anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

4.09. Zapytaj Eksperta - Wysyłam z Allegro

cloudcloud
Były Moderator
Były Moderator

Już dziś skorzystacie z nowej funkcji Wysyłam z Allegro!

Wysyłam z Allegro to nowe, bezpłatne narzędzie, które ułatwi Wam nadawanie przesyłek bezpośrednio z konta Allegro lub przez API Allegro. Z jednego narzędzia zamówicie przesyłki u wielu przewoźników. Utworzycie w nim i wydrukujecie etykiety oraz zamówicie odbiór paczek przez kuriera ze wskazanego przez Was adresu. Wasi klienci szybko dostaną numery przesyłek, bo zaimportujemy je automatycznie do zakładki Kupione.

Dodatkowo, tylko w Wysyłam z Allegro nadacie przesyłki z nową metodą dostawy Allegro Kurier UPS (do 10 kg). Aby korzystać z tej metody, nie musicie zawierać umowy z UPS. Koszty przesyłek i usług dodatkowych rozliczycie bezpośrednio z Allegro.

Dlaczego warto korzystać z Wysyłam z Allegro:

  • zamówicie przesyłki bezpośrednio z konta Allegro lub przez API Allegro,
  • nie musicie zawierać umów z przewoźnikami, jeśli korzystacie z metod dostawy, za które rozliczacie się bezpośrednio z nami,
  • korzystasz z jednego narzędzia zamiast z wielu, twoi klienci dostaną automatycznie numer przesyłki,
  • twoi klienci dostaną automatycznie numer przesyłki.

Więcej informacji na temat zmiany znajdziecie w tym szczegółowym artykule. Jeżeli jednak po lekturze będziecie mieli więcej pytań, w piątek 4 września w godzinach od 11:30 do 14:00 nasi eksperci odpowiedzą na wszelkie Wasze pytania dotyczące narzędzia Wysyłam z Allegro.

@aleksandra_krypa zajmuje się komunikacją wewnętrzną oraz zewnętrzną zmian w obszarze logistyki, przede wszystkim Usługi Dostawy Allegro i przewidywanego czasu dostawy.

cloudcloud_0-1598955888378.png

@wojtek_bielewicz zajmuje się komunikacją wewnętrzną oraz zewnętrzną zmian w obszarze logistycznym.

cloudcloud_0-1598956032704.png

 

Pytania możecie zadawać już dziś, będziemy odpowiadać na nie w trakcie panelu oraz po nim, tak aby każdy z Was otrzymał od nas odpowiedź. Prosimy o zachowanie kulturalnego tonu wypowiedzi, pytania nie związane z tematem będą archiwizowane.

Zapraszam!

   Klaudia
   Były Moderator
oznacz moderatorów
54 ODPOWIEDZI 54

aleksandra_krypa
Ekspert Allegro

@Vetinari

Cześć,

Tak usługa będzie rozszerzana. Planujemy dodać nowych przewoźników. Informujemy wtedy o tym z wyprzedzeniem oraz wtedy, gdy dodajemy nowego przewoźnika.  

W najbliższym czasie planujemy też dodać obsługę przesyłek z płatnością przy odbiorze - bez zawierania lub dodawania umowy.

Jeśli system zawiedzie, wtedy na pewno będziemy Was szybko informować. Jeśli problem wynika z błędu któregoś przewoźnika - wtedy to przewoźnik powinien go u siebie naprawić. W takiej sytuacji jesteśmy z przewoźnikami w kontakcie i monitorujemy sytuację.

Jeśli chodzi o generowanie etykiet, tego za Was nie zrobimy 🙂 Ale oczywiście będziemy reagować na zgłoszenia z Waszej strony, jeśli coś nie będzie działać poprawnie.

oznacz moderatorów

KrzepkiRadek
#8 Zapaleniec#

W sumie to dobra zmiana, całkiem jasna. O dziwo na plus dla sprzedających. Mam jedną obawę o ilość paczek. Czy jeśli będzie ich dużo to faktycznie nie będzie problemu z systemem i czy będzie to działać sprawnie, bo nie wyobrażam sobie, przy kilkudziesięciu paczkach dziennie, błędów. A niestety czasem wasze pomysły są niedopracowane.

oznacz moderatorów

wojtek_bielewicz
Ekspert Allegro

Cześć 🙂

Bardzo się cieszymy z takiego odbioru! Mogę zapewnić, że rozwiązanie przed wdrożeniem przeszło wiele testów, m.in. pod kątem wydajności oraz obsługi dużych wolumenów zamówionych przesyłek.

oznacz moderatorów

POLBISAUTO
#7 Wielbiciel#

Witam, Sprzedaje na Allegro od paru lat i cieszy mnie to że portal się rozwija, wprowadza nowe modernizacje o ile zwiększają moją wydajność w codziennej pracy. Obecnie mam podpisane umowy z 3 przewoźnikami InPost, Poczat/Pocztex oraz DPD. Chętnie użyłbym narzędzia które przyśpieszyłoby generowanie i drukowanie etykiet ale jak na razie generowanie etykiet i wysyłanie czegokolwiek poprzez wysyłam z Allegro zajmuje o wiele więcej czasu niż użycie i logowanie się w 3 modułach powyższych firm. 

By przyśpieszyć pracę sprzedawcy moduł powinien być bardziej intuicyjny a biorąc pod uwagę że jesteście w posiadaniu wszystkich danych do wysyłki po stronie sprzedawcy powinno pozostać tylko wybór gabarytu przesyłki np. Jeśli klient wybrał przesyłkę Allegro Paczkomaty InPost (bez względu na przedpłatę czy pobranie) sprzedawca powinien zaznaczyć tylko jakiej wielkości jest paczka (gabaryt A, B, C lub INNE tu dopiero powinny pojawiać się pozostałe możliwości), przy DPD np. wystarczy tylko waga bez określania gabarytów, Poczta Polska/Pocztex z góry ma zadeklarowane paczki jak in Post XS, S, M itd. 

Im prostsza i szybsza będzie obsługa wielu paczek bez względu na przewoźnika tym lepszy będzie system dla profesjonalnego sprzedawcy.      

oznacz moderatorów

aleksandra_krypa
Ekspert Allegro

@POLBISAUTO

Cześć 🙂

Dziękujemy za sugestię! Aby nadawanie przesyłek było jak najszybsze, dane z zamówień pobierają się automatycznie:

  • Dane o odbiorcy i nadawcy, 
  • Informacje, że płatność jest przy odbiorze,
  • Wybrany kurier.

Możesz dodatkowo przyspieszyć ten proces, jeśli skorzystasz z szablonów. Gdy tworzysz szablon, możesz w nim podać gabaryty, a potem w formularzu nadawczym załączać odpowiedni i gotowy szablon.

oznacz moderatorów

POLBISAUTO
#7 Wielbiciel#

Dziękuję za podpowiedz, dodam szablony i sprawdzę czy faktycznie będzie szybciej 🙂 

oznacz moderatorów

ekids_exclusive
#7 Wielbiciel#

Przydałoby się przypisanie szablonu do odpowiedniej aukcji z produktem, tak aby tworząc etykietę, zaciągane były już dane wcześniej skonfigurowane.

Brak możliwości stworzenie szablonu gabarytowego pod paczkomaty inpost.

Zamiast podawać osobno wagę przesyłki i wymiary, wystarczyła by waga gabarytowa.

A w sumie  to pokombinujcie bez szablonów, zaciągając gabaryt przesyłki z aukcji.

Tworzenie pojedynczych etykiet to coś o czym każdy chce zapomnieć.

 

oznacz moderatorów

www_izopassiv_pl
#7 Wielbiciel#

Cześć

z tymi szablonami nie do końca jest tak różowo, w Allegro punkty są wymiary 70x60x60 i Automaty Pocztowe o wym. 60x47x37 i jak tu ustawić cennik dostaw dla tak rozbieżnych gabarytów? Przydałaby się opcja odpięcia Automatów Paczkowych.

 

oznacz moderatorów

BigAndHappy
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry, 

czy istnieje opcja albo jest planowane nadawanie przesyłek przez Wysyłam z Allegro masowo? Chodzi o zaznaczenie kilku pozycji w zakładce Zamówienia, np. wszystkich z metodą Allegro POcztex Kurier 48, a następnie dla nich wygenerowanie listów przewozowych.

Pozdrawiam

Marek

oznacz moderatorów

wojtek_bielewicz
Ekspert Allegro

@BigAndHappy

Hej! 🙂

Taka opcja już jest w Wysyłam z Allegro. W zakładce Ustawienia znajdziesz sekcję “Szablony przesyłek”. Tam uzupełniasz wszystkie potrzebne pola. Po tej czynności w zakładce “Zamówienia” warto użyć filtru sortującego zamówienia po wybranej metodzie dostawy (np. Allegro Pocztex Kurier 48), następnie zaznaczasz wszystkie interesujące Cię pozycje, klikasz w prawym dolnym rogu “Dodaj z szablonu” i wybierasz stworzony szablon. 

Dokładny opis tego kroku znajdziesz tutaj

oznacz moderatorów

weztozdaj
#3 Debiutant#

Dzień dobry,

próbuje zsynchronizować punkt odbioru przesyłek Inpost - w menadżerze paczek mam ustalony punkt odbioru, który przy synchronizacji z wysyłam z Allegro nie pojawia się. Jak to naprawić?

oznacz moderatorów

cloudcloud
Były Moderator
Były Moderator

@weztozdaj daj nam znać, o które konkretnie punkty chodzi, abyśmy mogli to dla Ciebie sprawdzić 🙂

   Klaudia
   Były Moderator
oznacz moderatorów

Fotobox-24
#9 Pomysłodawca#

Zaczęłam wysyłać z allegro i do dziś nie było problemu. Część zamówień do punktu typu żabka, orlen poszła bez problemu a z odbiorem w punkcie poczty cały czas wyskakuje błąd. Klient wybrał opcję ze smartem i wygląda na to, że aby wysłać w terminie będę musiała wysłać na swój koszt. Nie mam umowy z PP i tteraz lipa. Z jednej strony gonią aby szybko wysłać z drugiej sami stwarzają problem. Paczka czeka od rana na nadanie. Na czacie nie uzyskałam pomocy. Czy ktoś może pomóc? Czy ktoś ma też taki problem?

Screenshot_20200907-170619.png

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Fotobox-24 Jaką informację otrzymałaś na czacie?

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

Fotobox-24
#9 Pomysłodawca#

@nat_not Mam czekać na odpowiedź od techników. Tylko, że ja mogę sobie czekać ale mój klient już nie. Paczka powinna wyjść ode mnie wczoraj. Teraz pewnie nie dość, że za nią zapłacę z własnej kieszeni to przez przeciąganie sprawy w allegro spadnie mi jakość wysyłki 

oznacz moderatorów

cloudcloud
Były Moderator
Były Moderator

@Fotobox-24 dostaliśmy informację od poczty polskiej o pracach serwisowych, które trwają i mogą wpływać na funkcjonowanie narzędzia. Kolejne prace odbędą się już w kolejnym tygodniu.
 "Informujemy, że w dniu 13.09.2020 r. w godzinach 07:00-15:00 planowane są prace serwisowe w infrastrukturze Poczty Polskiej mające wpływ na czasowe niedostępności systemu Elektroniczny Nadawca. W trakcie trwania prac serwisowych system będzie dostępny dla użytkowników, jednak może zachowywać się niestabilnie i możliwe jest 5 przerw 20 minutowych, kiedy system będzie całkowicie niedostępny. Zalecamy w tych godzinach nie korzystanie z systemu Elektroniczny Nadawca poprzez interfejs WWW jaki i integracji przez WebAPI, głównie w kontekście przetwarzania dużych ilości danych."

 
   Klaudia
   Były Moderator
oznacz moderatorów

Fotobox-24
#9 Pomysłodawca#

@cloudcloudale wczoraj był 7.09 a dziś 08.09 do 13 jeszcze trochę czasu jest. Problem jest tylko z przesyłkami do punktu odbioru poczty. Wysyłałam do orlenu, żabki, kurierem i nie ma problemu a do punktu poczty nie ma możliwości. Dodatkowo ja nie wysyłam poprzez e-nadawce tylko poprzez wysyłam z allegro.

oznacz moderatorów

cloudcloud
Były Moderator
Były Moderator

@Fotobox-24 dostałam jeszcze informację dotyczącą numeru telefonu, który próbowałaś wprowadzić. Jeśli nie był to numer komórkowy, a stacjonarny to system go nie przyjmie. 

 
   Klaudia
   Były Moderator
oznacz moderatorów

Fotobox-24
#9 Pomysłodawca#

@cloudcloud rozwiązałam już sama ten problem. Szkoda, że konsultanci na czacie nie potrafią wychwycić takich błędów od razu. Pozdrawiam

oznacz moderatorów

Fotobox-24
#9 Pomysłodawca#

Sama rozwiązałam PROBLEM, może komuś pomoże

Wysyłaj z allegro nie pokazuje błędu o źle wpisanym numerze telefonu !

Moja klientka miała wpisane 0 przed numerem telefonu. Po zlikwidowaniu go przesyłka została nadana

oznacz moderatorów