anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

[21.04] Zapytaj eksperta - uproszczony zwrot towaru

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

Jeszcze w tym roku ujednolicimy zasady zwrotu towaru w Allegro. Chcemy zagwarantować kupującym jasne warunki oraz szybki zwrot wpłaty we wszystkich transakcjach z przedsiębiorcami. Sprzedającym udostępnimy narzędzia, które usprawnią cały proces. Dzięki nim zaoszczędzisz czas na rozwój swojego biznesu.

Zapytaj Eksperta

Obawiasz się zmiany? Niepotrzebnie! Nasze rozwiązania sprawią, że obsługa transakcji stanie się jeszcze łatwiejsza, a klienci rzadziej będą oczekiwać od Ciebie pomocy. Taka wizja Cię nie przekonuje? Dostrzegasz zagrożenia? Masz pytania?

Już w środę 21.04.2021 r. wszystkie Twoje wątpliwości pomoże rozwiać Ekspertka Allegro - Kasia Stasiuk, która na co dzień zajmuje się posprzedażowym wsparciem partnerów.

zdjęcie.jpg

Zapoznaj się ze szczegółami zapowiadanej zmiany, a pytania i opinie zamieszczaj bezpośrednio pod tym postem. Nie pozostawimy Cię bez odpowiedzi!

Wspólne zasady zwrotu we wszystkich ofertach Allegro

W październiku 2021 klienci otrzymają od nas zbiór zasad i wskazówek o zwrocie towaru na Allegro. Dowiedzą się z nich między innymi: 

  • ile mają czasu na zwrot towaru 
  • jak poprawnie zapakować przedmioty i odesłać do Ciebie
  • kiedy dostaną zwrot wpłaty. 

Dzięki Polityce zwrotu towaru kupujący będą wiedzieli, jak postępować w przypadku rezygnacji z zakupu, ale i czego powinni oczekiwać od Ciebie.

Wprowadzenie jednolitych zasad zwrotu towaru będzie możliwe jedynie przy Twojej współpracy. W kolejnych miesiącach od czerwca do października 2021 zapewnimy Ci narzędzia i rozwiązania techniczne, z pomocą których zadbasz o:

  1. dostosowanie warunków zwrotu w ofertach do Polityki zwrotu towaru
  2. dopełnienie terminów na zwrot wpłaty:
    • do 7 dni kalendarzowych (licząc od dnia, w którym otrzymasz przesyłkę) -  przy odstąpieniu od umowy 
    • 14 dni kalendarzowych (od wysłania przez klienta Formularza zwrotu towaru)  w przypadku wady produktu – na podjęcie decyzji reklamacyjnej i – w przypadku jej uznania – niezwłoczny zwrot środków do kupującego
    • do 2 dni roboczych w przypadku anulowania zakupu
  3. rozwiązywanie spraw kupujących w terminach, które wprowadzimy w drugiej połowie tego roku:
    • 7 dni – to czas na zwrot pieniędzy lub podanie numeru nadanej przesyłki, gdy upłynie ustalony przez Ciebie termin na dostarczenie towaru  
    • 14 dni – to czas na wydanie decyzji, gdy kupujący zareklamuje towar.

Nowa wersja formularza do konfiguracji warunków zwrotu

Od lipca w zakładce Warunki zwrotów udostępnimy nową wersję formularza. Określisz w nim warunki zwrotu w swoich ofertach. Dzięki temu będą one zgodne ze standardami Polityki zwrotów na Allegro

Obsługa zwrotu w jednym miejscu 

Od czerwca do sierpnia 2021 będziemy rozbudowywać zakładkę Zwroty. Znajdziesz w niej wszystkie informacje o danym zwrocie i jego poszczególnych etapach. W nowej wersji Zwrotów: 

  • dodamy wyszukiwarkę, dzięki której znajdziesz konkretny zwrot towaru po: numerze paczki, powodzie zwrotu towaru, statusie zwrotu, metodzie zwrotu towaru
  • podejmiesz decyzję o kwocie zwrotu
  • zobaczysz status wniosku o rabat transakcyjny dla danego zamówienia
  • zobaczysz status przesyłki zwrotnej, jak i status zwrotu wpłaty do kupującego
  • obsłużysz wiele zwrotów jednocześnie
  • wydrukujesz formularz zwrotu wypełniony przez kupującego.

Rozwój automatycznych rozwiązań

Nadal będziemy też rozwijać rozwiązania, które już znasz:

Wprowadzimy też nowe jak rezerwacja kwoty w Allegro Finanse na poczet przyszłych zwrotów wpłat. 

Dziękujemy za wszystkie pytania! Poniżej znajdziecie zapis sesji oraz odpowiedzi Ekspertki Allegro. 

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów
104 ODPOWIEDZI 104

konto zamknięte
Nie dotyczy

@k_stasiuk 

@pinsplash „A co jak będzie automatyczny zwrot a paczka zaginie?”

albo kupujący wygeneruje numer kod zwrotu, ale przesyłki nie wyśle. Co zdarza się całkiem często.

 

oznacz moderatorów

k_stasiuk
Ekspert Allegro

@konto zamknięte @pinsplash już wyjaśniam:)

Jeśli wybierzecie opcję automatycznych zwrotów wpłat do kupujących, oznacza to, że środki na Allegro Finanse na poczet konkretnego zwrotu zostają zabezpieczone (zablokowane). Zaznaczam jednak, że to zabezpieczenie środków (blokada) następuje dopiero wtedy kiedy kupujący nadaje do Was przesyłkę. Czyli może wygenerować kod, ale jeśli nie nada paczki środków nie blokujemy.

Załóżmy zatem, że macie ustawione automatyczne zwroty wpłat, kupujący nadaje do Was paczkę, środki są blokowane na Allegro Finanse na poczet tego konkretnego zwrotu.

Aby system zaczął liczyć 7 dni kalendarzowych na zwrot środków, musicie taką paczkę odebrać, czyli w systemie musimy widzieć, że status to "dostarczona".  Wy ten status będziecie też widzieli w zakładce "Zwroty".
Gdyby status był błędy, a Wy realnie nie posiadalibyście paczki, wówczas będziecie mieli opcję odmowy zwrotu środków do kupującego wraz z uzasadnieniem tej decyzji. Przy odstąpieniu trzeba pamiętać, aby tą decyzję podjąć zanim minie 7 dni kalendarzowych (od dnia kiedy status paczki to "dostarczona").

Brak Waszych zastrzeżeń w ciągu 7 dni kalendarzowych (licząc od dnia "dostarczenia" paczki") spowoduje, że zablokowane środki po 7 dniach przekazywane są do kupującego. 
Dodam również, że kiedy kupujący wypełni formularz zwrotu towaru na Allegro (wybierze  powód odstąpieniowy) to przy pełnym zwrocie środków do kupującego, otrzymacie automatycznie rabat transakcyjny bez składania wniosku - co też będziecie widzieli w zakładce "Zwroty":)

oznacz moderatorów

k_stasiuk
Ekspert Allegro

@annas14-firma  dziękuję za Twój głos:)

Opcja rezerwacji (pozostawienia) wybranej kwoty na Allegro Finanse będzie Twoją dobrowolną decyzją.

Możliwość rezerwacji wybranej kwoty na Allegro Finanse pozwoli Ci na płynność w zwrotach wpłat. Będziesz mogła pozostawić taką kwotę, którą uznasz za wystarczającą na  pokrycie zwrotu płatności między jedną, a drugą wypłatą. Kwotę możesz ustalić na podstawie swojej sprzedaży i obsługiwanych zwrotów (szacunkowo). 

Pozwoli Ci to na szybki zwrot wpłaty, co z kolei ma wpływ na doświadczenie zakupowe kupującego i jego decyzje o kolejnych zakupach. 

oznacz moderatorów

FashionFormat
#8 Zapaleniec#

To będzie dobre rozwiązanie pod warunkiem, że to my sprzedawcy sami będziemy mogli "rezerwować" takie kwoty na ewentualny zwrot.

W innym wypadku - jak przetrzymywanie pieniędzy na poczet zwrotów dla kupujących jest co najmniej nie dopuszczalne.

oznacz moderatorów

k_stasiuk
Ekspert Allegro

@pinsplash to tylko Ty będziesz decydował o tym, czy chcesz zarezerwować konkretną kwotę na Allegro Finanse.

Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie tej funkcjonalności po waszych sugestiach, w których zwróciliście uwagę na zerowanie salda przy wypłatach, co uniemożliwiało wykonanie zwrotu środków kupującemu przez Allegro Finanse.

Będziesz mógł sam decydować jaka kwota ma zostać zarezerwowana (niewypłacona). Kwotę możesz ustalić na podstawie swojej sprzedaży i obsługiwanych zwrotów (szacunkowo). 

Pamiętaj, że zawsze będziesz mógł zmienić kwotę zarezerwowaną (podwyższyć, zmniejszyć lub wyzerować).

Jeśli zarezerwowaną kwotę edytujesz np. do zera, wówczas standardowo wszystkie środki, które masz na Allegro Finanse będą wypłacane zgodnie z wybranymi przez Ciebie ustawieniami wypłat.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@k_stasiuk Ok, w takiej interpretacji - to zmiana na dobre.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Większość jest na plus ale mam pewne uwagi:

1. Obecnie jednym z głównych powodów rezygnacji klientów z zakupu na Allegro jest brak szybkiego i łatwego zwrotu, a konkretnie - Nie zgodzę się z tym stwierdzeniem. Dwa główne powody to: problem z płatnością przez Allegro Finanse, drugi problem rezygnacji z zakupów to oczywiście program SMART, czyli rezygnacja z części zakupów dla darmowej wysyłki.

2. Kiedy w formularzu zwrotu towaru przez kupującego będzie zamieszczona jednoznaczna informacja typu: "odstępuję od zawartej umowy"? - zgodnie z ustawą konsumencką taką informację kupujący ma przekazać sprzedającemu (nie pośrednikowi) w określony prawem sposób.

3. Kiedy Allegro zacznie się stosować do prawa? Jeśli kupujący odstąpił od umowy, to w świetle prawa transakcja nie została zawarta, po prostu jej nie było.  Jednak w/g stanowiska pracownika Allegro "fakt odstąpienia od umowy przez kupującego nie oznacza, że transakcja nie została zawarta" i w związku z tym, kupujący może wystawić ocenę do transakcji, która prawnie nie miała miejsca, a w/g Allegro jednak miała miejsce. Kiedy wreszcie takie stanowiska pracowników Allegro przestaną naruszać prawo?

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@maxr01 ja się dopominam o to od początku istnienia tego forum

 

oznacz moderatorów

k_stasiuk
Ekspert Allegro

@maxr01 dziękuję za Twoją opinie i pytania:) Pozwolę sobie odpowiedzieć według Twojej punktacji:

  1. Postanowiliśmy wprowadzić zmiany, ponieważ zarówno kupujący, jak i sprzedający borykają się z różnymi trudnościami związanymi ze zwrotem produktu. Jeśli chodzi o kupujących, to główne problemy jakie były wskazywane przez nich to różne zasady zwrotu towaru u sprzedających (np. informacja, że zwrot środków nastąpi w ciągu 20 dni:), kupujący nie wiedzieli też kiedy sprzedający odebrał towar i kiedy ostatecznie otrzymają zwrot pieniędzy. 

    Doświadczenie zakupowe klienta na każdym etapie, nawet zwrotu towaru ma ogromny wpływ na kolejne jego decyzje zakupowe, a nam zależy, aby te doświadczenia były jak najlepsze.

    Jeśli chodzi o kwestie odstąpienia, to niezależnie od tego, czy kupujący posiada Smart, czy nie, nadal ma możliwość częściowego odstąpienia od umowy. Jeśli chodzi o wykorzystywanie darmowej dostawy Smart przez kupujących to monitorujemy zgłoszenia i jeśli będziemy planowali jakiekolwiek zmiany w programie Smart dla kupujących to na pewno o tym poinformujemy.

    2. Ustawa o prawach konsumenta nie wymaga określonej formy oświadczenia o odstąpieniu od umowy bez podania przyczyny. Oznacza to, że takie oświadczenie można złożyć w sposób całkowicie dowolny i będzie ono ważne. W Polityce zwrotu na Allegro wyjaśniamy kupującemu jak może takie oświadczenia złożyć, czyli skorzystać z formularza zwrotu towaru na Allegro. Jest to prosta i szybka forma złożenia odstąpienia. Dzięki temu, że kupujący skorzysta z formularza zwrotu towaru na Allegro zarówno Ty jak i kupujący macie możliwość łatwej kontroli tego zwrotu, poprzez widok statusów np. zwrotu towaru, czy zwrotu wpłat. Obsługą procesu zwrotu będziesz kierował z jednego miejsca, czyli z zakładki “Zwroty”, co generalnie skróci Twój czas obsługi zwrotu.

    3. W przypadku kiedy mamy do czynienia z odstąpieniem, należy oddzielić od siebie skutek prawny i stan faktyczny.
    Skutkiem prawnym odstąpienia od umowy jest to, że do niej nie doszło, natomiast zgodnie ze stanem faktycznym zawarcie takiej umowy miało miejsce (wystąpiły określone okoliczności, kontakt między stronami itp.) i dlatego też umożliwiamy kupującemu wystawienie oceny do takiej transakcji. 

    Możliwość wystawienia oceny w tej sytuacji nie stanowi naruszenia obowiązującego prawa.

    Kupujący zatem nawet w przypadku odstąpienia, czy reklamacji ma możliwość oceny tego jak przebiegł zwrot towaru.
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@k_stasiuk Skutkiem prawnym odstąpienia od umowy jest to, że do niej nie doszło, natomiast zgodnie ze stanem faktycznym zawarcie takiej umowy miało miejsce (wystąpiły określone okoliczności, kontakt między stronami itp.) i dlatego też umożliwiamy kupującemu wystawienie oceny do takiej transakcji.

Czyli każdy kontakt pomiedzy stronami to zawarcie umowy?🤔 To według mnie słaba linia obrony bo prawo nie daje pola do interpretacji tutaj : " do zawarcia umowy nie doszło" koniec kropka. A wy zachecacie kupujacego : oceń coś do czego nie doszło... brzmi jak schizofrenia?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

k_stasiuk
Ekspert Allegro

@pinsplash w momencie kiedy kupujący kliknął "kupuję i płacę" doszło do zawarcia umowy - temu nie można zaprzeczyć. Odstąpienie od tej umowy nie oznacza, że kupujący nie ma prawa do oceny jej przebiegu.
Decyzja dotycząca wystawienia oceny jest dobrowolną decyzją kupującego. Może, ale nie musi jej wystawić.
Niemniej jeśli masz wątpliwości co do zgodności wystawionej oceny z Regulaminem, skontaktuj się z nami:) Sprawdzimy to dla Ciebie.

oznacz moderatorów

FashionFormat
#8 Zapaleniec#

"3. W przypadku kiedy mamy do czynienia z odstąpieniem, należy oddzielić od siebie skutek prawny i stan faktyczny.
Skutkiem prawnym odstąpienia od umowy jest to, że do niej nie doszło, natomiast zgodnie ze stanem faktycznym zawarcie takiej umowy miało miejsce (wystąpiły określone okoliczności, kontakt między stronami itp.) i dlatego też umożliwiamy kupującemu wystawienie oceny do takiej transakcji. 

Możliwość wystawienia oceny w tej sytuacji nie stanowi naruszenia obowiązującego prawa.

Kupujący zatem nawet w przypadku odstąpienia, czy reklamacji ma możliwość oceny tego jak przebiegł zwrot towaru."


- zgadza się, jednak należy zaznaczyć, że w momencie kiedy np. sprzedawca uzna, że zwrócony produkt nie kwalifikuje się do zwrotu (co zdarza się bardzo często), po czym poinformuje o tym Kupującego - Kupujący z góry źle ocenia Sprzedającego i bez namysłu oraz impulsywnie - w najlepszym wypadku zgłasza problem z zwrotem do Allegro, lub co gorsza wystawia negatywny komentarz, który jak się później okazuje nie narusza regulaminu i nie można go usunąć.

Takie sytuacje dają przyzwolenie Kupującym na nieuczciwe działania tego typu.
My sprzedawcy nie mamy szans na obronę, a taką skuteczną obroną było wystawienie komentarza Kupującemu - taki (nawet nieuczciwy) Kupujący zastanawiał się 5 razy zanim wystawi negatywną ocenę, teraz Kupujący nie ponoszą żadnych konsekwencji takich nieuczciwych działań.

 

oznacz moderatorów

k_stasiuk
Ekspert Allegro

@FashionFormat rozumiem, że takie sytuacje są dla Ciebie bardzo kłopotliwe, niemniej jednak wskazanie przez kupującego tego co mu się podobało, a co nie jest sensem wystawiania opinii. Ingerujemy tylko w sytuacjach jednoznacznych i takich, które naruszają Regulamin. Warto takie sprawy najpierw wyjaśnić z kupującym, często negatywne oceny wystawiane są w emocjach.

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Zadając te 3 pytania chyba niepotrzebnie się łudziłem, że otrzymam jakąś sensowną odpowiedź.

Ad.1. - przecież wyraźnie napisałem, że 2 główne powody rezygnacji z zakupów to:

 - problemy z płatnością przez Allegro Finanse - sporo jest takich niezrealizowanych transakcji

- rezygnacja z zakupu poprzez korzystanie z darmowych wysyłek SMART dla zakupu towaru za kilka zł. Zwrot towaru w przypadku, gdy kupujący zapłacił za wysyłkę - to są na prawdę bardzo nieliczne przypadki

Ad.2. - przepraszam, ale    

Ad.3. - Z tym nadal się nie zgodzę, tak samo jak i wielu innych sprzedawców. To jest kompletny absurd.

Przecież ustawa konsumencka wyraźnie wskazuje, że w przypadku odstąpienia od umowy przez kupującego, to taka umowa zostaje uznana za niezawartą. (podpowiem: za niebyłą, takie zdarzenie nie zaistniało - sugeruję poczytanie interpretacji). Ustawa nic nie mówi o tym, że "należy oddzielić od siebie skutek prawny i stan faktyczny". - Jest bardzo prosta i jednoznaczna.

"natomiast zgodnie ze stanem faktycznym zawarcie takiej umowy miało miejsce (wystąpiły określone okoliczności, kontakt między stronami itp.)" no cóż- w/g prawa nic takiego nie miało miejsca. Nie możecie w żaden sposób pisać, że zawarcie takiej umowy miało miejsce - jest to niezgodne z prawem, przecież w ustawie jest wyraźnie wyraźnie jest napisane, że umowa nie była zawarta.

roszę podeprzyj się w tym względzie jakimiś ustawami, paragrafami, artykułami itp.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Jeszcze odnośnie pkt.2 mojego zgłoszenia.

Proszę zaznajomić się z poniższym tematem:

  https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/

"Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności – konsument nie musi ich dokonywać"

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@maxr01

@k_stasiuk 

też o tym piszę na tym forum od roku

co to jest allegro zwrot

gdzie jest odstąpienie od umowy?

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/nowomowa-allegro-co-to-jest-allegro-zwrot/...

 

czy wreszcie będzie podział na reklamacje i odstąpienia od umowy lub niezgodność z umową?

 

wszystkie proponowane zmiany nie usuną głównych problemów przy zwrotach

- typu zwroty od firm, których nie dotyczy ustawa konsumencka

- reklamacji nie odróżnianych przez Kupujących od odstąpienia od umowy

- zgłaszania niezgodności towaru z umową przez Kupujących traktowanych jako odstąpienie od umowy

- twierdzeń typu nie odstepuję od umowy a chce zwrot pieniędzy

- rozróżnienia zgłoszenia reklamacyjnego na rękojmie lub gwarancję

--------------------------------------------------

Allegro nadal nie widzi różnicy w czynnościach opisanych w ustawach i prawach konsumenta w/w czynności są różne i mają w przepisach odmienne traktowanie

 

ustawa konsumencka odróżnia zwrot od odstąpienia od umowy - a allegro nie

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

i jeszcze najlepsze tzw anulowanie zamówienia na allegro jak widzę nadal będzie przysługiwać podmiotom, które do tego nie mają prawa

czyli firmom nie wymienionym w ustawie konsumenckiej

 

czyli allegro będzie dalej łamać polskie przepisy i wpierdzielać się w transakcje między firmami

w przepisach i w kodeksie cywilnym sama chęć zawarcia umowy jest często

uznawana jako skuteczna

a zgoda na allegrowe automatyczne anulowanie zamówienia między firmami przez Kupujacą towar spółkę z o.o.  bez zgody sprzedawcy firmy to łamanie prawa

 

ja właśnie prowadzę spór ze spółką z o.o. , która przy jednoznacznych zapisach w super cudownych zakładkach allegro i moim sprzeciwie sobie zwróciła towar

z fakturą i domaga się zwrotu środków na konto prywatne

totalny absurd, w sprzeczności z przepisami - a jednak możliwy w tym serwisie

 

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

inny przykład z dzisiaj kupujący za pomocą narzędzi allegro zakomunikował niezgodność towaru z umową

natychmiast uznaliśmy reklamację

a on stwierdził ze chce zwrot pieniędzy

- przy takiej reklamacji nie ma obowiązku zwrotu pieniędzy

- przy odstąpieniu od umowy jest obowiązek

kolejny absurd na allegro związany z tzw nowomową allegro i allegro zwrotami

 

oznacz moderatorów

k_stasiuk
Ekspert Allegro

@RED dziękuję za Twój głos i już wyjaśniam:)

W Polityce opisaliśmy powody jakie kupujący może wybrać, jeśli odstępuje od umowy, bądź jeśli składa reklamację w ramach rękojmi, czyli wskazuje na wadę towaru.

Dodam, że Art. 30. ustawy o prawach konsumenta mówi: “Konsument może odstąpić od umowy, składając przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy...".

W związku z tym, że zapis ten nie wskazuje na formę oświadczenia, należy udać się do kodeksu cywilnego, który to reguluje definicję "oświadczeń woli".

Art. 60. “Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, wola osoby dokonującej czynności prawnej może być wyrażona przez każde zachowanie się tej osoby, które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny, w tym również przez ujawnienie tej woli w postaci elektronicznej (oświadczenie woli)”.

W Polityce zwrotu na Allegro wyjaśniamy kupującemu jak może takie oświadczenie złożyć, czyli skorzystać z formularza zwrotu towaru na Allegro (z zaznaczeniem powodów odstąpienia). Jest to prosta i szybka forma złożenia odstąpienia. Dzięki temu, że kupujący skorzysta z formularza zwrotu towaru na Allegro zarówno Ty, jak i kupujący będziecie mieli możliwość łatwej kontroli tego zwrotu, poprzez widok statusów np. zwrotu towaru, czy zwrotu wpłat. W związku z tym, że obsługą procesu zwrotu będziesz kierował z jednego miejsca, czyli z zakładki “Zwroty”, Twój czas obsługi zwrotu skróci się.

Jeśli chodzi o reklamację to w Polityce zwrotów informujemy, że jeśli kupujący zdecyduje się na wypełnienie Formularza zwrotu Allegro z powodem reklamacyjnym, wówczas oczekuje on całkowitego bądź częściowego zwrotu środków. Jeśli natomiast kupujący oczekuje wymiany lub naprawy towaru, powinien skontaktować się z Tobą bezpośrednio. Informacje o tym, jakie podjąć działania, kupujący znajdzie w Twojej ofercie w części “Reklamacja”. To Ty podejmujesz decyzję, czy uznasz roszczenie kupującego do zwrotu środków, czy nie.

W przypadku zakupów niekonsumenckich - to jest również Twoja decyzja, czy takie odstąpienie przyjmiesz.

W Polityce zwrotu również ten temat jest przez nas poruszany cyt:”

  1. Komu przysługuje prawo do zwrotu zakupionego produktu

Masz prawo do zwrotu, kiedy kupujesz jako konsument, czyli:

  1. a) jesteś kupującym, który nie prowadzi działalności gospodarczej
  2. b) jesteś kupującym, który prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, a kupiony przedmiot nie wiąże się bezpośrednio z Twoją działalnością gospodarczą lub zawodową”.

Nie mamy możliwości weryfikacji, czy zakup był od spółki, czy od jednoosobowej działalności i tym samym stwierdzić jaki był charakter takiego zakupu. 

Nie planujemy zatem blokowania formularza zwrotu towaru dla firm.

Zapewniam również, że każda zmiana jaką wprowadzamy na platformie powstaje we współpracy z Działem Prawnym. Niemniej dziękuję za Twoje uwagi, które przekażę jako sugestie zmian do odpowiedniej osoby.

oznacz moderatorów

mix-mce
#14 Krzewiciel#

@k_stasiuknie rozumiem, jeśli z zakup z konta allegro zarejestrowanego na spółkę czy JDG będzie bez podania danych do faktury to oczywiście będzie to zakup konsumencki.

Ale jeśli będą podane dane do faktury (tzn NIP) to śmiało można twierdzić że zakup ten jest w ramach prowadzonej działalności. Chociażby z tej prostej przyczyny że urząd skarbowy nie pozwoli kupującemu odliczyć podatku jeśli zakup na fv nie był związany z działalnością, więc nie wiem kto by chciał brać fv bez możliwości rozliczenia tego.

Ciągle piszecie że nie macie możliwości, a pytał was ktoś kiedyś żebyście to sami weryfikowali? Dajcie sprzedającym możliwość wyboru to nie będzie problemów z weryfikacją.

oznacz moderatorów