anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zapytaj eksperta - nowe zasady zwrotów prowizji

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

Witajcie! Jak już zapewne wiecie, od 24 marca możecie łatwiej i szybciej otrzymać rabat transakcyjny (zwrot prowizji). Dotąd przyznanie rabatu opieraliśmy przede wszystkim na deklaracji kupującego na temat przebiegu transakcji. Teraz wnioski rozpatrujemy przede wszystkim w oparciu o nasze dane.

Jakie dane bierzemy pod uwagę podczas automatycznego procesu przyznawania rabatu transakcyjnego? Sprawdzamy przede wszystkim:

  • czy i w jaki sposób kupujący zapłacił za towar,
  • czy kupujący wypełnił nasz systemowy formularz zwrotu towaru, a także jaki powód zwrotu wybrał,
  • czy kupujący założył Dyskusję i jaką przyczynę jej założenia wybrał,
  • jaki jest Twój poziom jakości sprzedaży (sprzedający z poziomem co najmniej Dobrym otrzymują rabat jeszcze szybciej niż pozostali),
  • czy wpisałeś numer przesyłki w szczegółach zamówienia,
  • jeżeli kupujący zapłacił za towar przez Allegro Finanse - czy zwróciłeś mu pieniądze również tą metodą.

Dokładne warunki automatycznego otrzymania rabatu dla każdej z sytuacji przedstawiamy na tej stronie .

Co jeżeli w nowym procesie nie otrzymacie rabatu? Nadal możecie się od tej decyzji odwołać, a sam proces jest prostszy niż wcześniej - zrobicie to przez dedykowany formularz.

Jeżeli powyższe informacje nie rozwiewają Waszych wątpliwości - postara się to zrobić Agnieszka Borowska (@boaga), która pracuje w Allegro już od 15 lat, jest liderem zespołu wsparcia sprzedających, a o opłatach i prowizjach wie wszystko.

AgnieszkaBorowska.jpg

Swoje pytania dotyczące nowych zasad przyznawania rabatu transakcyjnego mogliście zadawać w tym wątku do 8 kwietnia 2020. Poniżej znajdziecie zapis sesji.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

dawal50
#14 Krzewiciel#

Ale ładne panie tam u Was pracują 😄

To ja może zadam pytanie czy allegro może zablokować automatyczne przyznawanie rabatu jeśli wnioskuje się dużo. Nie moja wina, że klienci co chwile kupują i nie płacą lub kupują kilka razy a płacą raz. W związku z tym praktycznie codziennie muszę wnioskować.

oznacz moderatorów

boaga
Ekspert Allegro

Witajcie i dziękuję za zaproszenie 🙂 @dawal50 nie blokujemy automatycznego przyznawania rabatu z uwagi na dużą liczbę wniosków. Jeśli wniosek spełnia regulaminowe wymogi, rabat będzie przyznany. Przy transakcjach, gdzie Kupujący nie dokończył płatności, rabat przyznamy automatycznie - bez dodatkowego dopytywania Kupującego - tym Sprzedającym, których poziom jakości sprzedaży jest co najmniej Dobry. Przy niższym poziomie jakości wyślemy maila do Kupującego, aby upewnić się, że transakcja nie została sfinalizowana.

Agnieszka Borowska
oznacz moderatorów

przysmakowopl
#9 Pomysłodawca#

Dla mnie - wreszcie rabaty przyznawane są praktycznie w locie - wszystkie zgłoszone są akceptowane w kilka godzin - a nie jak wcześniej dni 😉

Mały plus - ale jednak plus 😉

oznacz moderatorów

boaga
Ekspert Allegro

@przysmakowopl dziękuję i cieszę się, że udało nam się osiągnąć cel 🙂

Agnieszka Borowska
oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

Jeżeli uzależniacie szybki zwrot prowizji od zwrotu wpłaty klientowi przez Allegro Finanse, to zmodyfikujcie system wypłat z AF. Nie da się wypłacić części pieniędzy i zostawić jakiejś kwoty na ewentualne zwroty. Nie da się doładować konta, żeby zwrócić klientowi. Nie wszyscy mają ciągłą sprzedaż i codzienne wpływy. Nie mają ich wystawiający licytacje. Ta grupa sprzedawców będzie miała problem z natychmiastowym zwrotem wpłaty przez AF.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

boaga
Ekspert Allegro

Znamy te potrzeby i pracujemy, aby usprawnić proces zwrotów wpłat, dodając do niego nowe opcje. Dziękuję za Twoją sugestię, @WREDZIA-W1 !

Agnieszka Borowska
oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

1) Często się zdarza, że sklep stacjonarny sprzeda ostatnią sztukę towaru, który również był wystawiony na allegro i minie trochę czasu zanim platforma się zorientuje, żeby zamknąć ofertę - w wyniku czego klient kupuje ten przedmiot, lecz jest on niedostępny.

Pieniądze są zwrócone natychmiast przez Allegro Finanse - do transakcji nie doszło ze względu na niedostępny towar. Czy w tym przypadku sprzedający otrzyma zwrot prowizji? Jeżeli nie, dlaczego jeżeli do tej transakcji nie doszło? W tym przypadku proszę o wyjaśnienie poniższego punktu:

> Prowizja nie zostanie zwrócona, jeżeli:

Kupujący w e-mailu od Allegro wskaże, że z przyczyn niezależnych od niego nie doszło do zrealizowania umowy

Dlaczego sprzedawcy NIE zostanie zwrócona prowizja, jeżeli nie transakcja nie dojdzie do skutku, lecz tym razem z przyczyn podanych na początku zapytania.

 

2) Czy Kupujący nadal dostają e-mail z prośbą o potwierdzenie, że transakcja nie doszła do skutku? Często kupujący nie potwierdzali tego mimo, że odstępowali od umowy i prowizja nie była zwracana. Czy nic się nie zmienia w sprawie odwołań?

oznacz moderatorów

boaga
Ekspert Allegro

@DarkStoorM zależy nam, żeby zakupiony na Allegro towar był zawsze dostępny - brak możliwości realizacji zakupu z powodu niedostępności towaru nie wpływa dobrze na doświadczenie kupujących... Natomiast w nowym procesie zrobiliśmy wyjątek dla sprzedawców, których poziom Jakości sprzedaży jest co najmniej Dobry: jeżeli zarówno wpłata, jak i zwrot pieniędzy odbyły się przez Allegro Finanse - po wypełnieniu wniosku automatycznie przyznamy do takiej transakcji rabat (zwrot).

Kupujący mogą nadal dostać e-mail z prośbą o potwierdzenie, jak przebiegała transakcja, ale takich sytuacji jest kilkakrotnie mniej. Jeżeli mamy komplet danych potrzebnych do oceny sytuacji (np. numer przesyłki wprowadzony w Allegro, zwrot towaru wykonany poprzez opcję w Allegro, wpłata i zwrot przez Allegro Finanse) - nie musimy już o nic pytać kupującego, decyzja jest automatyczna.

Nic się nie zmienia w sprawie odwołań (poza tym, że są one prostsze, bo wszystko odbywa się przez nasz dedykowany formularz).

Agnieszka Borowska
oznacz moderatorów

Pieknemeble01
#1 Nowicjusz#

A co w przypadku kiedy ja sprzedaje gabaryty duze w większości? I transport nie odbywa się przez firmę kurierska i nie posiadam numerow przesyłek? 

oznacz moderatorów

boaga
Ekspert Allegro

@Pieknemeble01 jeżeli kupujący wybrał dostawę własną sprzedającego i zapłacił z góry, a później zgłosił zwrot towaru z pomocą zakładki Kupione, wówczas wniosek rozpatrzymy na podstawie przekazanej informacji w formularzu zwrotu, sprawdzimy też, czy wpłata została zwrócona tą samą metodą.

Natomiast jeżeli kupujący wybrał dostawę własną sprzedającego płatną przy odbiorze, a następnie zrezygnował z zakupu, skontaktujemy się z kupującym z prośbą o potwierdzenie braku finalizacji i na tej podstawie rozpatrzymy wniosek.

Jeżeli wniosek rozpatrzony będzie negatywnie - będziesz mógł standardowo odwołać się od tej decyzji.

Agnieszka Borowska
oznacz moderatorów