tez kupują po 2-4 a nawet po więcej sztuk , (u mnie czapki) w domach przymierzają i sobie np. zostawiają 1 komplet reszta zwrot. Niestety wszystko szyję po wpłacie i mam później masę takich uszytych kompletów, których może już nikt inny nie zamówi, (kolor rozmiar). Albo ktoś zwraca w 14 dniu , a później odsyła znów po dłuższym czasie, zauważyłam że niektóre czapki ewidentnie były noszone a nie tylko przymierzone, wtedy taki komplet mogę sprzedać tylko jako używkę

oznacz moderatorów

krzychu_zd
#9 Pomysłodawca#

masakra

oznacz moderatorów